Gå til innhold

Babyen er roligere, men sparker når jeg dunker i magen - grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt dette med mindre liv i magen. 

Nå har baby vært veldig rolig idag, den har gitt ifra seg spark, men de er veldig svake. Det er først nå kl 10 at den har begynt å gi litt kraftigere spark etter jeg tok tak i magen og ga den et lite "rykk", men avtar det etterhvert. 

Er det grunn til bekymring eller er det greit sålenge jeg kjenner babyen er der og den gir litt tegn fra seg nå og da? 

Anonymkode: 23289...288

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Babyen responderer jo. Og klokken 10 er ikke akkurat langt på dag heller med mindre du har vært våken siden kl 5. Du skriver ikke noe om hvor langt du er på vei, det har også noe å si for hvor mye liv man kjenner. 

Anonymkode: 863f6...b41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut i forhold til mine svangerskap ihvertfall :)

Det er sånn typisk jeg også gjør om jeg plutselig kommer på at jeg ikke har kjent noe en dag (utpå ettermiddagen), da "poker" jeg meg selv i magen og venter på "svar". Får jeg dytt tilbake er jeg beroliget om at alt er bra :)

Jeg har hatt morkaka foran både med forrige og nåværende barn i magen, så av og til kjenner jeg ikke noe rett og slett fordi morkaka tar av for sparka. Men om jeg setter meg ned, drikker et glass saft og venter på svar, så får jeg det. :)

Anonymkode: f497d...6a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv vært innom den følelsen. Er 36 uker i dag. Baby sparker vanligvis så nye at jeg plages av det, så merker raskt når det blir fredelig. Har likevel fått respons med trykk mot magen og hyppige spark utover dagen. Senere har de "plagsomme" sparken kommet tilbake. Tror det har med hvordan baby ligger. 

Ring føden om du er stresset. 

Anonymkode: cb23e...294

AnonymBruker
Skrevet

Babyen sover mye. Så lenge du kjenner gode spark innimellom er nok alt bra :) 

Og babyen din responderer på dytt, så alt høres fint ut.

Er du veldig urolig ring helsestasjonen eller føden, de er der for å hjelpe deg. Ikke vær redd for å mase... man skal ta lite og svake spark alvorlig selv om det oftest er helt normalt :) 

Anonymkode: 7abd3...13e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...