AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Noen sier det er like viktig som å kunne lese og skrive. Men jeg er i tvil. Jeg tror det vil komme en revolusjon innen koding på samme måte som da Windows kom. Plutselig kunne alle bruke datamaskiner uten å vite hva som foregikk under panseret. Jeg tror det samme vil skje med koding. Det vil komme verktøy som gjør at alle kan bygge programmer og automatiseringer uten at man må kunne skrive alle linjene med kode manuelt. Anonymkode: 35aa7...375
stan Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Den siden ved koding som de fleste kan ha nytte av er organisering og strukturering av oppgaver. Det kan selvfølgelig læres på andre måter, men gjennom koding får man en veldig direkte og konkret tilnærming til det. I tillegg er koding gøy, mestringsfølelsen er stor når programmet gjør det du ønsker. Jeg var heldig og fikk muligheten til å kode eller programmere allerede tidlig i tenårene. Vic20 og Basic var starten. Selv om jeg ikke koder mye nå, bruker jeg ofte måten å tenke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå