Gå til innhold

Blir kvinner aldri lei av kroppspresset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barbere legger, barbere musa, under armene, jo-jo slanke og farve ettervekst i håret? Og nå attpåtil operere kjønnslepper? Går dere aldri lei av å prøve ligne på skinny, kjønnsløse tenåringer som homsene i motebransjen elsker?

Jeg elsker dere akkurat som naturen vil dere skal være, med tunge hengepupper, bilringer, brede bakender med appelsinhud ( JA, liker cellulitter, det er bare herlig) Liker dotten i skrittet også, liker derimot ikke at den lukter mint av intimspray ( da får jeg bare assosiasjoner av after eight og går ned å setter på kaffen i stedet) uendelig mye bedre at det lukter kvinne.

Hva mener dere kvinner, liker dere å barbere dotten og å jojoslanke? Eller er det bare slitsomt? Fint om vi kan begrense oss til ca 10 svar av typen  "det må være opp til hver enkelt og btw. er du en gammel gris"

Jeg VET det er opp til hver enkelt, det jeg lurer på er hva du synes om temaet i forhold til din egen kropp, er det ett press der du godt kunne vært foruten?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er slitsomt. Liker å føle meg fin. Handler ikke om hva menn liker og ikke liker. Har hatt menn som har kastet seg over meg når jeg var ustelt og selv om de åpenbart likte det, nøt jeg ikke like mye selv. Det handler om selvfølelsen og å forbedre selvfølelsen er ikke slitsomt. Snarere tvert imot, det gir energi.

Dessuten, menn barberer seg både her og der, dusjer og bruker deodorant og flyr i skytteltrafikk mellom treningssenteret og skiløypa. Ikke snakk om at dette bare er en kjønnsgreie!

Anonymkode: 812a1...edd

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å holde meg i form. Jeg hater det ekstra fettet rundt magen, og jeg hater cellulitter. Jeg liker at kroppen er sterk, både for utseendemessig og helsemessig. Bilringen rundt magen kan faktisk være helseskadelig. Jeg liker å ta meg bra ut slik JEG vil jeg skal være. Jeg er avhengig av å barbere musa pga intimhygiene - det regner jeg med flere er også. Selv om man dusjer hver dag så er det mange som blør forferdelig mye ved menstruasjon. Jeg foretrekker intimdeo fordi det lukter godt, og jeg ikke vil lukte vondt verken det ene eller andre stedet. 

Anonymkode: c0a8f...38c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kroppspress er oppkonstruert. Alle kan drite i alt dersom de vil, eller bry seg om alt. Det handler om et selvstendig valg, og en mulighet. Press skaper du selv, det er også et valg. Enkelte takler ikke krav og forventninger, det er problemet.

Anonymkode: a84e0...18d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er en kvinne på 27. Hva barbering angår føler jeg personlig at hygienen er bedre om jeg barberer meg/vokser meg både på bein, under armer og i skrittet. Jeg føler meg bedre - gjør det ikke for han!

Og jeg holder meg i form og trener mye, spiser bra fordi det gir meg mer overskudd i hverdagen når jeg har en stillesittende jobb, jeg har det bedre!

Å føle meg bra generelt er hvorfor jeg gjør disse tingene. Men det hadde aldri falt meg inn å operere kjønnsleppene mine..  En vagina er som er fingeravtrykk - ingen er like. Er selvsikker nok til å like min. Gjelder forøvrig kosmetiske operasjoner uansett.. Aldri falt meg inn..

Anonymkode: 3df23...871

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Plussen på innlegget er fordi det ga meg en god latter. 

For å svare på spørsmålene. Jeg har til tider kjent på press ja, og vært møkk lei av å være varbert, måtte fjerne hår, og fått høre at jeg trengte å bli tynnere. Håret har jeg aldri farget, og bruker aldri sminke. Så de to er ikke noe problem i mitt tilfelle.

Jeg fjerner fremdeles hår i dag, men av helt andre grunner og på andre måter enn før. Kan finne på å dra barbermaskinen over høna, for å få en kortere stuss, så jeg slipper ufyselige dopapirrester, og slipper ekle mensklumper samle seg i hårene og i bindet. Så ja, jeg friserer jevnlig for renslighets skyld, men jeg gidder ikke barbere meg for en mann igjen.

samme med håret under armene. Tas pga velvære. Har litt stubber på leggene i dag, men ikke nok til at jeg gidder å epilere i dag. Hadde det vært vær for sommerkjole, hadde jeg kanskje gjort det.

Ikke legger jeg vekt på å være tynn lenger heller, men å være sunn. Det betyr at jeg bør bli litt slankere enn jeg er i dag, men da pga helse og velvære. Ikke pga hvordan jeg ser ut. Og jeg er på god vei til å komme dit. :) Ble kvitt veldig mye av det jeg hadde for mye i fjor. Har litt hud da, og spent på om den strammer seg opp igjen eller ikke. Kirurgi er uansett uaktuelt, og jeg var ikke så svær at jeg ikke tror huden kan tilpasse seg min nye størrelse. Den strakk seg ikke over natta, og vil ikke trekke seg sammen igjen over natta heller.

Anonymkode: 663ac...e42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er kvinner lei?
Så bilder av en modell med hår på leggene og hun fikk dødstrusler. 
Så vi kan si at vi gjør det for oss selv så mye vi bare vil, men det er da mer en norm i samfunnet.

Hygiene og helse er bullshit, da hadde menn også barbert legger og armhuler. 

Anonymkode: 19c09...ced

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Kom til å tenke på en ting her om dagen når jeg så på et dyreprogram der de snakket om at handyrene er estetisk vakrere enn hunkjønnene...Tenk hvis alle kvinner hadde vært like «naturlige» som menn. Ikke farget/stripet håret, ikke barbert legger og underarmer, ikke nappet bryn, ikke sminket seg, ikke vært like opptatt av kosthold og vekt, ikke brukt selvbruning og kun gått i komfortable sko og klær. 
Da tror jeg faktisk ikke det hadde vært annerledes enn i resten av dyreverdenen at hankjønnet er vakrere skapt enn hunnkjønnet. Vet i hvert fall at jeg hadde vært mye mindre attraktiv uten striper i håret og med gjengrodde øyebryn. 

Anonymkode: 515c6...2d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt er kvinner lei?
Så vi kan si at vi gjør det for oss selv så mye vi bare vil, men det er da mer en norm i samfunnet.

Bare fordi du føler det er BS er det ikke det for andre. Jeg trener daglig - og jeg lukter mer svette av å ha hår under armene enn om jeg er glattbarbert. Og helse og overskudd ved trening og sunn mat et heller ikke BS. Det gjelder for alle uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 3df23...871

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (1 time siden):

Barbere legger, barbere musa, under armene, jo-jo slanke og farve ettervekst i håret? Og nå attpåtil operere kjønnslepper? Går dere aldri lei av å prøve ligne på skinny, kjønnsløse tenåringer som homsene i motebransjen elsker?

Jeg elsker dere akkurat som naturen vil dere skal være, med tunge hengepupper, bilringer, brede bakender med appelsinhud ( JA, liker cellulitter, det er bare herlig) Liker dotten i skrittet også, liker derimot ikke at den lukter mint av intimspray ( da får jeg bare assosiasjoner av after eight og går ned å setter på kaffen i stedet) uendelig mye bedre at det lukter kvinne.

Hva mener dere kvinner, liker dere å barbere dotten og å jojoslanke? Eller er det bare slitsomt? Fint om vi kan begrense oss til ca 10 svar av typen  "det må være opp til hver enkelt og btw. er du en gammel gris"

Jeg VET det er opp til hver enkelt, det jeg lurer på er hva du synes om temaet i forhold til din egen kropp, er det ett press der du godt kunne vært foruten?

Jeg fniste :fnise:

Jo, på mange måter er jeg ganske oppgitt over hvor mange som holder på med alt det du beskriver, men samtidig holder jeg meg hårfri under armene og tar leggene i sommerhalvåret. Men det har mer med det å føle seg velstelt å gjøre. Jeg klipper jo håret på hodet også, når det blir for tørt og mister fasongen.

Så jeg liker å føle meg velstelt, men er gudskjelov lite påvirket av alle de tingene man "skal" gjøre som kvinne. Jeg bruker ikke antirynkekremer, serumer, farger ikke håret og syns fillers og botox er latterlig. Når det gjelder underlivet så barberte jeg meg i yngre dager, mest fordi det var pirrende (og mer uvanlig på den tiden), men underlivet mitt tåler det ikke, så det har jeg sluttet med. Men jeg holder hårveksten nedentil kontrollert med maskin.

Jeg har heller aldri vært slank, og har brydd meg lite med det fordi det er slik jeg alltid har vært. Jeg har dog blitt mer opptatt med årene av å holde meg mer i aktivitet på grunn av helsen, og dette har jo også gjort litt med vekten. Men dette har med velvære å gjøre, og at jeg merker at kropp og hjerne får det bedre.

Jeg har gudskjelov en mann som ikke kunne brydd seg mindre om jeg bruker sminke, har hår her og der eller om jeg veier så og så mye. Det hjelper jo på at jeg også blir mer avslappet - det er jo mange menn der ute som er veldig opptatt av at kvinner skal være jålete og hårløse.

Anonymkode: d4093...fee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt er kvinner lei?

Menn har hverken vagina eller mensen. De kan ikke få ekle dopapirrester opp i høna, eller ekle blodklumper i kjønnshårene. Det er rensligere å ta en styss der jo.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bra innlegg TS! Enig med deg i at vi selv pålegger oss for mye kroppspress. Når det er sagt, jeg liker å holde meg i form, dersom man ikke har som mål å være radmager og er aktiv kan man nyte MYE god mat og drikke. Barbering synes jeg er et minimum, hårfarging tja, kun hvis jeg vil ha litt forandring. Men jeg FORVENTER at partneren min skal elske meg som jeg er, jeg elsker også ham som han er uansett kroppslige forandringer. Ingen kan motvirke tyngdekraften, synes botox og slike ting bare blir stygt i lengden. Plastiske operasjoner synes jeg stort sett heller ikke er fint, falske øyenvipper og andelepper synes jeg er kustygt. 

Anonymkode: 74181...0d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Menn har hverken vagina eller mensen. De kan ikke få ekle dopapirrester opp i høna, eller ekle blodklumper i kjønnshårene. Det er rensligere å ta en styss der jo.

Det er en grunn fra naturens side til at vi fortsatt har hårvekst nedentil. Blodrester og papirdotter forsvinner når man vasker seg, og vaskekluter er fortsatt å få kjøpt. 

Jeg har vært drittlei i over 20 år allerede, og jeg er ikke 40 ennå. Dermed barberer jeg kun det jeg har lyst til, dropper sminke og kler meg komfortabelt. Jeg prioriterer å være et omgjengelig og trivelig menneske, og får mye mer igjen for det relasjonsmessig enn jeg får for å barbere leggene. 

Anonymkode: f80af...e5e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei, blir aldri lei. Kommer til å barbere og slanke meg til den dagen jeg dør 😄

Anonymkode: 6d393...535

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man vasker seg jo...

Greit nok at noen foretrekker å barbere, men det er et konstruert behov. Jeg barberer ytre kjønnslepper og bikinilinje selv, føler meg freshere da, men det er jo fordi vi har lært at vi «skal» være hårløse på kroppen. Har i perioder latt alt håret vokse, og har aldri fått hverken dopapir eller mensklumper sitrende fast i hår eller «opp i høna».

For å svare på hovedinnlegget: jeg er veldig lei, men klarer ikke stå i mot alt presset. Hvis jeg ikke barberer leggene føler jeg meg som en mann, og jeg merker at jeg har veeeldig lyst til å bleke tennene. Har av prinsipp ikke bleket tennne enda, da er jo jeg med på å opprettholde den illusjonen om at man må ha kritthvite tenner... 

Samtidig som jeg kjenner en del på presset ser jeg jo at jeg klarer å motstå mye. Jeg jobber med en del folk som er i midten og slutten av 20-årene, der er det normen å bruke selvbruning, bleke tennene, ta fillers, slanke seg, ha vippe extencions, bruke mye sminke, ha de mest trendy klærne osv. Stort sett er dette ting jeg ikke bryr meg om - jeg trener for å føle meg sterk og bevare helsa, trives best med lite sminke, bryr meg ikke om strekkmerker og cellulitter og foretrekker klær som er klassiske og med et snitt som kler meg 😊

Anonymkode: 40855...0d1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (3 timer siden):

Det jeg blir lei av er at enkelte folk som deg absolutt skal lage tulle tråder om det.

Barbering av legger, intimområdet, under armene er en personlig valg som jenter/kvinner tar uavhengig kroppressen.

Intim kirurgi er også et personlig valg og smak. Mange gjør det av medisinske grunner og ikke fordi samfunnet sier at det forventes.

Resten av kommentarene din (som jeg har tatt bort) er ikke verdt og gi noe mer utbredt svar, og heller ikke det uthevene for der viser du hva du egentlig er ut etter. Og det er å skap konstruktivtløs reaksjon med innhold av trolling.

Anonymkode: 12196...3e4

Skrevet

Jeg synes ikke det er slitsomt å «ta vare» på meg selv og stelle meg, og gjør det heller ikke for mannens skyld. Da jeg var singel shavet jeg også hele tiden, synes det er ekkelt med hår

det som er slitsomt er å holde kroppen i bra form men gjør det fordi jeg ikke vil bli feit:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi jenter konkurrerer mot hverandre om de beste mennene og om sosial status innad i gruppen av kvinner. Jeg liker å vite at jeg alltid er i den vakreste 30% blandt jenter på min alder hvorenn jeg går. 

Grunnen til at vi legger så mye innsats i noe så uproduktivt som vekt og utseende er fordi det faktisk funker. Menn er enkle sånn sett.

Anonymkode: 46491...39e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ble drittlei. Fortalte meg selv i nesten 20 år at dette gjør jeg for meg selv og for at jeg skal føle meg bedre, men innså etter jeg slutta med alt at det var bare bullshit. Jeg gjorde jo alt det der fordi jeg trodde det ville gjøre meg mer attraktiv, eller fordi jeg følte at jeg måtte se sånn og sånn ut.

Nå barberer jeg leggene kun hvis jeg skal gå i shorts, jeg stusser kjønnshår så det ikke blir for langt, og barberer under armene hvis jeg skal gå med noe ermeløst. Om det ikke er synlig for andre enn meg selv og samboeren min så foretrekker jeg det naturlig. Har helt sluttet med sminke, bruker ikke noen andre produkter enn deodorant og håndkrem.

Samboeren min elsker kroppen min akkurat som den er, han synes hår under armene er sexy, og foretrekker meg uten sminke. Han blir også veldig ukomfortabel av barberte underliv, han får assosiasjoner til prepubertale barn og synes det er ekkelt og avtennende.

Jeg har nå 100% naturlig hårfarge for første gang på mange år, sparer mye penger på å ikke kjøpe masse produkter, og huden min er friskere. Slipper også inngrodde hår og kløe i underlivet etter barbering. Føler meg faktisk mye renere nå enn jeg gjorde før også, og veldig mye penere.

Anonymkode: 70b93...a63

• Liker 7
Skrevet

Mange gjør det, fordi menn i livene deres forventer at det gjøres. Altså ikke pågrunn av homofile motebransje folk, men gjerne partner. 

Personlig vokser jeg meg, fordi jeg føler meg mest vel da. Kjære kunne ikke brydd seg mindre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...