Madame Butterfly Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Det er jo disse påbudene/forbudene, anbefalingene, og også de små lure ting 😊 •Vi passer på at en fra husstanden handler, handler utenfor travle tider. •Bruker alltid munnbind, fordi om vi kan holde meteren. •Bruker ffp2/n95 masker. •Ingen treningsstudio •Kjører på skolen, for å unngå buss •Ingen shopping turer for å kikke, målrettet å kjøpe det vi måtte trenge å dra igjen •Besøk utendørs, i stedet for innendørs. •Kuttet ut vinterferie og påsketur. Forsøker å tenke smittevern, antall nærkontakter, og redusert mobilitet i det meste vi gjør. Hvilke tips har du? 4
Blekkulfina Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Storhandler via Kolonial, slik at vi klarer oss med maks én tur i butikken i uka, eller annenhver uke, alt ettersom. Kjøper det meste av klær, sko osv over nett og har ikke besøk hjemme. 2
Derfor Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Ingenting. Er nok å holde litt avstand, vaske seg på henda når man kommer hjem. Munnbind orker jeg ikke ha på, vondt å puste da. 13
Sinsiew Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Ingenting. Eller, telles det at vi holder ungen hjemme denne uka siden det er mye smitte her, slik at vi kan dra en lite tur innom mine besteforeldre og ta en kopp kaffe på terrassen siste dag i påskeferien? 4
Kristin70 Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Vi gjør ikke mer enn påbud og anbefalinger, men vi har heller ikke noen særlige behov. Jeg synes ikke det er nødvendig å bidra til hysteri. 12
BellaMargitha Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Alle de tingene der gjør vi fordi vi må, og ikke som ekstra tiltak. Ingen butikker åpne, ingen treningSenter. Jeg sykler overalt. Besøk har vi ikke hatt siden oktober, hverken ute eller inne. Kjenner ingen som har hatt besøk siden oktober hverken ute eller inne. Hverken venner eller nærmeste familie. 4
NorthernLight Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 1. Tar ikke buss,bane osv. 2. Bruker ffp3 masker i enkelte situasjoner. Ellers IIR munnbind. 3. Regelmessig desinfisering av mobil. 4. Tar ikke på munnbind/maske i butikken osv. 5. Holder god avstand til folk, ekstra avstand hvis jeg besøker eldre. 6. Sjelden på besøk/får besøk. 7. Har alltid med antibac, men bruker alltid såpe før jeg spiser feks. 8. Handler ikke i butikken når det er travle tider. osv.. 2
RunM Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Følger svært lite tiltak, ingenting ekstra. Følger kun de jeg kan bli bøtelagt for å bryte. Grunnen? Jeg er forbanna. Drit forbanna. Erna driter selv i tiltakene, Høie sitter selv på hytta og formaner folk til å ikke dra på hytta, Nakstad er medeier i selskaper som tjener rått på smittevern. Fin gjeng! Her har vi ikke hatt smitte siden først i februar. Grunnen er at vi er flinke, folk tester seg, og kommunen er dyktige på smittesporing. Har ikke hørt om en eneste "ulovlig" fest her! Er ikke en "hyttekommune" så det kommer lite ekstra folk i ferier og slikt. Alikevel er nå det meste nedstengt, folk er permitterte og arbeidsløse. Hittil i mars har vi hatt 4 selvmord, alle flotte unge folk som ikke har fått endene til å møtes på grunn av nedstenging. Idioti! På toppen av det hele så må kommunen gi fra seg mye av de sårt trengte vaksinene til oslo! Ikke nok med det, - sannelig så gir de bort 700 000 vaksiner som u-hjelp? Samtidig som folk her tar livet av seg for at de ikke får hjelp? Idioti! Lurer på om oslo hadde blitt stengt ned hvis utbruddet hadde vært i Trondheim, eller Tromsø? Det hadde garantert aldri skjedd! På grunn av dette er dugnaden definitivt over, - tiltroen til de som styrer dette sirkuset er nå mindre enn null. 18
Billiebi Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 Jeg følger reglene her i Oslo. De er allerede veldig strenge, så ingen grunn til å leve enda strengere enn regelverket! Om alle hadde fulgt gjeldende regelverk hadde vi ikke hatt de problemene vi har nå. 5
Gjest Wanda1984 Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Følger reglene, har liten familie og få venner så det sosiale er som før;)
robot Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 Følger stort sett også anbefalingene. Alt du nevner er allerede anbefalt og/eller påbudt i Oslo, med unntak av masketypen. 3
GammelKaktus Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Benytter oss ikke av kollektiv transport. Jeg har ikke besøk av noen, men guttungen har av sine venner. Viktigere at han for ha sine venner på besøk enn at jeg treffer mine. Treffer en venninne en gang og to i måneden, men vi har holdt to meter hele tiden. Går ikke på besøk til noen. Ferie har vi droppet, tok ikke tur innenlands en gang dette året og det hadde jeg jo egentlig tenkt vi skulle, men kollektiv transport er lite fristende og det måtte vi ha benyttet oss av. Men, munnbind har jeg ikke brukt mye, ikke har vi hatt påbud og jeg handler på tider der det ikke er folk i butikken. Ellers lever vi i bunn og grunn som før sånn bortsett fra at jeg ikke treffer noen av mine venner og at jeg er hjemme hele dagen på telefon med folk jeg skulle ha møtt og papirer som ingen forstår og må få forklart.
pia mater Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Møter minst mulig folk uavhengig av hvor strenge tiltakene er. Bruker også munnbind på butikken. Har ikke samvittighet til å risikere å dra med meg smitte inn på jobb. Har pasienter som er for svake til å i det hele tatt få vaksine. 1
Gjest Vintermorgen Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 Ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Vintermorgen, mod
Madame Butterfly Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #15 Skrevet 24. mars 2021 2 hours ago, BellaMargitha said: Alle de tingene der gjør vi fordi vi må, og ikke som ekstra tiltak. Ingen butikker åpne, ingen treningSenter. Jeg sykler overalt. Besøk har vi ikke hatt siden oktober, hverken ute eller inne. Kjenner ingen som har hatt besøk siden oktober hverken ute eller inne. Hverken venner eller nærmeste familie. Hvor bor du? Det er vel ingen steder her i landet som har hatt stengt kollektiv trafikk, eller kontroll i matbutikker, stengte øvrige butikker gjennom hele pandemien? Ser forresten det er en god del som sier de ikke overholder anbefalingene strengt. Jeg tenker det er litt dumt. 1
Wit Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 Bor et sted med mye smitte og de strengeste påbudene. Jeg jobber på hjemmekontor, er nesten ikke blant andre mennesker (utenom en tur på ettermiddagen hver dag, men holder avstand til de jeg møter), bruker munnbind når jeg må ut, handler klær/sko osv. på nett med hjemlevering, bare en av oss i familien går i butikken og handler så sjelden som mulig. Skal jeg noe sted kjører jeg bil for å slippe kollektiv. Ellers er jo både treningssenter, butikker, restauranter osv. stengt her og har vært det ganske lenge nå. Så det gjør jo at mye begrenser seg helt selv. MEN, i påsken skal vi på hytta vår. Den ligger ikke på fjellet i en hyttekommune, men på et sted der det er fullt mulig å holde god avstand siden hyttene ligger et stykke fra hverandre. Vi handler hjemme før vi drar, så da slipper vi å gå innom butikkene i kommunen vi har hytte. Vi vil nok mest sannsynlig være mye mindre utsatt for smitte på hytta enn her hjemme, og jeg føler selv jeg trenger litt forandring fra huset hjemme nå. Særlig siden vi har hytte et slikt sted vi har. 1
Viki6 Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 Stoler ikke på at hyttefolkene ligger unna matbutikkene her i påska. Skal storhandle torsdag og fredag for å kunne holde meg unna butikker til langt over påske 6
Diamant20 Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 Sinsiew skrev (5 timer siden): Ingenting. Eller, telles det at vi holder ungen hjemme denne uka siden det er mye smitte her, slik at vi kan dra en lite tur innom mine besteforeldre og ta en kopp kaffe på terrassen siste dag i påskeferien? Det tenker jeg telles🤭
Diamant20 Skrevet 24. mars 2021 #19 Skrevet 24. mars 2021 Handler mat og andre nødvendige ting når det er lite folk Sykler i stedet for buss Har kun noen få som nærkontakter
Milky Skrevet 24. mars 2021 #20 Skrevet 24. mars 2021 Ingenting.. jeg gjør det jeg må, kun for å ikke risikere bot 4
Anbefalte innlegg