Gå til innhold

Hvordan spiser du spaghetti?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel for å ikke måtte sminke seg på nytt.

Anonymkode: 4ff20...9f0

Du skjønte ikke humoren og ironien i det🤣

Anonymkode: 320dc...560

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du skjønte ikke humoren og ironien i det🤣

Forklar. Elsker å forstå. ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forklar. Elsker å forstå. ❤️

Nope.. Du får leser over på nytt😉

Skrevet (endret)

Spiser det med gaffel og kniv

Endret av Spicymami
Skrevet

Bruker Lady & Landstryker-metoden og ser for meg diverse kjendiser fra KG i andre enden

AnonymBruker
Skrevet

Spiser med kun gaffel. Snurrer spagettien rundt på gaffelen, og inn i munnen. Veldig enkelt 😄

Anonymkode: 2ee41...1b2

• Liker 1
Skrevet

Venter litt på denne varianten.... 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope.. Du får leser over på nytt😉

Så søtt av deg. ❤️

Konklusjon: det var bløtkakehumor

AnonymBruker
Skrevet

Vokste opp med kun gaffel. Fant ut i godt voksen alder at det også er dritsmart å bruke skje. Går nok aldri tilbake til kun gaffel.

Anonymkode: f51ca...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Gaffel. Snurrer opp 1-2 "tråder" om gangen. Stort nok til å spise uten å bite av. Takler ikke at det faller ned på tallerkenet etter å ha spist på det eller hatt deler i munnen. Da må jeg skyve det unna også kaste det.
Er fult mulig å snurre opp 1-2 om gangen, ta hele i kjeften uten å slurpe eller må bite det av og la yuky spaghetti falle ned på tallerkenet. 

Anonymkode: 7125b...027

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid brukt gaffel og skje. Tvinner spagettien på skjeen. 

Anonymkode: f2acb...c2d

Skrevet

Gaffel og skje.

Det morsomme er å se hvor stor klump man får rulla opp på gaffelen og som man klarer å bite over uten at det blir fullt i kjeften. 😆

Skrevet
vinterdekor skrev (På 24.3.2021 den 0.35):

Lurer på det samme! Trodde forresten ikke at nordmenn over 80 har vaner hva gjelder spag(h)etti og kniv, gaffel, skje 🤣

:skratte:Hvorfor i all verdens land og rike trodde du ikke det?!

Jeg spiser spaghetti med kun gaffel, og det helt uten å søle. Gaffel og skje er bare jålete, spesielt fordi de aller fleste jeg har sett bruke denne metoden ikke mestrer kunsten. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fabienne skrev (På 24.3.2021 den 0.08):

Og dere er under 80 år gamle? 

Ja, hva mener Du?

Er 72 og 75.

Anonymkode: f1250...661

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 17.53):

Gaffel. Snurrer opp 1-2 "tråder" om gangen. Stort nok til å spise uten å bite av. Takler ikke at det faller ned på tallerkenet etter å ha spist på det eller hatt deler i munnen. Da må jeg skyve det unna også kaste det.
Er fult mulig å snurre opp 1-2 om gangen, ta hele i kjeften uten å slurpe eller må bite det av og la yuky spaghetti falle ned på tallerkenet. 

Anonymkode: 7125b...027

Jeg gjør det samme, med brødskive. Spiser bare store nok til spise uten å bite av. Hvis jeg må bite, da må jeg skyve den unna også kaste.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg synes er komisk rundt dette spørsmålet er egen erfaring. 

Jeg har alltid spist med gaffel. Til nøden kan jeg bruke kniv til å støtte mot når jeg skraper oppå det siste..

Min ex derimot var fra Sveits. Han var allrid sykelig oppttatt av hva som var den "rette" måten å gjøre ting på. Han streber etter alltid å ha rett og kunne starte krangler for å poengtere at kun han hadde rett. Fantes aldri kompromiss i hans verden. Alltid my way or the highway. Hver gang han spiste middag hos oss og vi hadde noe med spaghetti, så skulle vi hvertfall få høre det, siden vi ikke spiste med skje. Vi serverte han velvillig en skje hver gang og så ikke noe problem i det annet enn anklagene hans mot oss som spiste feil. 

Plutselig en dag så skjelte han oss ut for å servere han skje. Da hadde han funnet ut at italienerne brukte ikke skje, da så han ned på seg selv om han brukte skje. For han skulle jo gjøre alt "riktig".... 

Med andre ord. Spis sånn du vil, men italienerne bruker visst ikke skje 😅

Anonymkode: 17d43...31b

• Liker 2
Gjest PunkCouture
Skrevet

Jeg pleier å snurre gaffelen ned mot tallerkenen i stedet for mot en skje, men det er samme prinsipp. Prøver å unngå at spagettien slenger mot ansiktet, og å slippe saus rundt munnen 😉

Skrevet

Gaffel. Italia er mitt andre hjemland. Aldri sett noen spise med skje der i alle fall, mem antar det finnes regionale forskjeller. 

Så før man outer folk som bare spiser med gaffel - hva med å gjøre litt research??

• Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (32 minutter siden):

:skratte:Hvorfor i all verdens land og rike trodde du ikke det?!

Jeg spiser spaghetti med kun gaffel, og det helt uten å søle. Gaffel og skje er bare jålete, spesielt fordi de aller fleste jeg har sett bruke denne metoden ikke mestrer kunsten. ;)

Trodde helst de kun spiste norsk tradisjonskost 🇳🇴

Skrevet
vinterdekor skrev (12 timer siden):

Trodde helst de kun spiste norsk tradisjonskost 🇳🇴

Wow. Du er fordomsfull og du skjems ikke over å være det. 

Min gamle tante, som forøvrig er nærmere 90 enn 80 elsker pizza, vårruller og chicken nuggets. Jeg må huske å fortelle henne at det ikke sømmer seg og at hun sporenstreks må bytte det ut med kjøttkaker, ertesuppe og fiskeboller i hvit saus.

Jeg blir så oppgitt over at det er mulig å tenke så snevert. Hvor gammel er egentlig du, @vinterdekor?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...