AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Hei! første mnd jeg tester etter El. Har prøvd å bli gravid siden januar, men har lange sykluser på 37-47 dager ca. Har testet en gang til dagen siden CD 14 og har hatt svak strek på alle. Altså negative tester. Har testet mellom kl 16-22. blir litt forskjellig tidspunkt pga turnusjobbing. I dag er jeg på CD 23. hadde vært ute på langtur og dermed verken vært på toalettet eller drukket på 3 timer når jeg kom hjem så tenkte jeg like greit bare kunne ta testen da kl 12:45. Men testen var helt blank... prøvde en ny test på samme urin og den var også blank. Kunne se antydning til noe som lignet på en skyggestrek hvis jeg la godviljen til...?? Ble litt stressa fordi jeg leser at man ser svak strek på EL testene gjennom hele syklusen, og det har jeg også gjort frem til nå. Har jeg testet for tidlig på dagen? Tror ikke jeg har misset toppen, for testet i går kl 22 og da var den negativ.... tenker å teste igjen i kveld kl 22 når jeg kommer hjem fra jobb... Anonymkode: 8c131...883
saloni Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Har du bilder? Jeg legger bildene inn i premom, kan anbefale det. Den gir verdier på LHnivåene. Slik jeg har forstått det så vil LH-nivået i kroppen svinge litt. Jeg har også sterkere streker noen dager, og svakere andre dager. Den er ikke positiv før teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 saloni skrev (1 minutt siden): Har du bilder? Jeg legger bildene inn i premom, kan anbefale det. Den gir verdier på LHnivåene. Slik jeg har forstått det så vil LH-nivået i kroppen svinge litt. Jeg har også sterkere streker noen dager, og svakere andre dager. Den er ikke positiv før teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Nei har ikke tatt bilder.... aha.... så da trenger det ikke å bety så mye at streken var nærmeste usynlig nå? Jeg er kjemperedd for å finne ut at jeg ikke har EL, for har alltid vært redd for at jeg ikke kan bli gravid. Hvor sannsynlig er det å ikke ha EL når man har hatt mensen hver mnd siden pilleslutt i september? Dog litt uregelmessige og lange sykluser. skal laste ned appen👍🏻 Anonymkode: 8c131...883
saloni Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Det forstår jeg! Mest sannsynlig er ingenting galt . Kjenner meg igjen å være redd for at man ikke kan bli gravid. Det er en frykt. Man er redd for at noe er galt... Ta meg noen hvis jeg tar feil her: Nei, LHnivået vil svinge og vil da være svakere noen dager. Når det er sagt så er ikke en positiv ELtest en bekreftelse på at man faktisk har EL. Når LHnivået stiger og man får en positiv ELtest betyr dette i praksis at LHnivået stiger fordi kroppen forbereder seg på å gjøre en eggløsning. Temping kan derimot mer bekrefte at du har hatt en EL der kroppstemperaturen stiger med 0,5-1. Derfor bruker man termometer med to desimaler som regel hvis man gjør temping. Det er en egen tempetråd der det står god og detaljert informasjon. Dersom man har mangler slik at kroppen ikke selv stimulerer til EL er dette ganske enkle "grep" såvidt jeg forstår. Informasjonen jeg er skrevet overfor har jeg lest om til selv altså. Har fortrinnsvis lest på pålitelige nettsider. Jeg dro til gyn bare for å sjekke at alt var i orden "downtown" etter noen måneder med prøving.
saloni Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Her et et bilde hentet fra internett som viser svigning i forhold til styrke
saloni Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Oi det ble stort bilde! Beklager. Bildet er hentet fra internett.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 saloni skrev (1 minutt siden): Det forstår jeg! Mest sannsynlig er ingenting galt . Kjenner meg igjen å være redd for at man ikke kan bli gravid. Det er en frykt. Man er redd for at noe er galt... Ta meg noen hvis jeg tar feil her: Nei, LHnivået vil svinge og vil da være svakere noen dager. Når det er sagt så er ikke en positiv ELtest en bekreftelse på at man faktisk har EL. Når LHnivået stiger og man får en positiv ELtest betyr dette i praksis at LHnivået stiger fordi kroppen forbereder seg på å gjøre en eggløsning. Temping kan derimot mer bekrefte at du har hatt en EL der kroppstemperaturen stiger med 0,5-1. Derfor bruker man termometer med to desimaler som regel hvis man gjør temping. Det er en egen tempetråd der det står god og detaljert informasjon. Dersom man har mangler slik at kroppen ikke selv stimulerer til EL er dette ganske enkle "grep" såvidt jeg forstår. Informasjonen jeg er skrevet overfor har jeg lest om til selv altså. Har fortrinnsvis lest på pålitelige nettsider. Jeg dro til gyn bare for å sjekke at alt var i orden "downtown" etter noen måneder med prøving. Huff det er ikke noe godt å kjenne på den frykten.... jeg har noen dager som er bedre enn andre der jeg tenker at dette går fint! Men så får jeg plutselig noen dårlige dager der jeg tenker at alt suger og at jeg kommer til å forbli barnløs.😫 jeg er fullt klar over 3 forsøk er ingenting! Men frykten har vært der i mange år Jeg rota frem testen fra søppelet og la den inn i premom nå 😂 kunne se en strek nå, så mulig jeg leste av resultatet for fort! Den står i hvertfall som «Low» i premom. Har jeg forstått det riktig at man nødvendigvis ikke vil se noen markant økning på el-testene? At det kan gå fra negativ til knall positiv fra den ene dagen til den andre liksom? takk for bildet! Det beroliget meg litt i hvertfall 🤗 Anonymkode: 8c131...883
saloni Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Ja det er slik jeg har forstått det også. Tror det er litt individuelt og kommer litt an på hvor ofte du tester også! Jeg kjenner meg veldig igjen i det. Man ønsker å få barn så inderlig, og er så redd for at det ikke skal gå.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 Hei TS! Jeg føler at jeg er i litt samme båt som deg. Sluttet på pillen i september/oktober, men har ikke begynt å teste meg for EL før nå. Har liksom bare tenkt at det skjer når det skjer. Men når det ikke har skjedd noe på mange måneder, og syklusen har variert fra 24 til 70 dager (!), da er det ikke så lett å bli klok på noe. Jeg begynte med testing for noen uker siden, etter forrige mens, og etter noen dager med negative tester fikk jeg positiv EL-test. Men - jeg hadde positive tester i nesten en uke! Noe jeg syns var veldig rart. Jeg har ikke tempa, og vet faktisk ikke om jeg har hatt EL i det hele tatt. Det får jeg vel ikke vite før jeg ev. får mensen, eller en pos graviditetstest.. Jeg er også som deg livredd for at jeg ikke kan bli gravid! Jeg har heller ikke alderen på min side..er i slutten av 30-åra nå. Men jeg prøve rå tenke positivt, og vet at det kan ta lang tid - opp til et år - før kroppen er i normal syklus etter pilleslutt. Så du må ikke gi opp du heller! Jeg har egentlig ingen gode råd til deg, ville bare gi deg litt støtte og si at vi er flere!❤️ Håper alt ordner seg for deg!❤️ Anonymkode: de3f6...59d
Sommerfuul Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 (endret) Her var min forrige PP. Gikk fra liten til tydelig på kort tid tok to tester de siste dagene. Endret 24. mars 2021 av Sommerfuul
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei TS! Jeg føler at jeg er i litt samme båt som deg. Sluttet på pillen i september/oktober, men har ikke begynt å teste meg for EL før nå. Har liksom bare tenkt at det skjer når det skjer. Men når det ikke har skjedd noe på mange måneder, og syklusen har variert fra 24 til 70 dager (!), da er det ikke så lett å bli klok på noe. Jeg begynte med testing for noen uker siden, etter forrige mens, og etter noen dager med negative tester fikk jeg positiv EL-test. Men - jeg hadde positive tester i nesten en uke! Noe jeg syns var veldig rart. Jeg har ikke tempa, og vet faktisk ikke om jeg har hatt EL i det hele tatt. Det får jeg vel ikke vite før jeg ev. får mensen, eller en pos graviditetstest.. Jeg er også som deg livredd for at jeg ikke kan bli gravid! Jeg har heller ikke alderen på min side..er i slutten av 30-åra nå. Men jeg prøve rå tenke positivt, og vet at det kan ta lang tid - opp til et år - før kroppen er i normal syklus etter pilleslutt. Så du må ikke gi opp du heller! Jeg har egentlig ingen gode råd til deg, ville bare gi deg litt støtte og si at vi er flere!❤️ Håper alt ordner seg for deg!❤️ Anonymkode: de3f6...59d Så hyggelig med sånne meldinger.🥰 det hjelper å snakke med likesinnede! Jeg holder alt dette for meg selv. Ønsker ikke å fortelle noen at vi prøver å frykt for å føle på press... og det er et evig mas fra alle kanter om barn barn barn!! Nå er jeg litt yngre enn deg da, blir snart 27. men forventingene til alle rundt oss er definitivt tilstede og det stresser meg... håper at du sitter med positiv test snart ❤️ Sommerfuul skrev (2 minutter siden): Her var min forrige PP. Gikk fra liten til tydelig på kort tid tok to tester de siste dagene. Oi se der ja! Har sett andre har lagt ut sånne bilder i andre tråder og. Men det er altså «peak» som er den positive? Den er ikke positiv hvis det står «high» ? Anonymkode: 8c131...883
Sommerfuul Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Ja, peak er høyeste. Jeg tar temp i tillegg, så vet også når el var pga det men vet noen også får positiv i flere dager før negativ.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Teststreken må være sterkere enn kontrollstreken for at den skal regnes som positic. Styrken på teststreke svinger fra veldig svak til ganske svak, det vil uansett bety negativ. Du bør bare fortsette å teste, men hvis du har lange sykluser så vi EL også komme sent i syklus. Jeg hadde EL på dag 30 (og ble gravid) Jeg vil anbefale deg å starte med temping, for da får du bedre kontroll på om EL har vært, om du er usikker på dette. Legg også merke til hvordan utfloden endrer seg gjennom syklus. Det er ganske vanlig å ikke ha eggløsning, og de fleste opplever sykluser hvor man ikke har det. Om du har flere sykluser hvor du ikke får positiv test, så er det først og fremst kjempebra at du finner ut av det, og ikke går i flere og og tror du har EL. Det er svært mange prøvere her inne som bruker medisiner for å få eggløsning, og mange har blitt gravide på den måten. Lykke til! Anonymkode: 02973...07d 1
Amatariel Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jeg forstått det riktig at man nødvendigvis ikke vil se noen markant økning på el-testene? At det kan gå fra negativ til knall positiv fra den ene dagen til den andre liksom? Anonymkode: 8c131...883 Ja det er helt riktig. Her er eksempel på tester jeg tok fire ettermiddager på rad sist syklus: Men gangen før der så hadde jeg en markant økning fra svak til sterkere - før positiv. Så dette kan variere innad samme kvinne også Endret 24. mars 2021 av Amatariel
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 Eg har ikkje bilde lenger, da Premom plutseleg har endra seg etter eg vart gravid. Men eg hadde også veldig mykje variasjon i LH i løpet av syklusen. Eg kunne ha to-tre peaks på 0.8-0.9 før nivået gjekk til 0.2 igjen. Og så pluteslig kom den virkelige peak'en på 2.15. Og sidan eg er gravid no, så tenker eg at du ikkje skal bekymre deg. Eg hadde også lange sykluser, blei gravid med eggløysing på dag 34. Kroppen pusler med sitt Anonymkode: 46ade...7c8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 Jeg tester videre jeg så får vi ta det derifra. Så godt å ha alle dere å spørre. Takk for at dere beroliger meg 🤗 Anonymkode: 8c131...883
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #17 Skrevet 27. mars 2021 Jaja fant i hvertfall grunnen til negative el-tester, fikk mensen sent i går kveld🤷🏻♀️ Har begynt å teste etter EL noen dager for sent denne syklusen. Men er forsåvidt greit å få mensen på en relativt normal tid, dag25 istedenfor dag 40😅 Anonymkode: 8c131...883
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå