Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hva som er ‘rett’ her. Dagen før jeg får mensen pleier jeg å få litt slimblod på papiret når jeg trykker det litt oppi.. hadde dette i går. Ville dere da regnet CD1 i går, eller starter det først når jeg får mye, ferskt blod?

Anonymkode: f41b8...6e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner det som mens. Noen mnd er det hardcore blod med én gang, andre er det bare gørr... 

Anonymkode: fc04a...eab

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dagen før jeg får mensen pleier jeg å få litt slimblod på papiret når jeg trykker det litt oppi.. hadde dette i går

Dette regner jeg ikke som mens nei. I beste fall spotting. CD1 regnes som den dagen det kommer friskt rødt blod ut slik at man må bruke bind/tampong.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjennom alle år og ivfprosesser fått beskjed om at spotting dagen før eller rundt man venter mens er mens. Er bare her inne og Floappen som regner friskt blod 

Anonymkode: 21f8a...f88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har gjennom alle år og ivfprosesser fått beskjed om at spotting dagen før eller rundt man venter mens er mens. Er bare her inne og Floappen som regner friskt blod 

Anonymkode: 21f8a...f88

Vel, denne fertimitetsklinikken sier motsatt...

"Enkelte kvinner spotter noen dager før mensen kommer i gang. Spotting regnes ikke som mens. Den dager du blør friskt og mensen er kommet ordentlig i gang, er syklusdag 1. Dersom mensen kommer sent på kvelden, er det dagen etter som regnes som syklusdag 1. Ta kontakt med oss dersom du er i tvil."

https://klinikkspiren.no/faq/vi-er-under-behandling-med-assistert-befruktning/hvordan-vet-jeg-hva-som-er-syklusdag-1-eller-første-menstruasjonsdag

Anonymkode: 83d50...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spotter alltid litt i forkant av mens, men regner første dag som når det faktisk begynner med (mye) friskt blod. 

Anonymkode: 4bea5...b40

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell fra klinikk til klinikk det der. Skulle starte på hormoner denne mnd så måtte sjekke dette opp. Da fikk jeg beskjed om at syklusdag 1, er dagen man våkner med blødning. 

Anonymkode: 1ec83...d70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne på letrozol i morgen. Min mensen startet i går, og det var liiiite. Men jeg kjenner min kropp såpass godt, at jeg vet at noen mnd har jeg mye, og andre lite! 

Anonymkode: fc04a...eab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed av gynekologen om at 1 syklusdag er når du blør friskt blod helt fra morgen til kveld :)

Anonymkode: 4656f...673

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...