Gå til innhold

Blir dette helt feil av oss å gjennomføre i påsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en kompis har lenge utsatt å besøke hans bror som bor på andre siden av landet (14 timer med bil). 
Men vi bestemte oss for 2 uker siden å reise nå i påsken, da det har vært lite smitte, og ingen smitte der vi reiser ifra. Men nå har jo de nye tiltakene kommet, noe som gjør oss litt usikker på om vi burde gjennomføre eller ikke. 

Vår opprinnelige plan var å reise til hans bror for å sove der, og gjøre noe i hans området. 
Nå tenker vi at vi heller reiser på fjelltur, men hvert vårt telt. 
Vi blir 3 stk i bilen, men vi kommer til å prøve å holde god avstand så godt det lar seg gjøre. 

Det vil også bli handlet inn godt på forhånd av turen, sånn at vi ikke har behov for å stoppe innom på noen butikker på kjøreturen. 
Så får vi også bruke skogen for å gå på toalettet. 

Så va tenker folk om dette? 

Anonymkode: 7ea32...9ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på.

Anonymkode: 0c4d4...d10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det. Har også planer om å reise på hytta i påsken selv om unødvendige reiser er frarådet. Kommer til å treffe hyttenaboer rundt bålpanna i god avstand, handle på butikken hjemme, ikke ha besøk inne og ellers følge de råd som er gitt.

Anonymkode: 5d792...d0d

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde reist 😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er dere fra Trondheim som vil til Haugesund håper jeg fremdeles at broren til kompisen din tester seg før dere kommer, og at dere kun møtes i naturen og blir i teltene. Handle alt inn høres lurt ut. Synes fremdeles det er kjempe unødvendig akkurat denne perioden. 

Anonymkode: 08544...6de

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Reis på påskeferie, og kos dere😊

Anonymkode: c70a0...cd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eneste problemet med denne turen er bilturen. De sier nå at man skal holde 2 meter avstand, det klarer dere ikke i en bil.

Anonymkode: 931c4...f20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Munnbind i bilen 

Anonymkode: 99a74...3a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det er dere fra Trondheim som vil til Haugesund håper jeg fremdeles at broren til kompisen din tester seg før dere kommer, og at dere kun møtes i naturen og blir i teltene. Handle alt inn høres lurt ut. Synes fremdeles det er kjempe unødvendig akkurat denne perioden. 

Anonymkode: 08544...6de

Stemmer det :)

Vi alle skal teste oss før helgen. Sånn at ingen reiser med smitte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eneste problemet med denne turen er bilturen. De sier nå at man skal holde 2 meter avstand, det klarer dere ikke i en bil.

Anonymkode: 931c4...f20

Men om det brukes munnbind så er jo det greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er feil. Det er ikke opp til hr Hvermannsen å tolke lover og regler. En følger den. Enkelt og greit.

Hold deg hjemme.

Anonymkode: 4b2bc...201

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

God tur☀️🐣

Anonymkode: 1c0da...7ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for dere som har tatt dere tid til å svare :)

Så lenge vi alle tester negativt så gjennomføres turen. :)

Jeg har avlyst to sydenturen som var bestilt før corona stengte ned alt, en kjærestetur og en guttetur. Dette var selvfølgelig kjipt, men så selv at det var alt for utrygt å skulle gjennomføre disse to reisene. 
Så på en måte reiser jeg med god samvittighet, da jeg har fulgt restriksjonene det siste året til punkt og prikke. Selv om det ikke er en unnskyldning for meg å skulle reise nå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...