Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg skal bli sint  eller le. Det var hans forslag å innfør sukkerstopp fordi han begynner å bli lubben. Jeg finner tomme godteriposer i søpla, sjokoladepapir under sofaputene og under sengen, det er helt latterlig! Når jeg konfronterer han med det påstår han at det må være fra oss begge og ha ligget der lenge, eller at han ikke aner hvor det kommer fra. Vet ikke hvordan jeg skal snakke med han om det 😬

Anonymkode: 9a962...ea9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er voksen. La ham være. Du kan ikke styre voksne folk på den måten. Om han ønsker å lure seg selv så må ham faktisk få gjøre det. Ikke ditt ansvar. 

Anonymkode: 70def...74d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du ikke gidder sukkerstopp noe mer siden han spiser uansett. 
Eller fortsett å gjør det fordi det er bra for deg? 
Han er vel voksen så får du gjøre det som er best for deg. 

Anonymkode: 0758a...7ae

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er voksen. La ham være. Du kan ikke styre voksne folk på den måten. Om han ønsker å lure seg selv så må ham faktisk få gjøre det. Ikke ditt ansvar. 

Styre folk? For min del må han gjerne spise sukker, men hvorfor lyve om det?

• Liker 9
Skrevet

Kanskje han bare brukte seg selv som en unnskyldning for å unngå en kjip samtale...? Omvendt psykologi, liksom..?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Styre folk? For min del må han gjerne spise sukker, men hvorfor lyve om det?

Alle mennesker har livsløgn. Dette er vel hans. 

• Liker 2
Skrevet

Så lenge det er snop med 1 p

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det sønnen din du snakker om, så får du slutte å gi han lommepenger til han lyer!

Anonymkode: 01b2d...e99

Skrevet

haha 😂 Om denne regelen bare hadde angått han selv, og ikke deg. Men nå har han fått med deg på det her, og spiser og lyver selv. Det er IKKE greit. Det blir jo et lite tillitsbrudd av det.

Han har åpenbart problemer med å styre seg selv, så du burde snakke mer åpent med han om det. Å kutte ut snop helt etter å ha vært avhengig er ikke lett. Så kanskje du kan foreslå en litt lettere nedtrapping? 

AnonymBruker
Skrevet

Du velger uansett selv om du vil spise snop eller ikke. Så kan du gå sommeren i møte med smekker sommerkropp, mens han må kjøpe ny shorts fordi den gamle er for liten!

Anonymkode: 01b2d...e99

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke om jeg skal bli sint  eller le. Det var hans forslag å innfør sukkerstopp fordi han begynner å bli lubben. Jeg finner tomme godteriposer i søpla, sjokoladepapir under sofaputene og under sengen, det er helt latterlig! Når jeg konfronterer han med det påstår han at det må være fra oss begge og ha ligget der lenge, eller at han ikke aner hvor det kommer fra. Vet ikke hvordan jeg skal snakke med han om det 😬

Hei, er det meg du snakker om ? Det føles i allefall slik. Jeg sliter til tider litt med søtsuget, og når jeg er på "kjøret" spiser jeg altfor mye sjokolade. Det er som narkotika, helt sant. Vekten går opp med en kilo i måneden og jeg må ta meg kraftig sammen for å ikke bli skikkelig feit. 

Løsningen min er null sjokolade, i det hele tatt, ever. Sjokolade er mitt heroin. Jeg tuller ikke, jeg blir avhengig. 

Mann 30+.

Anonymkode: 5b823...60f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser også sjokolade i smug 🙈 Men jeg kjenner meg selv godt nok til ikke å foreslå sukkerstopp! 

La han være i sin egen boble. Hvem vet - han spiser vel likevel mindre snop når han smugspiser enn ellers & føler seg kanskje litt bedre?? 

Anonymkode: e6485...32c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør også det. Men det er mest fordi det er samboeren min som har sukkerstopp, så da vil jeg ikke dra inn noe som kan friste, eller spise godis foran den andre liksom.

Anonymkode: c5918...4a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar en skikkelig rengjøring. Vasker over alt, støvsuger sofaen osv. så gir du det tid.. om en uke eller to kan du sjekke for søppel også konfrontere. 

Anonymkode: c02a8...dc3

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han er litt flau over å sprekke fra godtestoppen?

Anonymkode: 51025...14c

AnonymBruker
Skrevet

Haha 😂 

Jeg ville faktisk tatt en god prat med han. Forklart at det er bedre å kutte ut sukkerstoppen enn å spise i smug. Spiser man i smug er man så oppslukt av at det "ikke er lov" så det kan fort bli mye mer spising enn hvis det var lov å spise som før. 

Jeg ville spurt om nedtrapping hadde vert bedre enn direkte stopp. Jeg sliter med direkte stopp og må trappe ned, det funker for meg. For min kjæreste funker det kun med direkte stopp. Så alle er forskjellige der. 

Så ville jeg spurt om det kanskje noe av snopet var lov mens annet ikke. For eksempel, ingenting er lov å spise unntatt mørk sjokolade og hjemmelaget popkorn (som dere oljer og salter selv så dere vet hvor mye som er i). Det kan også hjelpe i overgangsperioden. 

Men, dette hadde jeg virkelig ledd av og vist forståelse for. Stakkars mann 😂😂

Anonymkode: c1247...e5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg smugspiser og😂😂🙈

Manne har diabetes så vi har ikke godteri i hus.
Jeg elsker det og smugspiser det titt og ofte☺️

Anonymkode: 267cf...118

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en helt herlig problematikk i et samliv, mye bedre enn utroskap og pengegambling.

Snakk med han. Han skammer seg nok. Det er ikke enkelt å være "avhengig" av godteri og sjokolade. Når jeg var sammen med ex-en skulle vi slutte å snuse sammen også. Jeg klarte å slutte, men han snusa i smug, tok lang tid før han faktisk innrømte det. Menn er ikke så flinke til å åpne seg om nederlag/feil de gjør, hehe. 

Anonymkode: 8db59...95b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg.

Er like vanlig som å bryte fartsgrensen.

Anonymkode: 8f25b...a5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...