MaryL Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Hei, Jeg lurer på om noen av dere har noen tips til hvilke kaffetyper som er de beste, og som dere kan anbefale for en nybegynner som trenger å "øve seg" litt, og la smaksløkene bli mer vant til kaffe. Å drikke kaffe er jo en veldig vanlig og sosial greie og man blir gjerne tilbudt kaffe når man er på besøk, skal i møter osv. Så vi har investert i en Dolce Gusto maskin, da dette funker som et bedre alternativ enn traktet kaffe for meg nå i starten i det minste (+ at den har andre alternative drinker). Jeg har forsøkt meg på Zoega, Grande og Americano - av disse tre syns jeg kanskje Americano smaker best, da den virker litt rundere i smaken? Har dere ellers noen tips til en nybegynner i kaffens verden?
stan Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Americano og Grande Intenso er favorittene mine. Liker smaken og de gir et passende stort volum kaffe. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 MaryL skrev (4 timer siden): Hei, Jeg lurer på om noen av dere har noen tips til hvilke kaffetyper som er de beste, og som dere kan anbefale for en nybegynner som trenger å "øve seg" litt, og la smaksløkene bli mer vant til kaffe. Å drikke kaffe er jo en veldig vanlig og sosial greie og man blir gjerne tilbudt kaffe når man er på besøk, skal i møter osv. Så vi har investert i en Dolce Gusto maskin, da dette funker som et bedre alternativ enn traktet kaffe for meg nå i starten i det minste (+ at den har andre alternative drinker). Jeg har forsøkt meg på Zoega, Grande og Americano - av disse tre syns jeg kanskje Americano smaker best, da den virker litt rundere i smaken? Har dere ellers noen tips til en nybegynner i kaffens verden? Denne siden bestilte jeg fra like etter jeg kjøpte meg kaffemaskin. Men så gikk jeg lei og har gått over til italiensk kaffe. https://www.kaffekapslen.no/til-dolce-gusto.html Anonymkode: 970b4...2c5 1
Camillapb Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Hvis du er nybegynner hadde jeg gått for latte eller cappuccino 😊
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Bruker også kapsler, men noen har sagt til meg at de er kreftfremkallende...🙄 Anonymkode: 50bfc...a52
Archer Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker også kapsler, men noen har sagt til meg at de er kreftfremkallende...🙄 Anonymkode: 50bfc...a52 Var jo ett år da tydligtvis knekkebrø var kreftframkallende🙄 trur det var 2001 eller noe, latterli😄 1
SaySomething Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 På dolce gustoen har jeg alltid flat white, synes den er desidert den beste
Gjest Trynefaktor Skrevet 25. mars 2021 #8 Skrevet 25. mars 2021 (endret) stan skrev (På 24.3.2021 den 12.53): Americano og Grande Intenso er favorittene mine. Liker smaken og de gir et passende stort volum kaffe. Grande intenso er min favoritt. Starbucks House blend er også god. Skulle ikke egentlig sitere deg. Endret 25. mars 2021 av Trynefaktor
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #10 Skrevet 25. mars 2021 SaySomething skrev (39 minutter siden): På dolce gustoen har jeg alltid flat white, synes den er desidert den beste Love it! Har du prøvd Cortado? ☺️ Anonymkode: 50bfc...a52 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Love it! Har du prøvd Cortado? ☺️ Anonymkode: 50bfc...a52 Nei, det har jeg faktisk ikke.. Er ikke den ganske lik cafe au lait? Synes den var god i begynnelsen, men nå går den i nøden bare 😅 Anonymkode: 61d8b...065
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det har jeg faktisk ikke.. Er ikke den ganske lik cafe au lait? Synes den var god i begynnelsen, men nå går den i nøden bare 😅 Anonymkode: 61d8b...065 Litt mindre melk enn cafe au lait. Smaker fantastisk 🥰 Anonymkode: 50bfc...a52
Ugresset Skrevet 29. mars 2021 #14 Skrevet 29. mars 2021 Enig i cortado, prøv den, men bruk gjerne litt mer vann enn det som står på kapselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå