AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Del Skrevet 23. mars 2021 Vi ser på bedside crib som også kan brukes stående for deg selv med fire "vegger". Vurderer chicco next2me, fin størrelse og praktisk, men reagerer på at det er hele vegger på tre sider og bare netting på en side (den som rulles ned). Det er ihvertfall det jeg kan se utifra bilder. Blir det ikke for tett da? Sengekant og babynest anbefales jo ikke, pga fare for at baby kan rulle seg inn i kanten, og det er jo viktig med god luft gjennomstrømming. Hvordan er bunnen i denne, er det lufting der? Litt irriterende å skulle handle inn babyting på nett nå som alt er stengt 🙈 håper noen har erfaringer Evnt tips om andre løsninger. Skulle gjerne hatt noe litt mindre enn sprinkelsenga de første månedene pga plassmangel Anonymkode: b8f38...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Del Skrevet 25. mars 2021 Dyttdytt Anonymkode: b8f38...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Del Skrevet 25. mars 2021 Chicco Next2Me er gull! 🙏🏻 Hadde de til begge babyene. Poenget med senga er jo at man skal feste den til foreldresenga med de medfølgende stroppene, og ha den ene siden nede slik at babyen er lett tilgjengelig for amming osv. Da blir lufttilgangen null problem. Anonymkode: 986c8...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Del Skrevet 25. mars 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Chicco Next2Me er gull! 🙏🏻 Hadde de til begge babyene. Poenget med senga er jo at man skal feste den til foreldresenga med de medfølgende stroppene, og ha den ene siden nede slik at babyen er lett tilgjengelig for amming osv. Da blir lufttilgangen null problem. Anonymkode: 986c8...fb5 Jeg vet at det er slik den skal brukes. Men det er allikevel 3 tette vegger, selv om en side er åpen. I forhold til et babynest eller sengekant, som frarådes, er det jo ikke stor forskjell da - hva om baby blir liggende inn mot en tett vegg? Og lurer på om det kommer luft inn fra bunnen? Jeg har som sagt ikke fått sett de fysisk, så dette blir bate utifra det jeg kan se på bildene. I en vanlig sprinkelseng kommer det jo luft inn fra alle kanter samt av bunnen er luftig 🤷 (Vet det sikkert høres hysterisk ut, men jeg sleit med mye angst for krybbedød med førstemann, og jeg vil gjerne føle at jeg gjør alt så trygt som mulig og følge generelle råd). Anonymkode: b8f38...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg vet at det er slik den skal brukes. Men det er allikevel 3 tette vegger, selv om en side er åpen. I forhold til et babynest eller sengekant, som frarådes, er det jo ikke stor forskjell da - hva om baby blir liggende inn mot en tett vegg? Og lurer på om det kommer luft inn fra bunnen? Jeg har som sagt ikke fått sett de fysisk, så dette blir bate utifra det jeg kan se på bildene. I en vanlig sprinkelseng kommer det jo luft inn fra alle kanter samt av bunnen er luftig 🤷 (Vet det sikkert høres hysterisk ut, men jeg sleit med mye angst for krybbedød med førstemann, og jeg vil gjerne føle at jeg gjør alt så trygt som mulig og følge generelle råd). Anonymkode: b8f38...e9c Det kommer ikke luft inn fra bunnen, så den er ganske tett, ja. Anonymkode: 3aed1...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Del Skrevet 25. mars 2021 Lurte på akkurat det samme selv, men kjøpte Moweo bedside crib. Baby er nå 4 måneder, og sover godt i den hver natt. Har ikke tenkt over at den er tett nå som vi bruker den, fordi det er såpass romslig rundt baby når hun ligger i senga. Dessuten kan hun ikke snu seg ennå, så er dermed ikke bekymret for at hun skal klemme ansiktet mot kantene. Vi bruker babynest i crib’n. I følge helsesykepleier på hjemmebesøk var det «nymotens» at babynest ikke er trygt. I følge henne har det ikke vært registret noen krybbedødtilfeller knyttet til bruk av babynest i Norge. Vi bruker nestet i crib’n med god samvittighet, og baby sover 12-14 timer hver natt 😌 lykke til! 🥰 Anonymkode: a266c...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #7 Del Skrevet 25. mars 2021 Forresten, det er riktig det som står skrevet om at den er tett i bunnen. Det er litt sånn regnjakke-aktig stoff i bunnen, som er helt tett. Jeg klarte ikke blåse gjennom stoffet, i alle fall. Anonymkode: a266c...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #8 Del Skrevet 25. mars 2021 Ikke akkurat betryggende svar her 🙈 Man må jo vurdere selv, men jeg tror jeg dropper den og finner en annen løsning ihvertfall Syntes det er merkelig at det selges produkter til spedbarn uten at disse tingene stilles spørsmål til. At en helsesykepleier mener at det er "nymotens" at å sove i babynest om natta ikke er trygt... Altså, snakk om å være uproff. Det er "nymotens" å ha bakovervendte bilstoler og å legge baby på ryggen for å sove, men du verden så mye tryggere det er allikevel. 🤷 Anonymkode: b8f38...e9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lurte på akkurat det samme selv, men kjøpte Moweo bedside crib. Baby er nå 4 måneder, og sover godt i den hver natt. Har ikke tenkt over at den er tett nå som vi bruker den, fordi det er såpass romslig rundt baby når hun ligger i senga. Dessuten kan hun ikke snu seg ennå, så er dermed ikke bekymret for at hun skal klemme ansiktet mot kantene. Vi bruker babynest i crib’n. I følge helsesykepleier på hjemmebesøk var det «nymotens» at babynest ikke er trygt. I følge henne har det ikke vært registret noen krybbedødtilfeller knyttet til bruk av babynest i Norge. Vi bruker nestet i crib’n med god samvittighet, og baby sover 12-14 timer hver natt 😌 lykke til! 🥰 Anonymkode: a266c...af2 Dette er jo bare helt vilt? Når landsforeningen for uventet barnedød sier at de ikke anbefaler bruk av babynest så bør man heller høre på de enn en enkelt helsesykepleier. Greit at det kanskje er liten risiko og man ikke har noen tall enda, men er det virkelig verdt det? At du tørr å risikere barnet ditt.. Anonymkode: d9100...9f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Lurte på akkurat det samme selv, men kjøpte Moweo bedside crib. Baby er nå 4 måneder, og sover godt i den hver natt. Har ikke tenkt over at den er tett nå som vi bruker den, fordi det er såpass romslig rundt baby når hun ligger i senga. Dessuten kan hun ikke snu seg ennå, så er dermed ikke bekymret for at hun skal klemme ansiktet mot kantene. Vi bruker babynest i crib’n. I følge helsesykepleier på hjemmebesøk var det «nymotens» at babynest ikke er trygt. I følge henne har det ikke vært registret noen krybbedødtilfeller knyttet til bruk av babynest i Norge. Vi bruker nestet i crib’n med god samvittighet, og baby sover 12-14 timer hver natt 😌 lykke til! 🥰 Anonymkode: a266c...af2 Er så skremmende hvor mye feil info helsesykepleiere gir stadig vekk. Også er det lov å tenke selv selvom HS sier en ting. Anonymkode: 97de6...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Del Skrevet 26. mars 2021 Chicco Next2Me er jo så stor at lufttilførselen nok ikke er noe problem. I tillegg er jo den ene siden helt åpen, og senga brukes typisk de første månedene, hvor babyen ikke er så mobil. Vi har brukt Chicco Next2Me til begge våre babyer og vi opplevde i alle fall aldri at nesa til babyen ble klemt mot den ene veggen. Anonymkode: 986c8...fb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #12 Del Skrevet 26. mars 2021 I Finland deler de vel ut pappesker med madrass oppi til alle nybakte foreldre, som babyen kan sove oppi, bare sånn til sammenligning. Anonymkode: 986c8...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Del Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 2.18): Dette er jo bare helt vilt? Når landsforeningen for uventet barnedød sier at de ikke anbefaler bruk av babynest så bør man heller høre på de enn en enkelt helsesykepleier. Greit at det kanskje er liten risiko og man ikke har noen tall enda, men er det virkelig verdt det? At du tørr å risikere barnet ditt.. Anonymkode: d9100...9f6 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 6.58): Er så skremmende hvor mye feil info helsesykepleiere gir stadig vekk. Også er det lov å tenke selv selvom HS sier en ting. Anonymkode: 97de6...3d2 Kan dere vise til at det er registrerte tilfeller av spedbarnsdød knyttet til bruk av babynest? Både jordmor på sykehuset og helsesykepleier anbefalte oss babynest. Jeg er helt enig i at man skal tenke og vurdere selv, og i vårt tilfelle er nestet så lavt at hodet til baby er høyere enn kantene på nestet når baby ligger på ryggen. I tillegg er det utrolig kjekt å pakke dyna rundt baby og stappe endene under nestet. På den måten får hun ikke dyna over fjeset hvis hun er urolig eller sparker. Som sagt, jeg er enig i at man skal tenke og vurdere selv, men å skrive at jeg risikerer barnet mitt (sitt liv) mener jeg er unødvendig. Jeg tar alle forhåndsregler, og i vårt tilfelle er jeg ikke redd for at baby skal få ansiktet klemt mot kantene på nestet. Anonymkode: a266c...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 6. april 2021 #14 Del Skrevet 6. april 2021 Vi har kjøpt Tova bedside crib fra Yngri hos Barnas Hus. Den har netting på begge langsider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå