AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Jeg skal prøve og ikke gjøre dette så langt, så du kanskje orker å lese igjennom, skal prøve og forklare i korte trekk. Jeg var sammen med min mann i 14år, 13år samboere. Ingen barn. Vi eide ikke, vi leide. Han ble boende, jeg flyttet. Det ble slutt i Januar. Egentlig fordi jeg syns han hadde gitt opp forholdet. Forholdet var også destruktivt, fysisk og psysisk mishandling. Sammen med alt det destruktive prøvde jeg i 2år og jeg tuller ikke, 2år prøvde jeg og "fikse" oss. Fordi han ikke ville kommunisere, ignorere meg i alt fra en time til dager, ga et kort svar innimellom etter mye mas. Det ble mindre nærkontakt og intimitet. Det føltes ut som han skøv meg unna, men samtidig ga meg akuratt nok til at jeg ble. Når jeg tenker over dette nå, ca 9 uker senere. Forholdet vårt begynte fint, det var få dårlige(fysisk og psysisk, veldig dårlig stemning=dårlige perioder)perioder, etterhvert med årene ble det flere dårlige perioder. Jeg har opplevde mye og har funnet meg i alt for mye, mye mer enn hva man burde. Han fikk etterhvert som årene gikk enda flere dårlige perioder, han fikk humørsvingninger, la alt av skyld og feil på meg, han sluttet og beklage seg for det han sa og gjorde mot meg. Jeg ble såret, og er utrolig såret og skuffet den dag idag, men dit kommer vi. De 2 siste årene ble alt veldig tungt, mye dårlige perioder, nesten daglig ble jeg fortalt hva som var min skyld og hva jeg gjorde feil, han gjorde aldri noe feil, han trengte aldri å stå for sine handlinger. Han sa etterhvert at jeg ba om det jeg fikk. Jeg var psykopat, forvirret, skada i hodet mm. Det var ikke lite som skulle til før jeg var "glad i han igjen", selv om jeg aldri fikk en unnskylding eller forklaring på ting så klarte han på en eller annen måte og gjøre det godt igjen, hvordan han har klarte og gjøre det har jeg ikke klart å tenke meg frem til enda, da hodet mitt har kjørt seg i flere uker. Siste året var det absolutt verste, at jeg ble så lenge som jeg gjorde. Jeg finner ikke en fin dag, de fine dagene vi hadde og de gode minnene som det er svært få av, er ødelagt etter hva jeg fikk vite etter vårt brudd. Dagen det ble slutt fikk jeg bare rett og slett nok, kroppen hadde sagt stopp for flere uker siden, men jeg prøvde litt til, jeg ville så veldig gjerne at det skulle fungere mellom oss. Han sa utrolig motbydelig ting forann meg, han kunne legge ut på snap "er det noen jenter som vil pule?", mens jeg satt i stua. Fordi han var sur for noe, jeg skulle gått da, tidligere men sånn ble det ikke. Jeg godtok gang på gang og bli tråkket på av han. Til slutt var jeg så oversett, han ga egentlig totalt faen han slang konstant dritt, kranglet over den minste lille tingen, og ble mye mer fysisk enn ellers. og fått så mye fysiske skader påført, mye skjellsord og beskyldninger, han beskyldte meg ofte for og være utro, og påpeke hvor lojal han var. En dag tenkte jeg, "nei, dette fungerer ikke, han gjør alt for og jobbe imot meg, han viser at han gir totalt faen, gidder ikke en gang å prate med meg". Vi gjorde det egentlig slutt under en krangler, ifølge han så er jeg sin avsluttet, men jeg mener det er han fordi han sa han ikke gidder noe mer under den kranglene. Dette er samme dagen tenkte det jeg gjorde. Så jeg pakket en bag å dro. Jeg fikk ordnet henting med alt var av mine eiendeler. Vi tekstet vel sammen og pratet litt i tlf i ca 3 uker, før jeg brøt kontakten, jeg sa at vi er over og vi skal ikke ha kontakt. Jeg prøvde også under disse 3 ukene og få han tilbake, ene dagen "forstod" han det jeg spurte om som var viktig for meg, og det var kommunikasjon, mangel på kjærlighet, lite eller ikke noe nærkontakt, med flere av de tingene jeg også har skrevet i teksten, nevnte ikke volden, men at han ikke beklaget seg lengere for sine handlinger og hva han sa til meg. Fikk noe beklager og elsker deg, men når jeg leser de idag så er de veldig ubetydelig eller hva jeg kan kalle det, jatting ifra hans side egentlig. Så snudde det dagen derpå, da var han ferdig, og sånn var det vel en 3 ganger, da man aldri ble enig. Fordi jeg merket og ser i ettertid er at jeg satt foten ned, og det er nok ikke noe han liker fordi det har alltid gått i hans favør. Så jeg sa at vi er over og nok er nok. Det ble stille I 10 dager før han sendte noe, hvor han lurte på hva det ble til og han ikke kan sitte og vente. Jeg svarte at jeg har sagt mitt og så lenge han ikke forstår det og gjør noe med det, så er vi over. Ja, nei, da forstod han og vi var over. Jeg får da litt over 4-5 uker etter bruddet, vite at han har tekstet med en jente bak min rygg og fremstått som singel. Ikke mange dagene etter jeg får vite dette, med faste bevis, viser det seg at han er med henne. Dette begynner og bli noen uker siden nå, og de er enda sammen. Om de er på flørten, blitt sammen det er det ingen som vet helt sikkert. Men én god tone hadde, veldig god, det var vondt og se de bevisene. Vold, skjellsord, ignorering alt det negative han gjorde også dette. Så jeg har mine følelser på at han begynte og oppføre seg enda verre enn noengang, var for og få meg til å gå. Jeg sa selv til han at han kunne avslutte med meg, siden han syns forholdet var så ille men han gjorde aldri det. Så nå henger de to ilag, han prøver og kontakte meg enda i ny og ne, jeg svarer ikke. Det har gått alt ifra 1,2 og max 5 dager. Dette er meldinger som er alt fra dritt til, at han ønsket meg godt, et bilde med love forever. Jeg gidder ikke svare. Han har gjort så mye mot meg, han sitter der med den andre kvinnen han har flørtet med bak min rygg. Samtidig sender han meg meldinger og har ringt ved 2 anledninger. Vi pratet 1 gang på tlf, det var bare dritt. Så igjen ba jeg han slutte og kontakte meg. Men han fortsetter. Hvorfor gjør han dette? Han sitter jo med en evt ny kjæreste, men sender og prøver og kontakte meg? Anonymkode: ca99d...3e1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Er det noen sjeler der ute som kan gi meg noen råd eller gode ord, jeg er virkelig knekt nå. Anonymkode: ca99d...3e1
miSs. Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Dropp hele greia. Fokusere på fremtiden, ikke fortiden. Lettere sagt enn gjort, men vær sterk. Og det kommer av seg selv. Slett den idioten fra tlf lista di og blokker. 14
Gjest Råååsa Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Hva om du setter på en film eller noe, så du kanskje får hvilt hodet litt? Så blokkerer du han. Fokuser på mat, søvn og masse frisk luft i dagene fremover. Du skal se det går bra, men du må tenke mest på deg selv nå.
Kenelz Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Han er giftig! Blokker han og fortsett med livet ditt. Du har bare ett liv så ikke kast det bort på den mishandleren der. 9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 Hvordan kan man bare få videre så fort etter så mange år? Jeg vet jeg ikke er alene om det. Jeg regner med at han var ferdig med forholdet, uten at jeg visste det. Men tenker det mtp oppførselen hans spesielt mot slutten. Anonymkode: ca99d...3e1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 miSs. skrev (13 minutter siden): Dropp hele greia. Fokusere på fremtiden, ikke fortiden. Lettere sagt enn gjort, men vær sterk. Og det kommer av seg selv. Slett den idioten fra tlf lista di og blokker. Ja det er veldig lettere sagt enn gjort. Råååsa skrev (11 minutter siden): Hva om du setter på en film eller noe, så du kanskje får hvilt hodet litt? Så blokkerer du han. Fokuser på mat, søvn og masse frisk luft i dagene fremover. Du skal se det går bra, men du må tenke mest på deg selv nå. Klarer ikke fokusere på filmen, har prøvd også serier. Går turer hver dag og spiser mat og søvn får jeg også. Anonymkode: ca99d...3e1
Kenelz Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan kan man bare få videre så fort etter så mange år? Jeg vet jeg ikke er alene om det. Jeg regner med at han var ferdig med forholdet, uten at jeg visste det. Men tenker det mtp oppførselen hans spesielt mot slutten. Anonymkode: ca99d...3e1 Det er en vane å ha deg i livet. Du tillot sikkert mye rart uten at han fikk store konsekvenser for det. Han dominerte og du aksepterte. Han vil bare ha noen å trykke ned. Lett! Gjør som min mor etter 25++ år med ekteskap: Champagne glass på stranden (og nye pupper 🤣). 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Ja, råd kan jeg gi. Hva er det du holder på med ? Forstå at han her er det bare, å slenge døren i trynet på han og ha null kontakt. Null. Prøv nå å ikke bry deg om han og en ny dame, stakkars kvinnen aner ikke hva hun har i vente. Ignorer alle forsøk fra han, total stillhet. Ha nå litt mer respekt for deg selv nå, du kom deg vekk. Jeg er stolt av deg. Ikke fall for fristelsen å la han leke med hjernen/hjertet ditt mer. Du, våkn opp ! Du fortjener ro og fred i sjelen, begynn å fokusere på deg selv enda mer. Hva har du lyst å gjøre, noe nytt du har lyst å lære, bli kjent med nye mennesker eller åpne opp døren for å bli kjent med en ny mann. Jeg forstår deg, da jeg var i din situasjon for flere år siden. Du verden så godt å få de 90 kg av uro og løgner vekk fra livet mitt. Tok en stund før jeg så det selv, hvor godt det var at jeg ikke ga etter idioten. Det hadde aldri endt bra uansett, med å fryse han ut fikk jeg satt han hardt på plass. Det fortjente han, og jeg fortjente å føle roen og å ta makten tilbake. Han kunne ikke lenger påvirke om min dag ble dårlig. Slutt nå å tenke over dette. Dette er bak deg, se framover. La idioten og nye offeret kose seg, bare vent hun ender opp med de samme erfaringene etterhvert 😉 Anonymkode: dcb06...a6a 4
miSs. Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 Men hva vil du få ut av å tenke noe mer på hva som har skjedd eller han da? Du gikk fra han pga alle de ekle tingene. Hvorfor tenker du på hva og hvordan? 13 av dine gode år har allerede blitt brukt opp på han, du trenger tid til å finne deg selv igjen. Hva med å få en ny hobby, kjæledyr? Tenk heller over hva som kan gi deg livskvalitet og livsglede? 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Og ja, denne perioden du er i nå den vil gå over. Jeg lover ! Anonymkode: dcb06...a6a 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Har du noen å snakke med som kan støtte deg og hjelpe deg hvis du ønsker det? Mange som har levd med vold i nære relasjoner erfarer at det hjelper mye å snakke med en psykolog. Her er en diskusjon med mye informasjon som kan være til hjelp for deg. Anonymkode: 590ab...33a 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan kan man bare få videre så fort etter så mange år? Jeg vet jeg ikke er alene om det. Jeg regner med at han var ferdig med forholdet, uten at jeg visste det. Men tenker det mtp oppførselen hans spesielt mot slutten. Anonymkode: ca99d...3e1 Fordi han er en egoistisk drittsekk som ikke er glad i andre enn seg selv. Anonymkode: 590ab...33a 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 Jeg tror du får spørre deg selv om du har vært lykkelig med han eller evt ville være det om dere fortsatt var sammen? Antar det er et nei. I så fall må du begynne å fokusere på deg og ikke han. Tenk på hva som gjør deg glad og gjør disse tingene. Får inntrykk av at du har for mye tid til å tenke og at tankene faller på han og det åpenbart kjipe forholdet. Har du en venn du kan snakke med og noen du kan møte fremover? Evt. en hobby eller to du kan drive med? Det er tungt å sitte alene i en sånn tid. Det vil nok hjelpe deg å være med andre eller sysle med ting, så du glemmer alt det vonde for en stund. Jeg forstår at det kan føles bittert at han går så lett videre etter så mange år, akkurat som forholdet ikke betydde noe. Men, dette er nok hans måte å takle det på. Og du ser jo at det ikke er seriøst med henne når han snakker med deg bak hennes rygg. Er du ikke lettet over å slippe dette tullet fra han? Det må jo føles godt å komme seg ut av det?:) Er ikke bare bare å komme over et brudd når det er så nytt, men samtidig er jeg usikker på om det blir bedre av å tenke for mye på det og fordype seg i sorgen. Du har jo opplevd mye vondt og det er det han som har påført deg. Er det noe vits i å dvele mer over fortiden og la han stjele mer av din tid? Tenk mer på hvordan få et bedre liv nå som du er fri.:) Se noen "feel good" filmer og som sagt prøv å gjør ting som du blir glad av. Møt venner og bekjente i den grad koronasituasjonen lar deg gjøre det. Om du har mulighet til å være med familien din i påsken, så gjør det. Anonymkode: baf72...a35
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 Gjør ting som du elsker å gjøre sammen med venner og alene, dyrk dine lidenskaper og ta godt vare på deg selv Anonymkode: 590ab...33a 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 ❤️❤️❤️❤️ Først må du prøve å slutte å tenke på dette som kjærlighet, men tenke på dette som vold og avhengighet/fangenskap. Slutte å tenke på han som kjæreste, men som en voldsforbryter. Han vil deg bare vondt. Ikke deg personlig. Men hvem som helst som står i veien. Det er ikke noe du har gjort galt eller noe du kunne gjort bedre. Du var bare på feil sted til feil tid. Han har barndomssmerte som han har dedikert livet sitt på å påføre andre. Deg, og nå andre. Hold deg unna! Nå må du hele deg selv. Og da må du ha NULL KONTAKT!! Les om narsissister så ser du hva han har gjort mot deg, og hva han vil fortsette å gjøre om du ikke bygger en høy mur mot han nå! Ikke send noe som helst meldinger til han eller ring eller snakk med han. Vær sjeleglad for at du ikke har barn med han! Aldri vis han følelser, Hverken kjærlighet eller hat. Det er næring for han, og det er det han vil ha! Du trenger at han går et annet sted for næring. At han ser at det er tomt hos deg. Anonymkode: eecf4...70e
Gjest ABM Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 Hold deg unna. Bruk kreftene på deg selv og blokker han på alle fronter, veksle ikke ett eneste ord med han. Absolutt null kontakt, en mann som ville deg noe godt som helst hadde aldri gjort noe av det exen din påfører deg av dævelskap.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #19 Skrevet 24. mars 2021 Han vil ikke slippe deg helt før han har kontroll på den nye. Vær stolt over at du var sterk nok til å komme unna. Nå må du bygge opp deg selv, å det tar nok noe tid. Kanskje du kunne fått hjelp av psykolog til å sortere tanker å følelser, du er jo preget av år med et slikt menneske. Anonymkode: ed1b4...8ab
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #20 Skrevet 24. mars 2021 Kenelz skrev (11 timer siden): Det er en vane å ha deg i livet. Du tillot sikkert mye rart uten at han fikk store konsekvenser for det. Han dominerte og du aksepterte. Han vil bare ha noen å trykke ned. Lett! Gjør som min mor etter 25++ år med ekteskap: Champagne glass på stranden (og nye pupper 🤣). Ja, jeg aksepterer alt i alle år, frem til jeg satt ned foten og da snudde ting virkelig til det verre. Så lenge man sa ting som passet han og ikke "tråkket" feil, var det oftes fred og få men han kunne da ta meg på og se på han feil eller si noe i feil toneleie, selvom jeg pratet med helt vanlig stemme. Haha, har vurdert noen forandringer. Jeg vil gjerne starte med litt trening, jeg er slank av natur, så vil gjerne trene for og bli litt markert og stram, bli en bedre utgave av meg selv da jeg har forfalt så mye med han. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, råd kan jeg gi. Hva er det du holder på med ? Forstå at han her er det bare, å slenge døren i trynet på han og ha null kontakt. Null. Prøv nå å ikke bry deg om han og en ny dame, stakkars kvinnen aner ikke hva hun har i vente. Ignorer alle forsøk fra han, total stillhet. Ha nå litt mer respekt for deg selv nå, du kom deg vekk. Jeg er stolt av deg. Ikke fall for fristelsen å la han leke med hjernen/hjertet ditt mer. Du, våkn opp ! Du fortjener ro og fred i sjelen, begynn å fokusere på deg selv enda mer. Hva har du lyst å gjøre, noe nytt du har lyst å lære, bli kjent med nye mennesker eller åpne opp døren for å bli kjent med en ny mann. Jeg forstår deg, da jeg var i din situasjon for flere år siden. Du verden så godt å få de 90 kg av uro og løgner vekk fra livet mitt. Tok en stund før jeg så det selv, hvor godt det var at jeg ikke ga etter idioten. Det hadde aldri endt bra uansett, med å fryse han ut fikk jeg satt han hardt på plass. Det fortjente han, og jeg fortjente å føle roen og å ta makten tilbake. Han kunne ikke lenger påvirke om min dag ble dårlig. Slutt nå å tenke over dette. Dette er bak deg, se framover. La idioten og nye offeret kose seg, bare vent hun ender opp med de samme erfaringene etterhvert 😉 Anonymkode: dcb06...a6a Jeg har vært veldig flink til og ikke gi respons. De meldingene som tikker inn ifra han nå i ne og ne mellom alt fra 1 til 5 dagers mellomrom, svarer jeg ikke på. Har gått på den smellen mange ganger før og det ender alltid dårlig. Så føler meg veldig flink der, selv om jeg godtok en samtale for litt siden, da fordtod jeg for godt at nå prøver jeg ikke på dette en gang til. Tenker også at det er meget spesielt og sende meldinger til meg mens han er med hun nye. Hvorfor ikke bruke tiden på henne, tror ikke hun syns noe om at han sender meg meldinger. Men det tar vel slutt en dag det også, så lenge jeg ikke svarer? Jeg blir med plagd med tankene om hva jeg har opplevd så ble det siste slaget i fjeset at han gikk videre så fort. Han har tom snakket om henne forann meg, fortalt masse positivt om henne. Så det er bare så sykt og tenke på at han fortalte om sånt mens vi var sammen og da har de itillegg stått i bak min rygg. Jeg vet ikke om hun vet at han var sammen med noen eller ikke en gang. Jeg har blokkert han på sosiale da han tydeligvis legger ut mye der som er rettet mot meg, etter hva jeg er blitt fortalt. Så det er ikke noe jeg ønsker og se. Jeg håper ikke han forandrer seg for henne. Hun har barn fra før av også, så tenker jeg, kanskje det gjør at han oppfører seg bedre. Men samtidig så håper jeg hans sanne jeg kommer frem for henne også, eller så vil jeg sitte igjen med følelsen av at jeg gjorde noe galt. Vi planla barn mange ganger, men han sa alltid til slutt at han ikke ville ha, så pratet man om det igjen og sånn har sirkelen også gått over flere år. Når vi også pratet en gang etter bruddet fortalte han meg at han skulle finne seg en ny dame og få barn med. Det sårer jo selvfølgelig kjempe mye og høre. Om jeg får høre at de blir gravide så kommer det til og knekke meg. Selv om jeg har det bedre uten han, selvfølgelig, jeg blir i banket, slengt dritt til, løyet till, bedratt og alt det. Jeg savner han ikke. Men jeg et utrolig skuffet. miSs. skrev (11 timer siden): Men hva vil du få ut av å tenke noe mer på hva som har skjedd eller han da? Du gikk fra han pga alle de ekle tingene. Hvorfor tenker du på hva og hvordan? 13 av dine gode år har allerede blitt brukt opp på han, du trenger tid til å finne deg selv igjen. Hva med å få en ny hobby, kjæledyr? Tenk heller over hva som kan gi deg livskvalitet og livsglede? Jeg har bare ikke så lett for og forstå at noen kan løpe videre så fort etter så mange år, det er som at de årene og vi ikke betydde noe for han. Jeg ble glemt i det øyeblikket vi ble over. Føler jeg. Han kommer aldri til å sørge over meg eller se hva han mistet. Jeg tenkte jeg skulle prøve og gå litt turer og begynne og trene litt hjemme først og fremst da alt et stengt. Bli en bedre utgave av meg selv nå som jeg har forfalt så mye med han. Må få opp selvtilliten osv. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og ja, denne perioden du er i nå den vil gå over. Jeg lover ! Anonymkode: dcb06...a6a Ja det tror jeg også. Skulle gjerne bare skrudd av en bryter. Jeg er glad jeg ikke er som han og bare løper videre. Jeg må jo sitte i dette og kjenne på alle følelser. Mens han koser seg med sitt nye liv. Anonymkode: ca99d...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå