Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er syk og jeg vil besøke henne i påsken. Da må jeg hjem og hun bor per nå hos min søster og familien hennes. Bori by med økt smitte.

Jeg jobber i helsevesenet. De aller fleste er vaksinert av ansatte og de fleste brukerne.

Kan jeg teste meg etter besøket, men likevel møte på jobb frem til svar? Tester meg jo ikke pga symptomer, men I tilfelle siden jeg besøker min mor. Har ikke sett henne på 3mnd og sykdommen har utviklet seg.

Anonymkode: 32f48...b6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er i karantene inntil testsvaret kommer, uansett årsak til testen. Det skulle du fått beskjed om da du tok testen. 

Anonymkode: be74f...ebb

• Liker 1
Skrevet

Om du testes uten symptomer, og uten nærkontakt eller mistanke, så kan du dra på jobb ja. 

Vi testet på jobb veldig ofte, og jobber videre. Vi testes fordi arbeidsgiver ønsker å oppdage eventuell smitte så tidlig som mulig. Dem hadde selvfølgelig hoppet over all testing dersom det hadde gitt produksjonsstans 2-4 dager i måneden... 

Fra helsenorge 

Sitat

Dersom du tester deg uten at covid-19 sykdom mistenkes (det vil si at du ikke har symptomer, ikke har vært nærkontakt, ikke vært i et rødt land), behøver du ikke å holde deg hjemme til prøvesvar foreligger. 

https://www.helsenorge.no/koronavirus/testing-og-symptomer/#testing

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av retningslinjene for arbeidsplassen. Hvis jeg skulle ha dratt til en plass med høyt smittetrykk måtte jeg ha vært i arbeidskarantene i 7 dager med test på dag 3 og dag 7, og kunne ha dratt på jobb etter det med to negative tester. Ville ha forhørt meg med lederen din hvis du er usikker. 

Anonymkode: ab791...e48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...