Gå til innhold

Hvordan slappe av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 8.47):

Ja, men hva skjer? Raser huset sammen? 

Poenget mitt er - om du ligger på sofaen en dag og gjør ingenting, så skjer det faktisk ikke noe. Det går helt fint. 

Anonymkode: 66be3...9fb

Men hva om det er flere dager? Uke? 

Anonymkode: 28932...2f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 8.48):

Barnet mitt hadde jeg stroppet fast i sengen om den legetimen handlet om barnet..

Har ikke handlet maling! Klarte å styre unna..

Hva skal jeg gjøre med listene? Liker å lage lister, og krysse ut.. 

Har TV på, men kan ikke huske å ha sett en hel episode av noe på noen år faktisk.. Ender alltid opp med å stikke for å gjøre noe..

Anonymkode: 5f48d...e5c

Det må være slitsomt å ha en sånn uro i kroppen, at du ikke klarer å sette deg ned og se en hel episode på TV?

Anonymkode: a7fc2...012

Skrevet

Du kjører deg ned i avgrunnen sånn du holder på. Man behøver hvile, dessuten flere typer hvile: fysisk, mentalt, sanselig osv. 

Mine tips for å finne roen og gi slipp på stresset og dette kravet du pålegger deg selv om å være produktiv hele tiden:

- ligge på spikermatte

- ta et varmt bad med god lukt

- lag en skikkelig god liggeplass i sofa/seng/hvor som helst med puter og dyner og alt som er mykt og godt og legg deg der med sovemaske på og bare kjenn på kroppen din

- lytt til rolig musikk du syns er fin - og da mener jeg virkelig lytte, ikke ha det i bakgrunnen 

- gjøre noe totalt unyttig som krever fokus, f eks fargelegging eller legge et stort puslespill

- hvis du har en partner du kan kose med, så er det godt å finne roen sammen ved å bare ligge tett og holde rundt hverandre 

Skrevet

Og: pust! Lange, dype pust ned i magen forteller den oppjagede kroppen din at den er trygg og kan slappe av. Prøv! 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg godt igjen på det ts skriver. Jeg har gått over ett halvt år sykemeldt og burde slappa av mer, men har en uro i kroppen så jeg greier ikke slappe skikkelig av. Det er rydding, husvask osv. Og om jeg setter meg ned så er det kaos i hodet. Som et eks kan jeg ha en film i bakgrunnen på pc samtidig som jeg surfer på sosiale medier og har tlf som jeg spiller med. 

For meg er det eneste som funker et strikketøy med litt mønster, da syns jeg at jeg får gjort noe fornuftig samtidig som det roer hodet. 

Anonymkode: cc2fa...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...