Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det slutt med samboer for noen dager siden. Grunnen er at både jeg og han har en del ting vi må jobbe med før vi kan etablere et godt forhold. Kort fortalt. I tillegg sliter vi litt med kommunikasjon, det blir lett misforståelser og dårlig stemning. 

Samtidig, og det rare er at jeg er ufattelig glad i han. Derfor er det så vanskelig å sette strek.

Men da jeg gjorde det slutt, så ble han så sint at han holdt meg fast og ristet meg hardt, truet med å slå og nektet å la meg gå. Han stod foran meg og nektet å slippe meg forbi. Jeg sa rolig at jeg mente vi kunne fortsette praten når situasjonen var roet seg. 

Dette nektet han å finne seg i, og ropte og slo på møbler. Jeg ble faktisk så redd at jeg fryktet for at han skulle skade meg alvorlig. Jeg kom meg vekk til slutt. 

Kort fortalt så har dette aldri skjedd før. Og han lover å aldri gjøre det igjen. Og han har oppsøkt lege for å få henvisning til psykolog. Han er enig selv at han må ta tak. 

Men samtidig vet jeg ikke om det er riktig av meg å bli værende i forholdet. Jeg synes det er så vanskelig. Jeg vet dette var langt over streken, men kan ikke alle gjøre feil? Jeg har mange feil jeg også. Vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 61330...8b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei...du vet at dette ikke er bra. Han har allerede vært voldelig da han ristet deg, og den psykiske delen er enda verre. 

Anonymkode: c3d39...d9f

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang er det ansiktet ditt og kroppen din det går utover, og han skal aldri gjøre det igjen, han kommer ikke til å tro at han kunne behandle deg sånn. Igjen og igjen, til han ikke en gang gidder å fake at han er lei seg. Han mener han kan behandle deg sånn fordi han føler seg sånn og sånn. Han reagerer ut fra hvordan han føler det og ikke realitet eller logikk, eller respekt. Ligg unna. 

Anonymkode: 51afb...3c8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ville du bosatt deg rett ved en vulkan som har hatt utbrudd, om noen sa at den ikke kom til å bryte ut igjen?

Anonymkode: 2a763...6ed

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det jeg gjorde var å gjøre det slutt rett og slett. Prøver å være veldig bevisst på det jeg sier. Så jeg sa på en rolig måte at jeg er veldig usikker på forholdet, fordi vi er så forskjellig og har ulike verdier. Jeg ønsker ikke føre han bak lyset, så var åpen om mine tanker og refleksjoner. 

Jeg tror, og håper ikke jeg sa noe som gav grunn til at han reagerte slik. Etter jeg hadde sagt det, så ville han rett og slett ikke akseptere eller godta at det var slutt, og det var da han ble så sint. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han kan ikke nekte deg å slå opp, om du ønsker å gjøre det slutt så må han faktisk bare godta det. 

Anonymkode: 0ae92...338

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kan ikke nekte deg å slå opp, om du ønsker å gjøre det slutt så må han faktisk bare godta det. 

Anonymkode: 0ae92...338

Ja, så klart🙂 Men jeg blir så usikker. Han klarer alltid å dra meg inn igjen, jeg er veldig glad i han. Derfor jeg ikke har gått enda. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Mange som er slik kan vel angre og få hjelp og bli bedre? 

• Liker 1
Skrevet

Dette er fysisk og psykisk vold. Jeg ville anmeldt og aldri sett meg tilbake. Han er farlig.

• Liker 7
Gjest Middelmådig
Skrevet

Noen menn tåler rett og slett ikke å miste partneren sin. De mister hodet. Det er slik mange partnerdrap skjer, kvinnen vil ut av forholdet, mannen føler han mister alt, og klarer ikke å håndtere at han mister kontroll på SIN kvinne. 

Du må aldri gå tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenk hva han kan gjøre neste gang... du kan jo ikke bare gi etter og bli hos han "fordi han bestemmer det"... du er et fritt individ.

Anonymkode: 95a8e...054

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjorde det slutt med samboer for noen dager siden. Grunnen er at både jeg og han har en del ting vi må jobbe med før vi kan etablere et godt forhold. Kort fortalt. I tillegg sliter vi litt med kommunikasjon, det blir lett misforståelser og dårlig stemning. 

Samtidig, og det rare er at jeg er ufattelig glad i han. Derfor er det så vanskelig å sette strek.

Men da jeg gjorde det slutt, så ble han så sint at han holdt meg fast og ristet meg hardt, truet med å slå og nektet å la meg gå. Han stod foran meg og nektet å slippe meg forbi. Jeg sa rolig at jeg mente vi kunne fortsette praten når situasjonen var roet seg. 

Dette nektet han å finne seg i, og ropte og slo på møbler. Jeg ble faktisk så redd at jeg fryktet for at han skulle skade meg alvorlig. Jeg kom meg vekk til slutt. 

Kort fortalt så har dette aldri skjedd før. Og han lover å aldri gjøre det igjen. Og han har oppsøkt lege for å få henvisning til psykolog. Han er enig selv at han må ta tak. 

Men samtidig vet jeg ikke om det er riktig av meg å bli værende i forholdet. Jeg synes det er så vanskelig. Jeg vet dette var langt over streken, men kan ikke alle gjøre feil? Jeg har mange feil jeg også. Vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. 

Du hadde jo allerede bestemt deg for å avslutte forholdet. Denne hendelsen bør vel bare understreke at det var riktig beslutning å ta?

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenk hva han kan gjøre neste gang... du kan jo ikke bare gi etter og bli hos han "fordi han bestemmer det"... du er et fritt individ.

Anonymkode: 95a8e...054

Nei det forstår jeg. Men det jeg mener er vel at jeg blir så usikker på hva jeg faktisk vil når vi får snakket sammen senere og tonen er annerledes. 

Jeg elsker han jo, men så har jeg sett en del røde flagg. Og det er vanskelig å gå når vi ikke krangler fordi han innerst inne betyr så mye for meg. Forstå det den som kan 😅🙂

Ts

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Å true er faktisk beregnet som vold. Risting er også fyskisk vold. Det er også elementer av psykisk vold her, som at han tror han kan bestemme om vi skal være sammen eller ikke. Så vold er det åpenbart, selv om jeg ikke tok store fysiske skader av det. Men redselen for at det skal skje neste gang er jo stor, og det er traumatisk å tenke på i seg selv den hendelsen 🙂

Men så klart, han har mange gode sider også. Forvirrende og vanskelig er det. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 6
Skrevet

Tenker at det er noen her i tråden som forsøker å provosere. Dette her er et tema som ofte får alle til å tenne på alle plugger i kommentarfeltet, og noen koser seg ved å oppildne andre.
Det fæle med det er som det ble nevnt her at det er med på å skape mer usikkerhet hos TS enn det som det trenger å være.

Uansett hva TS sa, så har ingen noen som helst rett til å fysisk ta i henne. Trenger ikke å være snakk om å slå til noen eller sånt. I det man tar tak i et menneske (særlig i sint tilstand), tråkker man over grensen som handler om 'personal space' og i det man stenger veien for noen, så de ikke kommer seg ut, frarøver han i prinsippet den personen sin frihet. 

Det høres kanskje drastisk ut, men så lenge personen som blir utsatt på dette føler seg truet på en slik måte som TS beskriver, så har den andre personen trådd over en grense hvor det ikke er greit.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet dette var langt over streken, men kan ikke alle gjøre feil? Jeg har mange feil jeg også.

Hvis du har sånne feil som eksen din bør du få profesjonell hjelp. Og ja, alle kan gjøre feil, men svært få gjør den typen feil som du beskriver.

Jeg håper du tar din egen sikkerhet på alvor. Og aldri noensinne får barn med denne mannen eller andre som han.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at forholdet ikke er liv laga. Enten det er noe med deg som gjør at han reagerer som dette, eller er mer gjennomgående problemer han har i relasjoner, blir neppe en relasjon dere to i mellom noensinne særlig fredelig. 

Noen ganger holder det ikke at to mennesker er glade i hverandre. Noen mennesker får frem det beste og verste i hverandre og klarer ikke leve fredelig sammen. 

Anonymkode: 66a3c...835

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei det forstår jeg. Men det jeg mener er vel at jeg blir så usikker på hva jeg faktisk vil når vi får snakket sammen senere og tonen er annerledes. 

Jeg elsker han jo, men så har jeg sett en del røde flagg. Og det er vanskelig å gå når vi ikke krangler fordi han innerst inne betyr så mye for meg. Forstå det den som kan 😅🙂

Ts

Trauma bonding. Du elsker ham ikke, du er hektet og avhengig. 

Anonymkode: 51afb...3c8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Stå fast i beslutningen din. Han har visst deg en side ved seg selv som du ikke kan leve med. Han kommer ikke til å endre seg, men det vil du, om du blir i denne relasjonen

Anonymkode: d1f5f...747

AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (8 minutter siden):

Hvis du har sånne feil som eksen din bør du få profesjonell hjelp. Og ja, alle kan gjøre feil, men svært få gjør den typen feil som du beskriver.

Jeg håper du tar din egen sikkerhet på alvor. Og aldri noensinne får barn med denne mannen eller andre som han.

Nei, mente ikke det 🙂 Mente det ikke på den måten. Det jeg mente med det, var at jeg har feil og mangler jeg også, at jeg ikke er perfekt. Selv om jeg aldri ville gjort noe tilsvarende så klart. 

Men er nok litt vanskelig for meg å se hva som er et godt forhold og hva man skal finne seg i. Jeg har en tendens til å havne i destruktive forhold og hadde også foreldre som behandlet hverandre dårlig. 

Jeg klarer ikke alltid å se når relasjonen ikke er bra for meg på en måte, hvis det gir mening. Derfor skrev jeg her også. 

Nei, barn er uaktuelt. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Stå fast i beslutningen din. Han har visst deg en side ved seg selv som du ikke kan leve med. Han kommer ikke til å endre seg, men det vil du, om du blir i denne relasjonen

Anonymkode: d1f5f...747

Men nå bare spør jeg ut i det blå her altså. 

Men hva med andre som har andre alvorlige problemer som faktisk blir friske når de får hjelp? 

Kan man ikke også bli frisk av å ha dårlig sinnekontroll (feks vold) når man erkjenner problemet og vil oppsøke hjelp? 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...