Gå til innhold

Britisk lykkeforsker: - Single, barnløse kvinner er lykkeligst.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt mulig, men det stemmer dårlig for meg. Jeg var langt fra lykkelig som singel og barnløs, så jeg gjorde noe med saken og har aldri hatt det bedre :) 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Alt er visst en konkurranse i samfunnet, med tapere og vinnere. Livet er ikke slik i virkeligheten. 

Anonymkode: 120bd...ac6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg på 🤭

Hadde så mange menn sluttet å være utro, gjort mer husarbeid, tatt mer ansvar for barna, og modnet mer, så hadde det vært et annet resultat. Heldigvis finnes det mange gode menn, men tror de er undertallige enn så lenge. 

Anonymkode: c7ee7...8e3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Tror frivillig er stikkordet her. Ufrivillig single barnløse er neppe spesielt fornøyd...

Som gift pappa vil jeg ikke ha det annerledes. Men at f.eks andre menn som er frivillig singel uten bindinger med masse penger og fritid kan ha det helt topp eller bedre meg tviler jeg ikke på.

Anonymkode: fcfbe...45c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det tror jeg på 🤭

Hadde så mange menn sluttet å være utro, gjort mer husarbeid, tatt mer ansvar for barna, og modnet mer, så hadde det vært et annet resultat. Heldigvis finnes det mange gode menn, men tror de er undertallige enn så lenge. 

Anonymkode: c7ee7...8e3

Nå viser vel statistikk at utroskap er ca 60 % hos menn og 45 % hos kvinner.

https://www.klikk.no/side3/dittsexliv/sannsynligheten-for-at-menn-er-utro-er-hoyest-ved-55-ar-det-er-det-en-grunn-til-4402452

Menn er ille, men kvinner er ikke stort bedre...

Anonymkode: 5f903...3dd

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken alder snakker vi om her da? Damer i 30-åra eller damer i 70-åra liksom? Vil tro dette først og fremst gjelder de som er litt yngre

Anonymkode: d18f6...e90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det skjønner jeg godt. Barn og menn er det mest slitsomme man kan ha i livet. 

Anonymkode: 802bd...d2e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Menn er lykketyver. Skjønner ikke greia med å trakte etter parforhold. Det er en illusjon. 

Dessuten er ikke livet en konkurranse om hvem som er lykkeligst. Man må stå fjellstøtt i seg selv, så kan man prøve seg frem på ulike arenaer og finne ut hva man selv trives med. Jeg fant ut i 30åra at jeg trives best i eget selskap, er introvert og orker ikke familielivet da det gir stor slitasje på kropp og sjel. 

Anonymkode: 9a6bb...1c3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå viser vel statistikk at utroskap er ca 60 % hos menn og 45 % hos kvinner.

https://www.klikk.no/side3/dittsexliv/sannsynligheten-for-at-menn-er-utro-er-hoyest-ved-55-ar-det-er-det-en-grunn-til-4402452

Menn er ille, men kvinner er ikke stort bedre...

Anonymkode: 5f903...3dd

Finnes forskning som hevder det omvendte også. Vi er glad i å pule med andre og det er en fin ting. Jeg gleder meg til dette er fullt ut normalisert.

Anonymkode: a0abc...467

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives godt med familielivet, men savner å ha mer fokus på meg og mine interesser. Jeg kunne ønske meg færre forpliktelser & slippe å bli behandlet som en tjener hjemme av både mann og barn.. Så jeg kan forstå den forskningen der 😉

Anonymkode: 39f4e...05a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det har vel også vært påvist at de som er i parforhold har bedre helse og lever lengre. Har selv mann og barn og det gir meg mye lykke, men også mye bekymringer og barna tar enormt mye energi. Men de blir jo større og jeg vil få mer tid til meg selv igjen. Ville ikke valgt bort familie for singelliv.

Anonymkode: 11c98...fd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette virker veldig plausibelt, men som noen over her har påpekt, er nøkkelen frivillighet. Frivillig single er ofte lykkelige, og det gjelder helt uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 6b2ba...8b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja, er glad jeg er barnløs, men skulle gjerne hatt en mann. 

Anonymkode: 3e56d...3c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok fordi disse kvinnene velger det selv og at det derfor er godt gjennomtenkt. Jeg har personlig konkludert med det at jeg vil ha barn - men om det blir en mann involvert er slettes ikke sikkert. Opplever meg selv som lykkeligere alene, så jeg vurderer helt seriøst å kjøpe meg sæd å få barn alene. Har livet på stell med god jobb og lønn, hva skal jeg med en mann?

Anonymkode: 48620...2b1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tja, det har vel også vært påvist at de som er i parforhold har bedre helse og lever lengre. Har selv mann og barn og det gir meg mye lykke, men også mye bekymringer og barna tar enormt mye energi. Men de blir jo større og jeg vil få mer tid til meg selv igjen. Ville ikke valgt bort familie for singelliv.

Anonymkode: 11c98...fd9

Menn får bedre helse, kvinner får dårligere.

Anonymkode: 1aa3a...3dd

• Liker 14
Skrevet (endret)

Det beste valget jeg har tatt er å velge bort både mann og barn. Det er så mange som skiller lag senere i livet at jeg ser ikke poenget med parforhold. Man investerer mye tid, energi og krefter som man kan bruke på andre ting. Jeg har valgt å bruke det på arbeid så jeg kan tjene nok til prosjektene mine for veldedighet. Føler det er en god investering og nytte hvor folk faktisk blir takknemlige. Familie er sikkert meningen med livet for mange, men jeg føler virkelig at dette er min oppgave. Og jeg er ikke redd for å bli gammel alene heller. Det er ikke sikkert at man er så heldig at man får bli gammel en gang. 
Trives rett og slett meget godt i eget selskap.Og blir genuint lykkelig av å se lettelse i ansiktene til alle de menneskene som har fått en enklere hverdag med litt hjelp. Det rår så mye ondskap i den verden her, så at jeg får bidra med dette er en stor gave for meg. Med mann og barn så hadde jeg ikke fått bidratt på samme måte. 

Endret av ShivaSol
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
ShivaSol skrev (2 minutter siden):

Det beste valget jeg har tatt er å velge bort både mann og barn. Det er så mange som skiller lag senere i livet at jeg ser ikke poenget med parforhold. Man investerer mye tid, energi og krefter som man kan bruke på andre ting. Jeg har valgt å bruke det på arbeid så jeg kan tjene nok til prosjektene mine for veldedighet. Føler det er en god investering og nytte hvor folk faktisk blir takknemlige. Familie er sikkert meningen med livet for mange, men jeg føler virkelig at dette er min oppgave. Og jeg er ikke redd for å bli gammel alene heller. Det er ikke sikkert at man er så heldig at man får bli gammel en gang. 
Trives rett og slett meget godt i eget selskap.Og blir genuint lykkelig av å se lettelse i ansiktene til alle de menneskene som har fått en enklere hverdag med litt hjelp. Det rår så mye ondskap i den verden her, så at jeg får bidra med dette er en stor gave for meg. Med mann og barn så hadde jeg ikke fått bidratt på samme måte. 

❤️ Dette var inspirerende.

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

❤️ Dette var inspirerende.

Tusen takk❤️Følte allerede fra tidlig 20-årene at livet skulle ta en helt annen retning for meg enn det som er mest normalt. Var litt nervøs i starten, men så tenkte jeg: Hva taper jeg på å prøve det? Det kjipeste hadde vært å miste alt det man har bygd opp. Men så kom jeg på at jeg har jo allerede startet livet på nytt minst fem ganger allerede😂Og det jeg satt igjen med alle gangene var faktisk meg selv. Man får både visdom og styrke av alle kampene i livet. Og man må prøve å benytte denne kunnskapen på en best mulig måte. Ikke føler jeg meg spesielt knyttet til det materielle heller. Det er en stor frihet i det indre. Og vi mennesker må bli mye flinkere til å faktisk leve enn å bekymre oss for alt som ikke kan bli. At vi ikke lever opp til forventingene i samfunnet etc. Alle individer har like mye rett til å følge veien i sitt liv. 

Endret av ShivaSol
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette er ganske likt, hva som er bra for mennesker. At det ikke er noe mer lykke i forhold enn uten forhold, alle forhold har utfordringer. Man er uenige om ting, helt normalt. Største problemet er at mange i forhold, passer jo ikke sammen. De snakker ikke sammen; har NULL kommunikasjon.

Utroskap er nok ganske 50/50.

Anonymkode: 19b4f...e04

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...