AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Hei Jeg fødte min baby nr to for to uker siden, og jeg har fortsatt mage. Altså magen henger utenfor buksa. Virker som det er fett og løs hud.. Med første var magen borte etter tre uker, og jeg har alltid hatt flat innovermage. Jeg var jo forberedt på at jeg kom til å ha en liten brett ved buksekanten, men dette er ekstremt (fikk skikkelig stor mage med noen fine strekkmerker rundt navlen denne gangen 😊) .. Skal begynne å gå litt trilleturer fra neste uke av. Jeg er litt småsvimmel, så orker ikke nå om dagen.. Når gikk magen tilbake hos dere ved fødsel nr 2,3 og 4 etc..? Noen tips utenom å ligge på magen (har vondt i puppene)? Bør man vente å trene magen til musklene har trukket seg tilbake? (har aldri trent før) Vet jeg kanskje virker litt overfladisk, men dette er altså ikke et stort problem for meg, jeg bare lurer fordi jeg ble så overrasket 🙂 Anonymkode: c88fc...09a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Jeg har enda litt mage. Minstemann er fem... Anonymkode: 853dd...f08 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Ammer du? Det er en av de tingene som får livmoren til å trekke seg tilbake. Utover det så er det vel vanlig sunn mat, vann og litt mosjon når kroppen er klar. Tror nok du kommer til å merke forskjell ved seksukerkontrollen. Vet du om du har gått opp mye i fett (altså lagt på deg mer enn baby og alt som hører med)? Alt kommer nok også an på gener, alder og andre ting. Jeg hadde mye vann i kroppen, og det forsvant veldig etter et par uker. Anonymkode: adb18...2d1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har enda litt mage. Minstemann er fem... Anonymkode: 853dd...f08 Og det er hovedsakelig løs hud. Jeg har aldri vært stor og veier dessuten mindre nå enn før svangerskapene. Anonymkode: 853dd...f08
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Hei, det tar ca 6 uker før livmoren finner tilbake til normal størrelse, så ikke stress helt enda! Magemuskler bør ikke trenes før etter ca 12 uker (spør legen om grønt lys!) men du kan gjøre statiske mageøvelser før dette (planken etc.). Men, du får ikke flat mage av å trene magemuskler. Da må du gjøre kardio (gå, i første omgang) og trene de større muskelgruppene for å få opp forbrenningen litt. Gi det litt tid enda ❤️ Anonymkode: 20eb0...cbb 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Var ganske likt etter både 1 og 2, magen ikke like fast, men hovedsakelig som normalt etter et par uker. Google delte magemuskler om det ikke blir bedre. Anonymkode: 62de3...202
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ammer du? Det er en av de tingene som får livmoren til å trekke seg tilbake. Utover det så er det vel vanlig sunn mat, vann og litt mosjon når kroppen er klar. Tror nok du kommer til å merke forskjell ved seksukerkontrollen. Vet du om du har gått opp mye i fett (altså lagt på deg mer enn baby og alt som hører med)? Alt kommer nok også an på gener, alder og andre ting. Jeg hadde mye vann i kroppen, og det forsvant veldig etter et par uker. Anonymkode: adb18...2d1 Jupp, jeg ammer:) har hørt at det kanskje bidrar til litt vektnedgang. Jeg la på meg 20 kg denne gangen som med forrige. Det var borte tre mnd etter fødsel. Nå har jeg ti kg jeg skal ned, så enten forsvinner det i løpet av de neste to og halv mnd, eller så er det fett.. Jeg får på meg buksene fra før graviditeten, så litt usikker på hva de ti kg skal representere... 😂 Mye kan forandre seg frem til seks uker kontrollen ja Tusen takk for fint svar ❤️ AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, det tar ca 6 uker før livmoren finner tilbake til normal størrelse, så ikke stress helt enda! Magemuskler bør ikke trenes før etter ca 12 uker (spør legen om grønt lys!) men du kan gjøre statiske mageøvelser før dette (planken etc.). Men, du får ikke flat mage av å trene magemuskler. Da må du gjøre kardio (gå, i første omgang) og trene de større muskelgruppene for å få opp forbrenningen litt. Gi det litt tid enda ❤️ Anonymkode: 20eb0...cbb Tusen takk for godt tips. Jeg skal innrømme at jeg ikke er veldig glad i trening, men gåturer er mye enklere, og veldig praktisk mtp babyen 😊 det vil nok hjelpe på hele størrelsen. Slanking er ikke akkurat min første pri, bruker allerede xs/158, men vil jo gjerne se litt fresh ut 😊 Anonymkode: c88fc...09a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var ganske likt etter både 1 og 2, magen ikke like fast, men hovedsakelig som normalt etter et par uker. Google delte magemuskler om det ikke blir bedre. Anonymkode: 62de3...202 Mener jeg ikke var kvitt diastasen før jeg ble gravid nå tre år etter😊 Anonymkode: c88fc...09a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jupp, jeg ammer:) har hørt at det kanskje bidrar til litt vektnedgang. Jeg la på meg 20 kg denne gangen som med forrige. Det var borte tre mnd etter fødsel. Nå har jeg ti kg jeg skal ned, så enten forsvinner det i løpet av de neste to og halv mnd, eller så er det fett.. Jeg får på meg buksene fra før graviditeten, så litt usikker på hva de ti kg skal representere... 😂 Mye kan forandre seg frem til seks uker kontrollen ja Tusen takk for fint svar ❤️ Tusen takk for godt tips. Jeg skal innrømme at jeg ikke er veldig glad i trening, men gåturer er mye enklere, og veldig praktisk mtp babyen 😊 det vil nok hjelpe på hele størrelsen. Slanking er ikke akkurat min første pri, bruker allerede xs/158, men vil jo gjerne se litt fresh ut 😊 Anonymkode: c88fc...09a Hele magestørrelsen, skulle det stå 😊 Btw, jeg er 155 høy, så er bare litt petit, og ikke syltynn som jeg kanskje gir uttrykk for her😂 Anonymkode: c88fc...09a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Vet ikke om det funker, men ha på seg noe stramt rundt magen! Eks. Stram topp og truse med høgt liv. Har gjort det selv og huden trekker seg «innover» og jeg har nå mindre mage. Kan være en ren tilfeldighet! Er bare noe som jeg har fått høre av de eldre i familien min. Anonymkode: 36b3b...848
asterix Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vet ikke om det funker, men ha på seg noe stramt rundt magen! Eks. Stram topp og truse med høgt liv. Har gjort det selv og huden trekker seg «innover» og jeg har nå mindre mage. Kan være en ren tilfeldighet! Er bare noe som jeg har fått høre av de eldre i familien min. Anonymkode: 36b3b...848 Dette har jeg stor tro på i hvert fall. Har gjort det etter alle mine fødsler. Lå også ofte på magen med en pute under magen den første tiden etter fødsel. I tillegg gjorde jeg "knipeøvelser" med magemusklene i tillegg til vanlige knipeøvelser, altså at jeg strammet magemusklene uten noen ekstra belastning eller bevegelse, bare "knep" som når man gjør knipeøvelser. Fikk kjapt flat mage etter alle fødslene.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vet ikke om det funker, men ha på seg noe stramt rundt magen! Eks. Stram topp og truse med høgt liv. Har gjort det selv og huden trekker seg «innover» og jeg har nå mindre mage. Kan være en ren tilfeldighet! Er bare noe som jeg har fått høre av de eldre i familien min. Anonymkode: 36b3b...848 asterix skrev (12 minutter siden): Dette har jeg stor tro på i hvert fall. Har gjort det etter alle mine fødsler. Lå også ofte på magen med en pute under magen den første tiden etter fødsel. I tillegg gjorde jeg "knipeøvelser" med magemusklene i tillegg til vanlige knipeøvelser, altså at jeg strammet magemusklene uten noen ekstra belastning eller bevegelse, bare "knep" som når man gjør knipeøvelser. Fikk kjapt flat mage etter alle fødslene. Takk for tips ❤️ ❤️ har erfart at magen trakk seg godt sammen sist etter en natt på magen, men nå har jeg nesten ikke tid 😭 får bare prøve når jeg kan. Har på litt småstramme bukser da, og håper det funker 😅 Anonymkode: c88fc...09a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 du har blitt feit vennen min ❤️ Anonymkode: 293d8...cfd
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 Det er bare 2 uker siden! det er ingenting. Gi det tid. Anonymkode: 836ba...6a7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 Hvis magen var større denne gangen kan det jo vær at magemusklene ikke har trekt seg sammen enda? Hos meg trakk det seg tilbake med en gang begge gangene. Anonymkode: 2171b...9a2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): du har blitt feit vennen min ❤️ Anonymkode: 293d8...cfd Det sier det meste at man må forholde seg til denslags kommentarer to uker etter en fødsel. Kravene til kvinnekroppen blir stadig større. Anonymkode: e9cbb...f95 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis magen var større denne gangen kan det jo vær at magemusklene ikke har trekt seg sammen enda? Hos meg trakk det seg tilbake med en gang begge gangene. Anonymkode: 2171b...9a2 Det kan hende, har hatt delte magemuskler siden første fødsel:) Anonymkode: c88fc...09a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): du har blitt feit vennen min ❤️ Anonymkode: 293d8...cfd Hehe ja da er det bare å slanke seg da. Anonymkode: c88fc...09a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #19 Skrevet 24. mars 2021 Jeg er også liten og tynn i utgangspunktet, og magen min har ikke blitt flat igjen på samme måte som den gjorde etter første fødsel. Det er litt over et år siden nr. to ble født, og det kan se ut som jeg er gravid hvis jeg går med ettersittende klær. Det handler nok også om at jeg har blitt veldig tynn ellers mens jeg har ammet, men magen stikker ut. Jeg tror kanskje magemusklene fortsatt er delte, de gikk sammen raskt første gang. Anonymkode: 504aa...32e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #20 Skrevet 24. mars 2021 Lille venn er 6 mnd har forsatte mange som heng Anonymkode: 8a7df...c92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå