AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Er så usikker på om det er hysterisk eller fornuftig? Skulle egentlig begynt prøving i slutten av april etter å ha utsatt det opp mot et år pga. jobbsituasjon Har veldig lite lyst til å utsette enda mer, men er det dumt å ikke bare vente på vaksinen? Mellomrommet fra første barn begynner allerede å bli stort.. Har noen lure tanker om dette, for jeg tenker så i ring nå at jeg blir gal! Anonymkode: f0d0c...a0e
Tonnis Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er så usikker på om det er hysterisk eller fornuftig? Skulle egentlig begynt prøving i slutten av april etter å ha utsatt det opp mot et år pga. jobbsituasjon Har veldig lite lyst til å utsette enda mer, men er det dumt å ikke bare vente på vaksinen? Mellomrommet fra første barn begynner allerede å bli stort.. Har noen lure tanker om dette, for jeg tenker så i ring nå at jeg blir gal! Anonymkode: f0d0c...a0e Vi har akkurat begynt å prøve, vi er i pp2 nå å har el neste uke. Fikk tilbud om Pfizer vaksinen på jobb i dag og tok den, så vi utsetter prøvingen en syklus. heller vaksine enn korona. Ny dose om 3 uker og da kan vi begynne prøvingen etter en uke, passer fint med at ny dose er 14 april, mensen 13 april så går bare glipp av en el. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Tonnis skrev (7 minutter siden): Vi har akkurat begynt å prøve, vi er i pp2 nå å har el neste uke. Fikk tilbud om Pfizer vaksinen på jobb i dag og tok den, så vi utsetter prøvingen en syklus. heller vaksine enn korona. Ny dose om 3 uker og da kan vi begynne prøvingen etter en uke, passer fint med at ny dose er 14 april, mensen 13 april så går bare glipp av en el. Så heldig som fikk valsine nå! Jeg er ikke helsepersonell så for meg blir utsettelsen fort en del mnd dessverre. Anonymkode: f0d0c...a0e
Tonnis Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Så heldig som fikk valsine nå! Jeg er ikke helsepersonell så for meg blir utsettelsen fort en del mnd dessverre. Anonymkode: f0d0c...a0e Åå, trodde kanskje du skulle ta den nå.. Personlig ville jeg fortsette å prøvd til jeg event visste når jeg fikk vaksinen og heller Hoppet over akkurat den mnd. Man vet jo ikke hvor lang tid det tar å bli gravid samtidig som man ikke vet når man får vaksinen. Men mindre du er i risikogruppe da. Det er jo litt vanskelig 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Tonnis skrev (51 minutter siden): Åå, trodde kanskje du skulle ta den nå.. Personlig ville jeg fortsette å prøvd til jeg event visste når jeg fikk vaksinen og heller Hoppet over akkurat den mnd. Man vet jo ikke hvor lang tid det tar å bli gravid samtidig som man ikke vet når man får vaksinen. Men mindre du er i risikogruppe da. Det er jo litt vanskelig Nei, dessverre. Men de sier jo at alle skal ha fått tilbud til sommeren. Men det er ikke godt å si heller. Jeg er ikke risikogruppe, men er vel over middels bekymret kanskje. Føles også veldig utsatt med barn i barnehage og karantener.. ts Anonymkode: f0d0c...a0e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Tenk om vaksinen påvirker fruktbarheten slik noen konspiratører tror? Jeg vet at konspirasjonsteorier inneholder mye vas altså. Samtidig vet man lite om vaksinens langtidsbivirkninger. Jeg ville ventet for å være på den sikre siden. Selv er jeg ferdig med barn og vurderer å ta den når jeg får tilbud om det Anonymkode: 15e9f...653 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tenk om vaksinen påvirker fruktbarheten slik noen konspiratører tror? Jeg vet at konspirasjonsteorier inneholder mye vas altså. Samtidig vet man lite om vaksinens langtidsbivirkninger. Jeg ville ventet for å være på den sikre siden. Selv er jeg ferdig med barn og vurderer å ta den når jeg får tilbud om det Anonymkode: 15e9f...653 Ja, det er jo også et spørsmål. Og hvor lenge man blr vente etter vaksinen. Det er mye forskjellig både innad i Norge og fra land til land. Samtidig er det jo tydelig vist økt risiko for gravide med corona, så det er jo en kjekt og faktisk risiko, sammenlignet med en hypotetisk risiko for påvirkning av fertilitet som ikke er fundamentert av noe jeg har lest så langt. ts Anonymkode: f0d0c...a0e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Jeg er helsepersonell og takket egentlig nei til vaksine, da vi begynte å prøve på barn i høst. Anbefalingen var jo at de som er/prøver å bli gravide ikke skal ha vaksine. Prøvde vel ca 5 pp uten at det gikk. Bestemte oss derfor for å sette prøvingen på vent for å ta vaksine. Jeg fikk første vaksinedose i dag. Anbefalingen hos oss er nå 6 uker mellom 1 og 2 dose på pfizer, så for oss blir pausen noe lenger. Det er likevel ikke noe vi stresser med. Det blir sannsynligvis ca 4 år forskjell mellom de to minste. For oss var dette riktig valg, vi har allerede 2 barn, så om det skulle ende med at vi ikke blir gravid igjen så kan vi leve med det. Du må bestemme hva som er riktig i deres situasjon. Anonymkode: 2a94b...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er så usikker på om det er hysterisk eller fornuftig? Skulle egentlig begynt prøving i slutten av april etter å ha utsatt det opp mot et år pga. jobbsituasjon Har veldig lite lyst til å utsette enda mer, men er det dumt å ikke bare vente på vaksinen? Mellomrommet fra første barn begynner allerede å bli stort.. Har noen lure tanker om dette, for jeg tenker så i ring nå at jeg blir gal! Anonymkode: f0d0c...a0e Jeg ville ikke utsatt prøvingen. Med mindre du vet når du får vaksinen? Anonymkode: 09ae4...707 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 jeg skal til undersøkelse med ivf, og er litt bekymret for hvordan det skal være. Kan man vaksineres når man skal i gang med det? Glemte å spørre gyn sist jeg var der... Anonymkode: 78dfa...2ef
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg skal til undersøkelse med ivf, og er litt bekymret for hvordan det skal være. Kan man vaksineres når man skal i gang med det? Glemte å spørre gyn sist jeg var der... Anonymkode: 78dfa...2ef Nei ☺️ Anonymkode: 09ae4...707 2
selma89 Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Jeg utsetter heller vaksinen, enn prøvingen da alder, jobb og livssituasjon påvirker valget mitt om å ønske barn NÅ Samtidig kjenner jeg det er greit å vite litt mer om disse vaksinene (uten at jeg er en stor skeptiker). 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er så usikker på om det er hysterisk eller fornuftig? Skulle egentlig begynt prøving i slutten av april etter å ha utsatt det opp mot et år pga. jobbsituasjon Har veldig lite lyst til å utsette enda mer, men er det dumt å ikke bare vente på vaksinen? Mellomrommet fra første barn begynner allerede å bli stort.. Har noen lure tanker om dette, for jeg tenker så i ring nå at jeg blir gal! Anonymkode: f0d0c...a0e Få barn, drit i vaksina sier jeg. Vaksina er farlig å ta uansett Anonymkode: 909bd...1d8 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 Kjenner jeg ble litt oppløftet av svarene her! ts Anonymkode: f0d0c...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 Jeg har tatt astrazenica for en måned siden, fant ut at jeg var gravid dager senere, mistet for en uke siden 😢. Jeg syns det er kjempe skummelt fordi man vet så lite om graviditet oppimot vaksinen. Er jo ikke forsket nok på dette området. Er jo ikke sikkert at det har en sammenheng med SA, men jeg tenker det kan ikke utelukkes. Vi ønsker å fortsette prøvingen, så kommer ikke til å dose to av den vaksinen iallefall. Anonymkode: 7f7b8...1c7 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har tatt astrazenica for en måned siden, fant ut at jeg var gravid dager senere, mistet for en uke siden 😢. Jeg syns det er kjempe skummelt fordi man vet så lite om graviditet oppimot vaksinen. Er jo ikke forsket nok på dette området. Er jo ikke sikkert at det har en sammenheng med SA, men jeg tenker det kan ikke utelukkes. Vi ønsker å fortsette prøvingen, så kommer ikke til å dose to av den vaksinen iallefall. Anonymkode: 7f7b8...1c7 Det var leit å høre, og kan tenke meg usikkerheten virkelig ikke er grei å forholde seg til! Ja, det er jo sant at det ikke er nok forsket på, og at det faktisk også er skummelt å ta vaksinen! For en dritt-tid dette er! ts Anonymkode: f0d0c...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tatt astrazenica for en måned siden, fant ut at jeg var gravid dager senere, mistet for en uke siden 😢. Jeg syns det er kjempe skummelt fordi man vet så lite om graviditet oppimot vaksinen. Er jo ikke forsket nok på dette området. Er jo ikke sikkert at det har en sammenheng med SA, men jeg tenker det kan ikke utelukkes. Vi ønsker å fortsette prøvingen, så kommer ikke til å dose to av den vaksinen iallefall. Anonymkode: 7f7b8...1c7 huff det var leit Anonymkode: 78dfa...2ef
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 Vi tenkte også i utgangspunktet å begynne i april, men jeg kommer til å vente til jeg får tatt vaksine. Men vi føler ikke vi har det så travelt (eldstemann er drøye året), og vi har også familie i utlandet vi ikke har sett på over et år. Vil ikke risikere å måtte vente enda lengre på at bestemor skal få møte barnebarnet sitt fordi vi mangler vaksinepass. Og så vil jeg helst vente med å bli gravid til helsevesenet fungerer noenlunde normalt igjen for min egen oppfølgings skyld (og er mye mer bekymret for å kunne få korona som gravid, enn eventuelle vaksinebivirkninger). Så her gir det mest mening å vente, syns jeg. Men det blir jo veldig individuelle vurderinger - om det ikke føles verdt det å vente, så kjør på! Anonymkode: 00fc6...691 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #20 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var leit å høre, og kan tenke meg usikkerheten virkelig ikke er grei å forholde seg til! Ja, det er jo sant at det ikke er nok forsket på, og at det faktisk også er skummelt å ta vaksinen! For en dritt-tid dette er! ts Anonymkode: f0d0c...a0e Ja, skikkelig dritt! 😢 Er ett kjempe dilemma, for man ønsker jo å være en del av dugnaden å bidra til at samfunnet skal åpnes gradvis igjen. Men, igjen.. dette kan jo ta tid, og jeg føler ikke at jeg kan vente i mange måneder med å starte å prøve. Man har jo heller ingen garanti for at det vil skje "raskt". Har ett barn fra før, og ønsker ikke at det skal bli så altfor mange år mellom dem. Er veldig spent på om det kommer mer frem etterhvert ifht vaksinen å eventuell risiko ved å bli gravid når man tar den. Leste noe her inne om at de hadde sett ett mønster på det i England, men vet ikke om det stemmer. Anonymkode: 7f7b8...1c7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå