AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Har hatt veldig vondt i magen/halsbrann i månedsvis nå. Vet ikke hva jeg skal spise snart, reagerer på alt. Er blitt undersøkt og det ser ok ut, bortsett fra svak lukkemuskel. Får mer smerter når jeg spiser. Kan noen be for meg, heale meg eller "se" hva som gir meg smerter? Legene vet de ikke... Jeg holder ikke ut😞 Anonymkode: 99c86...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Refluks? Magesår? Anonymkode: 6b1df...8cd
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Refluks? Magesår? Anonymkode: 6b1df...8cd Ja har irritabel tarm og refluks, men det skal ikke være grunnen til at jeg skal ha sånne sterke smerter og være så tappet for krefter, ifølge legen. Det brenner innvendig. Ts Anonymkode: 99c86...0ce
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Kutt ut hvitt sukker, melkeprodukter, hvitt mel og ferdig mat. Lag all mat fra bunnen, unngå pasta og pizza og junk food. Anonymkode: c3ce4...773
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Regner med du får syrenøytraliserende fast? Jeg hadde aldri holdt ut en eneste dag uten Somac eller Nexium hver eneste morgen før måltid. Det holder halsbrannen borte hele døgnet. Uten er helt forferdelig. Ren tortur. Kjennes som kniver som riper opp innvendig med salt strødd over😣 Anonymkode: a4248...05c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Har du lagt merke til om det er endringer etter hvor i syklussen det er? Jeg hadde det på samme viset. Smerter i magen hver dag. Mat gikk rett gjennom. Reflux, og innom legevakt flere ganger med misstanke om magesår. Utredet for kreft i magen, som var negativt. Det viste seg at jeg hadde endometriose som var såpass langtkommet at jeg også hadde problemer utenom menstruasjon. Anonymkode: 25281...d70 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Regner med du får syrenøytraliserende fast? Jeg hadde aldri holdt ut en eneste dag uten Somac eller Nexium hver eneste morgen før måltid. Det holder halsbrannen borte hele døgnet. Uten er helt forferdelig. Ren tortur. Kjennes som kniver som riper opp innvendig med salt strødd over😣 Anonymkode: a4248...05c Medisin virker ikke. Ts Anonymkode: 99c86...0ce
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Regner med at du er forsiktig med krydder, kaffe, sterk te, alkohol o.l. Ibux o.l er heller ikke bra. Melatonin er også strekt for magen. Tror du bare må kutte ned en og en matvare om gangen og se hva som hjelper. God bedring! Anonymkode: 55ec1...062 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Medisin virker ikke. Ts Anonymkode: 99c86...0ce Uff.. Det høres utrolig vondt ut! Har du sår eller betennelse i spiserøret? Det kan det bli når du har dårlig lukkemuskel. Det gjør veldig vondt har jeg hørt. Sliter periodevis med reflux selv, spesielt hvis jeg har problemer med fordøyelsen, da det skaper mer press oppover. Har du prøvd å avslutte måltider med en neve mandler eller et glass melk? Jeg syns det kan lindre en del da det nøytraliserer slik av syren ikke gjør like vondt. Og så fins det forskjellig medisiner som hjelper. Du har somac og santac som reduserer mengden magesyre, link og novaluzid nøytraliserer magesyren og så har du gaviscon som legger er lokk over magesyren - dette er så og si uten bivirkninger og jeg ville prøvd denne først. Anonymkode: 796c4...3f7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 17.15): Uff.. Det høres utrolig vondt ut! Har du sår eller betennelse i spiserøret? Det kan det bli når du har dårlig lukkemuskel. Det gjør veldig vondt har jeg hørt. Sliter periodevis med reflux selv, spesielt hvis jeg har problemer med fordøyelsen, da det skaper mer press oppover. Har du prøvd å avslutte måltider med en neve mandler eller et glass melk? Jeg syns det kan lindre en del da det nøytraliserer slik av syren ikke gjør like vondt. Og så fins det forskjellig medisiner som hjelper. Du har somac og santac som reduserer mengden magesyre, link og novaluzid nøytraliserer magesyren og så har du gaviscon som legger er lokk over magesyren - dette er så og si uten bivirkninger og jeg ville prøvd denne først. Anonymkode: 796c4...3f7 Jeg har melkeintoleranse så jeg blir bare dårligere når jeg spiser melkeprodukter, og jeg har gått på syredempende medisiner i 10 år-Nexium. Ts Anonymkode: 99c86...0ce
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 22.52): Jeg har melkeintoleranse så jeg blir bare dårligere når jeg spiser melkeprodukter, og jeg har gått på syredempende medisiner i 10 år-Nexium. Ts Anonymkode: 99c86...0ce Uff, høres forferdelig ut. Jeg googlet litt og fant blant annet denne. Han har over 10 filmer om reflux/heartburn, så forhåpentligvis har han noe å fare med. (Selv har jeg fått god hjelp med ryggsmerter her) Anonymkode: aa950...043 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Uff, høres forferdelig ut. Jeg googlet litt og fant blant annet denne. Han har over 10 filmer om reflux/heartburn, så forhåpentligvis har han noe å fare med. (Selv har jeg fått god hjelp med ryggsmerter her) Anonymkode: aa950...043 Takk💚 Ts Anonymkode: 99c86...0ce
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #13 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk💚 Ts Anonymkode: 99c86...0ce Har nå sett videoen og disse rådene vet jeg fra før av og prøver å leve etter, men har fortsatt like mye problemer. Ts Anonymkode: 99c86...0ce
Gjest Lawyam Skrevet 30. mars 2021 #14 Skrevet 30. mars 2021 Da har jeg et forslag til; ta deg enda en tur til legen.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #15 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har nå sett videoen og disse rådene vet jeg fra før av og prøver å leve etter, men har fortsatt like mye problemer. Ts Anonymkode: 99c86...0ce Har du sett alle videoene? Han har flere om reflux mm Hvor bor du i landet, TS? Anonymkode: aa950...043
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #16 Skrevet 30. mars 2021 Lawyam skrev (1 time siden): Da har jeg et forslag til; ta deg enda en tur til legen. Men ikke ta CT! Anonymkode: 7f3be...ad8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #17 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sett alle videoene? Han har flere om reflux mm Hvor bor du i landet, TS? Anonymkode: aa950...043 Bergen Ts Anonymkode: 99c86...0ce
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #18 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Bergen Ts Anonymkode: 99c86...0ce Bergen er bra! Siden du sliter så fælt og ikke får svar så ville jeg prøvd akupunktur. Eller hva tenker du er neste steg? Jeg har selv fått veldig god hjelp på en akupunkturklinikk på Torgallmenningen. Det fysiske problemet mitt var borte etter første gang Anonymkode: aa950...043
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bergen er bra! Siden du sliter så fælt og ikke får svar så ville jeg prøvd akupunktur. Eller hva tenker du er neste steg? Jeg har selv fått veldig god hjelp på en akupunkturklinikk på Torgallmenningen. Det fysiske problemet mitt var borte etter første gang Anonymkode: aa950...043 Det neste steget er å finne ut hva jeg tåler og ikke tåler å spise. Venter på time hos ernæringsfysiolog, fordi jeg trenger hjelp til Lav fodmap kostholdet jeg skal gå på som liksom skal fikse magen/spiserøret, men det er sykt vanskelig. Har kuttet ut snart all mat nå.... Har faktisk fått akupunktur for spiserørsbetennelsen og det hjalp ikke. ts Anonymkode: 99c86...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 https://www.gaia.com/article/5-methods-for-energy-healing Anonymkode: aa950...043
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå