Gå til innhold

Kaloriunderskudd, sliter med svimmelhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ligger på rett over 1500 kalorier for å gå ned i vekt. Har gjort det i ca. 5 uker. Trener fire ganger i uken, moderat intensitet. Er ellers lite aktiv. Sliter med en del hodepine og at jeg ofte er svimmel, og har lite energi. 

Jeg syns dette er rart, for jeg spiser ganske næringsrikt, og får i meg nok proteiner og fett, ligger i overskudd i proteiner ofte. Litt dårligere på karbohydrater, men det er lett å fikse. Jeg er flink til å sette sammen måltidene mine for å få dekket næringsbehov, men jeg mistenker jernmangel siden jeg sjeldent spiser rødt kjøtt. Jeg spiser dog mye egg og grove kornprodukter, spesielt havre. Drikker ca. 2 l vann daglig, noen ganger klarer jeg bare 1,5 l (jeg tisser så jævla mye om jeg drikker flere liter daglig). 

Noen som har tips? Har ligget i kaloriunderskudd før og da slet jeg ikke med denne svimmelheten, det er en ganske ukjent følelse for meg. Denne svimmelheten har kommet nå siste uka. 

Anonymkode: a37cb...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du trenger ikke å bøtte nedpå med vann. Det du kan få til da er ubalanse i elektrolytter og salter, som fører til hodepine. Drikk når du er tørst. Du får i deg mye vann gjennom mat også. Vi er ikke kameler. 

Anonymkode: a2c67...a24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1,5 liter i døgnet er mer enn nok!

Anonymkode: a2a68...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fint spise litt mer om du trener, ta et lite mellommåltid rett etterpå. Det måtte jeg gjøre når jeg trente, spise en banan og kanskje ha litt proteinpulver så jeg ikke svimlet. 

Anonymkode: bc11c...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du er så aktiv som du er så kan du fint ligge på litt mer kalorier, og man trenger ikke drikke flere liter daglig, det holder å drikke når man er tørst, bare tull at man skal drikke 2-3 liter daglig. 

Anonymkode: 4b797...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...