AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Jordmor sa det var gunstig at babyen vokser nå, men jeg blir litt skeptisk! Kan dette ha med at jeg har litt mage fra før? Anonymkode: 02f2d...77c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Har ingenting med at du har mage fra før. Jordmor måler lengden på livmor. Det er fortsatt innenfor normalen di målene du har. Anonymkode: 83c15...314
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 De måler høyden på livmor, ikke magen din. Som den over meg skriver, du er jo innenfor normalområdet. Dessuten er ikke symfysemålet en eksakt vitenskap. Jeg snakket med jordmor om dette i dag faktisk, fordi min faste jordmor var borte, og hun sa at de måler litt forskjellig fordi de kanskje strammer målebåndet forskjellig el. Hun jeg var hos i dag målte også to ganger og fikk en cm forskjell på de to målingene. Symfysemålet brukes uansett bare som en veiledning for om man trenger ekstra oppfølging, f.eks om det plutselig flater helt ut eller skyter i været. Det går også litt opp og ned ifht kurven fordi livmor og baby ikke vokser jevnt men i rykk og napp. Anonymkode: de08b...44e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Er du flergangs? Jeg er i uke 20 med tvillinger, 4gangs gravid og symfysemlet mitt er 25.. Anonymkode: 1c297...ea7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Det ligger jo innenfor normalen Men høyt symfysemål kan være litt ekstra fostervann feks. Jeg har ligget litt høyere opp hele veien, men de siste ukene nå så har det flatet endel ut. Var på vekstkontroll, og da var det ekstra med fostervann og en gutt som de regnet med at ville være rundt 3,8-4 kilo Anonymkode: 09ec1...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå