Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være gjest i et bryllup om en uke, og lurer veldig på hva jeg skal ha på meg. Antrekket er "mørk dress", og da skal vel også damene være rimelig korrekt antrukket. Jeg har en sort kjole som går til midt på leggen som jeg liker veldig godt, men har hørt så mange ganger at man ikke skal bruke sort i bryllup. Er det egentlig så nøye? Kan jeg ikke pynte opp kjolen med noen lyse lette farger? Vil gjerne ha noen tips...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde unngå sort i bryllup, men hvis du velger det bør du ha farger på tillbehør som veske, sjal, smykker osv.

Men det viktigste er vel at man føler seg vel og har med godt humør til brudeparet! :danse:

Skrevet

Jeg syns du godt kan ha sort i et bryllup! I dag er jo sort en farge man bruker både til hverdag og fest. Og ikke en farge man kun forbinder med sorg.

Dagens bruder bruker jo brudekjoler i alle mulige farger, og på begynnelsen av 1900 tallet brukte jo selv bruden svart kjole ;)

Det peneste er vel kanskje å friske antrekket med andre farger. Som Ling sier, så er kan du jo ha veske, sjal og smykker i andre fager.

Skrevet

Jeg synes man bør unngå sort. Det kan man bruke ellers i året. Hele julen funker jo sort som festfarge, la nå bryllupene være i litt lystigere farger

Skrevet (endret)
Jeg syns du godt kan ha sort i et bryllup! I dag er jo sort en farge man bruker både til hverdag og fest. Og ikke en farge man kun forbinder med sorg.

Dagens bruder bruker jo brudekjoler i alle mulige farger, og på begynnelsen av 1900 tallet brukte jo selv bruden svart kjole ;)

...og når det er sagt: I Asia er hvitt den fargen som benyttes ved begravelser, ikke sort som her i Vesten. Nå har de generelt litt annet syn på død også, så det samsvarer jo... ;)

Endret av Ling
Skrevet

Det var i hvert fall en i bryllupet vårt med svart kjole, hun hadde som tilbehør hvite sko, sjal og veske, og jeg følte ikke at det ble feil eller dumt.

Men det er jo bare å spørre bruden!

Skrevet

Hardlivet den "greia" om sort i bryllup. :ler:

Gå i sort og kos deg.

Når til og med de spesielt interesserte - (forfatterne av "skikk og bruk bøker") - sier at det er helt ok å gå i sort i bryllup....så bør vel dette "problemet" begraves?

Skrevet

Sort er lov. Det som er forbudt er å kle seg som bruden, eller å prøve å overstråle henne :)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Sort er som de fleste sier helt lov. Jeg brukte sort i sist bryllup jeg var i, med hvitt tillbehör. Funker som bare det:)

Gjest lilletroll
Skrevet

Hvorfor ikke sort? Jo, gå du bare i sort i bryllup. Det hadde jeg ikke reagert på et nanosekund en gang. (Hvitt derimot.....)

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg har gått i sort som hovedfarge i bryllup to ganger nå, og fått komplimenter fra brudeparet begge gangene, så det kan da umulig være så tabu som mange vil ha det til.

Skrevet

men er det pent med hvite sko til en sort kjole da? :s jeg mener det er mye verre å kle seg i hvit kjole enn i sort!

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Jeg hadde sort kjole i det forrige bryllupet jeg var i. Og det var mange andre som var kledd i sort også. Ingen som reagerte på det.

Skrevet (endret)
men er det pent med hvite sko til en sort kjole da? :s jeg mener det er mye verre å kle seg i hvit kjole enn i sort!

Hvite sko går vel det også hvis alt annet tilbehør er hvitt. Men jeg ville nok gått for tilbehør med litt friskere farge :)

Hvit kjole er litt drøyt i bryllup. En venninne av meg hadde det i bryllupet mitt men hun ringte meg på forhånd og da er det jo litt vanskelig å si nei....ihvertfall for meg :sjenert: Men hun hadde en turkis jakke og sjal til så det gjorde ikke så mye alikvel syns jeg :)

Endret av Heidi76
Skrevet

Hvite sko er jo dødskult til sort kjole, spesielt nå i høst!

Kan hun gå i sort kjole bør hun jo da kunne gå i hvasomhelst til, hvit veske og hvite sko høres kjempetøft ut, har gått i det selv (ikke i bryllup da, men jeg er gammeldags og satt)

Skrevet

Synes absolutt du kan bruke sort i bryllup.

Skrevet

Du kan bruke sort men jeg ville ikkej gjort det. Jeg bruker veldig lite sort kjoler så det er vel noe med meg.

Hvitt kan du ikke bruke, bare bruden det.

Spør bruden om det.

Gjest Sarah Jessica
Skrevet

Jeg ville ikke brukt det, men også i vårt bryllup var det flere sorte antrekk uten at vi reagerte på det (men det var ikke de som blinket seg mest ut for å si det sånn..det ble faktisk kjedelig i forhold til alle de andre flotte fargene/antrekkene til folk! Men her kommer det jo selvsagt veldig an på type/stil/tilbehør)

Skrevet

Jeg ville ikke brukt hvitt i et bryllup. I vårt bryllup kom damene i alle farger, og jeg brydde meg ikke noe om det, tenkte ikke over det før jeg så videoen. Men jeg ville ikke gått i hvitt i et bryllup. Sort kunne jeg brukt, tror jeg.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt hvitt eller sort. Man har vel noe annet i skapet å bruke på en sånn dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...