Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Tannbehandling i Tyrkia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Mor til 1 skrev (2 minutter siden):

I Norge blir det jo bare fylling på fylling på fylling. Det ser jo ikke noe pent ut det heller. 

Er jo mange som har hatt kroner/fasetter i veldig mange år, og de er like fine enda. Tror det var en lengre oppe som kommenterte det også.

Derfor skrev jeg at hvis mye av tannen er fylling, så kan krone være anbefalt behandling også i Norge. Men å slipe ned friske tenner er ikke anbefalt. 

Anonymkode: 1fb4d...b3b

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør du hvis du mister en tannfasett i disse dager? Norske tannleger er veldig klare på at de ikke tar i mot pasienter som har fått gjort tannarbeid i utlandet. 

• Liker 1
Skrevet
Ulven skrev (1 minutt siden):

Hva gjør du hvis du mister en tannfasett i disse dager? Norske tannleger er veldig klare på at de ikke tar i mot pasienter som har fått gjort tannarbeid i utlandet. 

Om og hvis atte.  Hvis jeg får korona i disse tider, så kan jeg ikke gjøre noe uansett. Alt er nokså stengt rundt omkring. 

Jeg tror ikke jeg skal bekymre meg så veldig for hva som kan skje. Alt er mulig i verden. Det betyr ikke at jeg skal betale 3 ganger fordi jeg bor i Norge.

Skrevet
Just now, Mor til 1 said:

Om og hvis atte.  Hvis jeg får korona i disse tider, så kan jeg ikke gjøre noe uansett. Alt er nokså stengt rundt omkring. 

Jeg tror ikke jeg skal bekymre meg så veldig for hva som kan skje. Alt er mulig i verden. Det betyr ikke at jeg skal betale 3 ganger fordi jeg bor i Norge.

Men det er jo en reel bekymring. Hvis du mister en skallfasett kommer du deg ikke til Tyrkia for å få fikset den. Dermed sjanser du jo på å måtte gå rundt uten siden norske tannleger ikke vil hjelpe deg å rydde opp. 

Personlig gjør folk hva de vil og hvor de vil med tennene sine for min del, men da må de også tåle at de ikke får helsehjelp hvis uhellet er ute. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Mor til 1 skrev (7 minutter siden):

Jeg håper du forstår at tannbehandling i Tyrkia er billig for deg fordi du bor i Norge og har norsk inntekt? For en tyrker er nok skallfasetter minst like dyrt sett i sammenheng med det tyrkiske lønns- og prisnivået.

Anonymkode: d4d46...0f7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det innenfor å si at jeg har fått tannbehandling hos Tannlegen i Tyrkia, og er stor fornøyd?

Ville bare skrive en motsats til all kritikken som kom som følge av at Melina ordnet sine tenner i Tyrkia. Jeg har ikke vært på den klinikken, men en annen i Alanya med det klingende navnet Tannlegen i Tyrkia. Det var rent, pent og det gikk fort. Jeg trodde aldri skallfasetter skulle være så solide som de er. Har hatt dem i noen måneder og spiser alt. Det funker som juling, pluss at jeg fikk mange års garanti på dem. 

Hvis man absolutt ønsker å få ordnet tennene, hvorfor skal det være så mange som er imot det? Det er jo det samme som hvis man brekker en arm eller noe, og må få ordnet det. Er derfor jeg skriver denne anonym også, siden det er så mange fordommer knyttet til behandling i utlandet, særlig med tanke på tenner. 

Noen som har vært i utlandet og fått ordnet sine tenner?
Hvordan var deres erfaring?

Anonymkode: 09265...3f1

Du har hatt de i noen måneder... Har du vært i Tyrkia under pandemien, for å pynte på tennene? Det er ihvertfall ikke innafor! 

Og dessuten, som du selv sier: du har bare hatt de i noen måneder. Problemene dukker ikke opp før det har gått en tid. Om to-tre år tviler jeg på at du er like fornøyd. 

Anonymkode: 4ea06...71b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som flere her har skrevet, ville jeg aldri reist til Tyrkia eller andre steder i utlandet for å fikse tennene. 

1. De overbehandler alltid, så det blir ikke nødvendigvis billigere 

2. Kvaliteten er ofte ræva, for selv om de har «garanti» vet de at nordmenn vil forsøke å få hjelp i Norge når tennene ryker, ikke reise tilbake til Tyrkia

3. Norske tannleger vil ikke ta i deg med en pølseklype engang når du trenger hjelp. De er kun pliktige til å gi smertedekke/redusere infeksjon midlertidig, dette kan gjøres med paralgin forte og antibiotika. Det hjelper dog ikke på det underliggende problemet. 

4. MRSA. Skjønner at du tydeligvis ikke vet hva dette er, men det er ikke noe du vil ha, og ikke noen innenfor helsevesenet vil ha. 

Anonymkode: 78f78...010

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Mor til 1 skrev (4 timer siden):

Det vil altså si at alle de som får behandling i sine respektive hjemland, utenom Norge er syke av MRSA?

Nei, ikke alle. Men ganske mange. Og du blir ikke syk av MRSA,  men du blir bærer. Det er en bakterie som er svært vanskelig å bli kvitt. 

Anonymkode: 5ce2b...fa6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg håper du forstår at tannbehandling i Tyrkia er billig for deg fordi du bor i Norge og har norsk inntekt? For en tyrker er nok skallfasetter minst like dyrt sett i sammenheng med det tyrkiske lønns- og prisnivået.

Anonymkode: d4d46...0f7

Hva har det for noe å si?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mange som har dratt til Tyrkia for å fikse opp i dårlig arbeid gjort av norske tannleger. Prisen er en tredjedel i forhold til Norge, og tannlegene er gjennomgående dyktige og har ofte mer moderne utstyr enn norske tannleger. Jeg har også vært hos tannlege i Tyrkia, og har ingenting å klage på. Hygienen er like god som i Norge. 

Anonymkode: c4a28...f79

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, ikke alle. Men ganske mange. Og du blir ikke syk av MRSA,  men du blir bærer. Det er en bakterie som er svært vanskelig å bli kvitt. 

Anonymkode: 5ce2b...fa6

Utifra det du sier, så har så og si alle som har fått behandling i sine hjemland, foruten Norge selvsagt, MRSA. 
Da bør jo alle grenser stenges og ingen burde reise noe plass.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kjenner mange som har dratt til Tyrkia for å fikse opp i dårlig arbeid gjort av norske tannleger. Prisen er en tredjedel i forhold til Norge, og tannlegene er gjennomgående dyktige og har ofte mer moderne utstyr enn norske tannleger. Jeg har også vært hos tannlege i Tyrkia, og har ingenting å klage på. Hygienen er like god som i Norge. 

Anonymkode: c4a28...f79

Det er nettopp det!

Skjønner ikke hvorfor norske tannleger roses opp i skyene når det er så mange saker hvor folk er regelrett misfornøyd med arbeidet som er gjort. Og alle de som har tannlegeskrekk, kommer jo som følge av behandling i Norge. Det er jo ikke de utenlandske tannlegene som har sørget for det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Som flere her har skrevet, ville jeg aldri reist til Tyrkia eller andre steder i utlandet for å fikse tennene. 

1. De overbehandler alltid, så det blir ikke nødvendigvis billigere 

2. Kvaliteten er ofte ræva, for selv om de har «garanti» vet de at nordmenn vil forsøke å få hjelp i Norge når tennene ryker, ikke reise tilbake til Tyrkia

3. Norske tannleger vil ikke ta i deg med en pølseklype engang når du trenger hjelp. De er kun pliktige til å gi smertedekke/redusere infeksjon midlertidig, dette kan gjøres med paralgin forte og antibiotika. Det hjelper dog ikke på det underliggende problemet. 

4. MRSA. Skjønner at du tydeligvis ikke vet hva dette er, men det er ikke noe du vil ha, og ikke noen innenfor helsevesenet vil ha. 

Anonymkode: 78f78...010

1. Har du vært hos alle tannleger i hele utlandet og vet hvordan de jobber? Hvis det er som du sier, så kunne jo ingen har drevet med tannbehandling og måtte ha stengt. Alle utenom Norge så klart, for her skjer det aldri noe feil.

2. Hvis dette er din måte å tenke på, så tror jeg ikke du burde drive med business. De som jobber etter denne modellen, vil fort havne i dyp kjør og måtte stenge klinikken sin. Vi lever i 2021 hvor folk kan skrive om sine erfaringer der de har vært. Det jeg har lest fra den klinikken, er bare positivt. (Nei, de kan ikke slette negative omtaler for det tillates ikke av verken facebook eller google).

3. Man drar tilbake dit man har fått behandling, det er veldig enkelt. Du snakker som om alle får problemer uansett, og da er helvete i gang. Det er ikke slik som det portretteres. 

Så mye negativitet. Forstår at folk er skeptiske til oss nordmenn i utlandet, med slike holdninger. " Alt er ræva utenfor Norges grenser"

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du har hatt de i noen måneder... Har du vært i Tyrkia under pandemien, for å pynte på tennene? Det er ihvertfall ikke innafor! 

Og dessuten, som du selv sier: du har bare hatt de i noen måneder. Problemene dukker ikke opp før det har gått en tid. Om to-tre år tviler jeg på at du er like fornøyd. 

Anonymkode: 4ea06...71b

Hvorfor skal jeg ikke være fornøyd? Er det skrevet i stein at jeg MÅ oppleve problemer, kun fordi jeg har vært i utlandet og ordnet dem?

Hva om jeg hadde ordnet tennene i Norge, ville skepsisen din vært l den samme da? 

Du vet at dersom du går til den norske tannlegen og klager, så må du uansett betale for det som skal justeres/ordnes opp i. Og det koster ikke akkurat 2 kjærlighet på pinne og en boks cola. 

AnonymBruker
Skrevet
Mor til 1 skrev (På 24.3.2021 den 11.21):

Jeg har nå fått garanti som tilsier at de ordner det, dersom det skulle skje noe med skallfasettene. 

Tror ikke bakteriene er noe å være redd for. Det var veldig rent og pent. Nå er det jo virus overalt så de bakteriene kan man ta med seg uansett fra utlandet, om det er det som er frykten. 

Så må du reise utenlands igjen. Reisen koster også penger og nå når det er pandemi, er det fullstendig hodeløst å ordne tenner i utlandet. Tannlegene i Norge er flinkere og sikrere enn tannlegen med en lokal tannklinikk på fortauet i Tyrkia.

Anonymkode: 9e966...1bd

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så må du reise utenlands igjen. Reisen koster også penger og nå når det er pandemi, er det fullstendig hodeløst å ordne tenner i utlandet. Tannlegene i Norge er flinkere og sikrere enn tannlegen med en lokal tannklinikk på fortauet i Tyrkia.

Anonymkode: 9e966...1bd

Ja, du har helt rett. De ligger på fortauet alle sammen. Ingen utdanning, kommer rett inn døra og lukter svidd pølse og fikser tennene dine (IRONI).

Fint å se hvor arrogante vi er mot andre nasjoner. Kan tenke meg hva andre synes om oss nordmenn, som er best i alt. Er sikkert derfor vi har nærmere 40 saker i EMD, kun innen barnevern. 

Er sikkert EMD som ikke kan lovene (Igjen, ironi)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mor til 1 skrev (På 24.3.2021 den 12.01):

Jeg har hørt mange skrekkhistorier fra Norge også, om dårlig arbeid. De kan gjøre noe, og skylde på deg etterpå. For eks rotfylling, som de ikke klarer å redde også må tannen trekkes og erstattes med implantat og krone. 
Var en som sa at han fikk pris på 55000kr, kun for 1 tann i Norge!

Det er jo helt borti natta. Jeg kan ikke fatte hvorfor det skal være så dyrt. 

Enig, det er helt syke priser for tenner  her i Norge. 55 000,- for kun en tann skulle ikke vært lov engang, skulle vært for alle tennene isåfall. 
Jeg har rotfylt 19 tenner og har kroner på alle. Det gjorde jeg i Norge og det kostet flere hundre tusener for alle rotfyllingene og kronene jeg satt på tennene. 

Anonymkode: 1a7f3...d1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mor til 1 skrev (41 minutter siden):

Ja, du har helt rett. De ligger på fortauet alle sammen. Ingen utdanning, kommer rett inn døra og lukter svidd pølse og fikser tennene dine (IRONI).

Fint å se hvor arrogante vi er mot andre nasjoner. Kan tenke meg hva andre synes om oss nordmenn, som er best i alt. Er sikkert derfor vi har nærmere 40 saker i EMD, kun innen barnevern. 

Er sikkert EMD som ikke kan lovene (Igjen, ironi)

De kan være veldig flinke i utlandet, ofte flinkere også.
Men om noe skulle gå galt er det mye bedre at det går galt i Norge enn i utlandet. 

Anonymkode: 1a7f3...d1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange dårlige tannleger i norge også, typisk norsk å tro at alt er best i norge.

Hvorfor skal alt være så dårlig i andre land? De trenger jo også lege og tannbehandling, så da er alt de får dritt? Som må gjøres opp igjen HVER gang? Nei, slik funker det ikke!

Alle kan være uheldig uansett land, se hvor mange som DØR i norge pga feil behandling på NORSK sykehus!! MANGE!!

Jeg har en  kollega som dro til budapest med godt hell, der fikk han såklart ei lekse om det norske tannhelsen. Hvor mye dårlig arbeid de rette opp i fra norske pasienter.

Anonymkode: 50dea...938

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange dårlige tannleger i norge også, typisk norsk å tro at alt er best i norge.

Hvorfor skal alt være så dårlig i andre land? De trenger jo også lege og tannbehandling, så da er alt de får dritt? Som må gjøres opp igjen HVER gang? Nei, slik funker det ikke!

Alle kan være uheldig uansett land, se hvor mange som DØR i norge pga feil behandling på NORSK sykehus!! MANGE!!

Jeg har en  kollega som dro til budapest med godt hell, der fikk han såklart ei lekse om det norske tannhelsen. Hvor mye dårlig arbeid de rette opp i fra norske pasienter.

Anonymkode: 50dea...938

Ja, det var mange nordmenn og dansker som hadde vært i den klinikken jeg var i. De fortalte som regel samme greia. Skoletannlegene hadde ødelagt tennene deres, og de hadde fryktelig tannlegeskrekk. Dessuten var det rådyrt.
Summa summarum så ble det til at de benyttet tannlegen i Tyrkia. 
www.tannlegenityrkia.no er klinikken jeg benyttet, for de som vil sjekke ut og helt sikkert kritisere i øst og vest.

Jeg er super fornøyd, og blir regelrett kvalm av alle de negative kommentarene som kommer av folk, som sannsynligvis aldri har vært i Tyrkia engang. (Fortaus-klinikk var det en som sa. Det er så latterlig arrogant!)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...