Gå til innhold

Hva kan jeg bruke svinekjøttdeig til?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jenteungen skulle kjøpe karbonadedeig til bolognese, men kom hjem med svinekjøttdeig..

Det blir kanskje helt feil å bruke svinekjøttdeig i bolognese? Har noen forslag til hvilke andre retter man kan bruke svinekjøttdeig i? Helst noe enkelt som ikke krever veldig mange ingredienser, eller krever mye tid:) 

Anonymkode: 40e91...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går fint,  smaker litt mildere. Helt ok å bruke. 

Jeg liker svinekjøttdeig i sånne thai kjøttsalater med nudler.  Husker ikke hva det heter i farten. 

Anonymkode: 94d13...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svinekjøttdeig kan brukes på samme måte som kjøttdeig eller karbonadedeig.

Anonymkode: 77bf8...70d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker gjerne svinekjøttdeig med asiatiske smaker. Til vårruller, larb (thaisalat), i wok. 

Jeg liker ikke svinekjøttdeig i retter som er svakere på smak, og som ikke har syre. Kjøttet er gjerne ikke topp kvalitet, og fettinnholdet er høyt, så svinesmaken blir for fremtredende. Ville i så tilfelle brukt det i en tomatbasert pasta, som kjøttboller i arabiatasaus med pasta. 

Anonymkode: b5e26...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke svinekjøttdeig til absolutt alt du ellers bruker vanlig kjøttdeig, kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig. 

Den er litt mildere på smak, og mindre fett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tillegg: ville personlig ikke brukt svin i en bolognese. Bolognese er for meg noe som skal putre på ovnen i timer, med gode råvarer, så her er det karbonadedeig av god kvalitet som gjelder. 

Anonymkode: b5e26...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lag pasta med kjøttboller og tomatsaus i stedet for bolognese, regner med at du allerede har ingrediensene til tomatsausen.

Anonymkode: 3914f...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt.. Lasagne og andre pastaretter. Men det har litt mildere smak enn kjøttdeig og karbonadedeig da. Men det passer ypperlig til asiatiske retter, som vårruller, dumplings osv, eller du kan lage mer asiatiske kjøttboller med f.eks masse ingefær, chili, hvitløk og urter osv, eller du kan lage svineburger, med litt ekstra smak i, som f.eks chorizo eller någe annet.

Anonymkode: fcf39...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...