AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Del Skrevet 24. mars 2021 Hei og god dag! Jeg vil gjerne slutte med røyking da jeg kjenner at det utartet seg litt for mye i det siste. Har prøvet diverse andre nikotin produkter men føler at det ikke funket så bra. Har prøvd nikorette, men det hjalp svært lite. Da mitt største problem er behov for å suget ikke nikotinet. Nå har jeg gjort det sånn at jeg går ned i sigarett styrken, min mor har anbefalt meg det etter hun sluttet med 8 års røyking. Hun har vært røykfri i 20 år nå. Har til nå røyket marlboro rød for det meste som hadde 0,8 mg nikotin og er nå på paramount som har 0,5 i styrken. (Smaker helt pyton, men kom ikke på noe annet) Nå er snart den pakken tom og når jeg går på butikken vil jeg gjerne kjøpe en pakke som har 0,4 eller lavere, så er det noen som har tips hvilken sigarett pakke jeg kan kjøpe? :) Anonymkode: cea05...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Del Skrevet 24. mars 2021 Har ikke tips angående merker og sånn, men noen andre tips/erfaringer. For meg hjalp det å tenke at det er en "pause" fra røykingen, for jeg ble litt gal av å tenke på at jeg ALDRI skulle røyke igjen. Så til å begynne med tenkte jeg at jeg har lov å f. Eks festrøyke. Fester kanskje 4 ganger i året, så det var helt greit. Jeg brukte røykesluttappen, og spammet et par av mine nærmeste venner med skjermdump fra når jeg hadde klart 3 dager, 1 uke, 3 uker, 2 mnd osv., skrøyt litt av meg selv rett og slett. Veldig motiverende å se hvir mye penger jeg sparte også. Skrev ned hvorfor jeg hadde lyst til å slutte. Helse, økonomi, barn, utseende, sett inn det som passer. Begynte å gå lange turer. Etter et par måneder så begynte jeg å jogge. Klarte ikke jogge så mye, så det ble litt sånn veksling mellom å gå/jogge. Det dempet røyksuget litt, fordi det var en god følelse etter å ha gått kanskje 7 km i frisk luft. Hadde mer sex enn før, for å gi meg selv stimuli. Kjøpte meg litt dyrere mat/råvarer, for å premiere meg selv. Kjøpte meg også noen nye klær. Skrev en liste over ting jeg kunne gjøre når jeg ble sugen: skifte på senga, pusse tenner, trene, dusje, sminke meg, ringe en venn, rydde klesskapet, lese en bok. Kutta ned på kaffe/koffein, da det henger veldig sammen med en røyk for min del. Det samme gjelder alkohol, så de første par mnd så drakk jeg ikke vin/øl til maten heller, da det trigga suget veldig. Passet på å ikke spise meg stappmett, da det også var en av de situasjonene jeg alltid røyka. Sååå digg med en røyk etter et stort måltid. Psyket meg opp i noen dager før jeg slutta, og tenkte mye på i hvilke situasjoner jeg likte å røyke. F. Eks når tlf ringte, så leita jeg med en gang etter røyken og lighteren. Hvordan skulle jeg gjøre det etter røykeslutt? Hva med røyken i bilen etter jobbdagen. Etter-middag-røyken osv. Jobbet litt mentalt med når suget kom til å melde seg. Jeg var nok heller ikke så avhengig av nikotinen, men av vanen. Så jeg orket ikke kjøpe nikotinprodukter, da det var vanen jeg måtte bryte. Det ble litt lettere etter 3 dager, og mye lettere etter 3 uker. Så begynte jeg å merke de gode effektene, og det hjalp også veldig! Etter 8 mnd ble jeg gravid, så tiden etter det har jo kanskje vært litt "gratis" for meg, men føler uansett at jeg allerede hadde slutta da. Håper du får det til, det er veldig deilig å ikke tenke på å huske å kjøpe røyk, å bruke 2000-4000 ekstra i mnd på røyk. Jeg var skikkelig lei å dra på butikken bare for å kjøpe røyk, følte meg så lite herre i eget liv. Var digg å bare kutte det ut. Også veldig deilig å ikke føle på at det luktet røyk av meg. Så får vi se når ungene her blir større og en skal ta seg en fest igjen, om det fortsatt frister med en liten festrøyke eller 10, det veit jeg ikke. Lykke til!! Anonymkode: db077...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå