Gå til innhold

30 millioner AstraZeneca-doser dukket opp i Italia

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Italienske myndigheter oppdaget dette på oppdrag fra EU. De ville undersøke hvor en større doser med vaksiner tok veien etter å ha forlatt fabrikken i Nederland. Vaksinedosene skulle ifølge La Stampa til Storbritannia. Det er opprørende sier Sverige sin vaksinekoordinator.

Lurer på når vi får nok vaksiner til Norge gitt..

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wexKp1/30-millioner-astrazeneca-dukket-opp-i-italia

Endret av NorthernLight
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NorthernLight skrev (11 minutter siden):

Italienske myndigheter oppdaget dette på oppdrag fra EU. De ville undersøke hvor en større doser med vaksiner tok veien etter å ha forlatt fabrikken i Nederland. Vaksinedosene skulle ifølge La Stampa til Storbritannia. Det er opprørende sier Sverige sin vaksinekoordinator.

Lurer på når vi får nok vaksiner til Norge gitt..

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/30-millioner-astrazeneca-doser-dukket-opp-i-italia.0ADlrnkj_?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1

Med AstraZeneca har det bare vært den ene skandalen etter den andre. Jeg tror det beste for oss er å skrote denne vaksinen for godt.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Pterinochilus skrev (4 minutter siden):

Med AstraZeneca har det bare vært den ene skandalen etter den andre. Jeg tror det beste for oss er å skrote denne vaksinen for godt.

Den kan redde mange liv også må du huske på. Den beskytter godt mot alvorlig sykdom. Sikkert mange som hadde tatt den om de fikk tilbud om det.

Endret av NorthernLight
  • Liker 2
Skrevet
NorthernLight skrev (20 minutter siden):

Den kan redde mange liv også må du huske på. Den beskytter godt mot alvorlig sykdom. Sikkert mange som hadde tatt den om de fikk tilbud om det.

AstraZeneca-vaksinen gir god beskyttelse mot alvorlig sykdom og jeg bestrider ikke effektiviteten ved vaksinen. Vi har imidlertid hatt fire dødsfall på to uker som settes i sammenheng med denne vaksinen og dette i en aldersgruppe som ikke er spesielt utsatt for et alvorlig forløp av sykdommen. Dersom vi skal lykkes med å faktisk få vaksinert nok til at spredningen av viruset stopper opp er vi imidlertid fullstendig avhengig av at folk har tillit til at vaksinene som inngår i vaksinasjonsprogrammet er trygge. Det er ikke tilfelle med AstraZeneca-vaksinen og jeg tror ikke at jeg er alene om å ikke ville ta denne.

• Liker 1
Skrevet

Ai, ai kan den fabrikken i Nederland få ansvar for å produsere vaksiner i hopetall til hele verden (men fratas alt ansvar for shipping)?

Skrevet

Det er noe muffins her.. hvordan kan 30 mill vaksiner dukke plutselig opp i Italia? 

Gjest dåsenfratåsen
Skrevet
Bente1234 skrev (Akkurat nå):

Det er noe muffins her.. hvordan kan 30 mill vaksiner dukke plutselig opp i Italia? 

Sikkert den italienske mafiaen som har mekket noen for eksport...

Skrevet
dåsenfratåsen skrev (5 minutter siden):

Sikkert den italienske mafiaen som har mekket noen for eksport...

Hvor mye annet er det vi ikke vet om når det gjelder vaksinene? 

• Opprett ny...