Gå til innhold

Hekle eller strikke et kosedyr til en 1åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noe tips om oppskrift og garn? Må være noe som tåler å bli brukt,gjerne i bomull. Kanskje hekle ei kanin? Har sett bilde av ei kanin med ei lomme til ei hekle gulrot,men kan ikke finne noe oppskrift.

Anonymkode: 5a857...159

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk etter "amigurumi" på nett og du finner mye festlig heklet innen segmentet kosedyr.

Garnet bør være fast sånn at barnet ikke tygger i seg "garnfluff" og i bomull eller bomull/lin. (jeg ville ikke latt en baby ligge og rulle seg på kosedyr i ull - for mye finfiber som potensielt ender i små lunger.)

Anonymkode: 42461...9ea

Skrevet

Jeg har strikket noen kosedyr (løve og blekksprut) fra hip knit shop, de har vært veldig populære 😊 Tenker det er greit at det ikke er mohair, jeg har strikket i ren ull. Neste bamse er fra dotpebble_knits på Instagram, hun lager de utroligste strikkeoppskriftene😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Søk etter "amigurumi" på nett og du finner mye festlig heklet innen segmentet kosedyr.

Garnet bør være fast sånn at barnet ikke tygger i seg "garnfluff" og i bomull eller bomull/lin. (jeg ville ikke latt en baby ligge og rulle seg på kosedyr i ull - for mye finfiber som potensielt ender i små lunger.)

Anonymkode: 42461...9ea

Tusen takk for tips...har søkt på det,men finner ikke noe på norsk. Er ganske nybegynner, så hvordan veit jeg at garnet er fast? :) 

AnonymBruker
Skrevet
Satellites skrev (7 minutter siden):

Jeg har strikket noen kosedyr (løve og blekksprut) fra hip knit shop, de har vært veldig populære 😊 Tenker det er greit at det ikke er mohair, jeg har strikket i ren ull. Neste bamse er fra dotpebble_knits på Instagram, hun lager de utroligste strikkeoppskriftene😊

takk for svar,skal sjekke ut...forstår så dårlig engelsk,så leiter etter norske oppskrifter :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

takk for svar,skal sjekke ut...forstår så dårlig engelsk,så leiter etter norske oppskrifter :) 

Hip knit shop har norske oppskrifter 🙂

• Liker 1
Skrevet

Aftenstrikk har noen strikkede dyr og kosekluter.

• Liker 1
Skrevet

Hobbii har endel gratisoppskrifter på norsk. :)

Hobbii

anbefaler også bommulsgarnet deres til kosedyr.

Skrevet

Aftenstrikk har noen veldig fine noen😍 Creajunkie har også noen veldig fine noen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...