Gå til innhold

Tenker jeg riktig på hcg-regning etter SA og må den være 0.0 for at man kan bli gravid igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Min hcg er nå på 21 etter 2 uker (fra 4773), dvs at hcg ca har halvert seg hver dag siden SA. Om hcg halverer seg ca hvert døgn er nivået ca 0.5 om 6 dager.  osv. til det bare ikke eksisterer lenger. 

Kan man bli gravid når hcg er 0.x eller må hcg være 0.000 for at man skal kunne bli befruktet igjen? 

Og, har det i det hele tatt noe for seg å halvere for å regne seg fram til når hcg er ute av kroppen?

Anonymkode: b34d3...529

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri utført utregning på denne måten før, men tar alltid og tester med g-test etter abort for å sjekke når den er negativ igjen. Det har gått relativt raskt egentlig. Sist var i sommer da jeg hadde MA i uke 9. Etter to uker var testen blenda igjen.

Man kan fint få eggløsning med hcg i kroppen, og da også bli gravid på den.

AnonymBruker
Skrevet

Referanseverdien for hcg for ikke-gravid er under 5, den vil altså ikke gå i null. 

Anonymkode: a0b7e...439

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den trenger ikke være null. Faktisk er det en del indikasjoner på at å ha litt økt hcg øker sjansene for ny graviditet (de gir i blant hcg-støtte til folk under IVF-behandling). 

Anonymkode: 82853...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Den trenger ikke være null. Faktisk er det en del indikasjoner på at å ha litt økt hcg øker sjansene for ny graviditet (de gir i blant hcg-støtte til folk under IVF-behandling). 

Anonymkode: 82853...d0b

Da er det jo bare å håpe på at man har eggløsning nå også :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy kan hcg være før en unnfangelse? 

AnonymBruker
Skrevet

Og, når begynner hcg å produseres. Når sædcelle og egg møtes, eller når egget planter seg?

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok et nivå på 21 ikke vil hindre eggløsning, ihvertfall. Her er et bilde av min test to uker før første mens etter abort. Er ikke 100% sikker på at jeg hadde eggløsning, men jeg har hatt faste sykluser før og etter aborten

20201208_105111.jpg

Anonymkode: 74b00...16e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og, når begynner hcg å produseres. Når sædcelle og egg møtes, eller når egget planter seg?

Hcg produseres først når egget har festet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...