vinterdekor Skrevet 23. mars 2021 #21 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja..? Er det kun folk over 80 som spiser spagetti med gaffel og skje? Anonymkode: 38307...8c0 Lurer på det samme! Trodde forresten ikke at nordmenn over 80 har vaner hva gjelder spag(h)etti og kniv, gaffel, skje 🤣 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #22 Skrevet 23. mars 2021 Hjemme spiser jeg med bare gaffel. Ute eller borte hos folk spiser jeg med skje og gaffel, dersom det er dekket på til det. (Eventuelt ser an hvilke redskap verten bruker og hermer) Anonymkode: 913db...df1 1
Fabienne Skrevet 24. mars 2021 #23 Skrevet 24. mars 2021 Poenget er vel at @Taffel dummet seg litt ut. Hun ville hovere over barbarer som glefset i seg spagetti med bare gaffel og hostet opp en provinsiell norsk løsning. Det er jo litt komisk og litt dumt. Hun mener i HI at det er riktige og helt uriktige måter å spise spagetti på. Der dummet hun seg litt ut kan man si. Det er jo ingen som oppriktig bryr seg om hvordan folk spiser spagetti bortsett fra @Taffel selv som fant det nødvendig og viktig å starte denne tråden. Hilsen Fabienne som drikker vin av kjøkkenglass både titt og ofte, skraper tallerkenen med brødet og spiser spagetti med gaffel slik jeg lærte som barn - helt uten italienske venner. 6
Brunello Skrevet 24. mars 2021 #24 Skrevet 24. mars 2021 Skje er ikke vanlig å benytte i Italia. Tipper jeg har fått det utlevert 2-4 ganger av ca 150 spagetti, tagliatelle og andre lange pastavarianter- måltider i Italia. 1
Taffel Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #25 Skrevet 24. mars 2021 14 minutter siden, Fabienne said: Poenget er vel at @Taffel dummet seg litt ut. Hun ville hovere over barbarer som glefset i seg spagetti med bare gaffel og hostet opp en provinsiell norsk løsning. Det er jo litt komisk og litt dumt. Hun mener i HI at det er riktige og helt uriktige måter å spise spagetti på. Der dummet hun seg litt ut kan man si. Det er jo ingen som oppriktig bryr seg om hvordan folk spiser spagetti bortsett fra @Taffel selv som fant det nødvendig og viktig å starte denne tråden. Hilsen Fabienne som drikker vin av kjøkkenglass både titt og ofte, skraper tallerkenen med brødet og spiser spagetti med gaffel slik jeg lærte som barn - helt uten italienske venner. Ooog, kanskje deg som har bidradd til de fleste innleggene;-) 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #26 Skrevet 24. mars 2021 Fabienne skrev (7 timer siden): Poenget er vel at @Taffel dummet seg litt ut. Hun ville hovere over barbarer som glefset i seg spagetti med bare gaffel og hostet opp en provinsiell norsk løsning. Det er jo litt komisk og litt dumt. Hun mener i HI at det er riktige og helt uriktige måter å spise spagetti på. Der dummet hun seg litt ut kan man si. Det er jo ingen som oppriktig bryr seg om hvordan folk spiser spagetti bortsett fra @Taffel selv som fant det nødvendig og viktig å starte denne tråden. Hilsen Fabienne som drikker vin av kjøkkenglass både titt og ofte, skraper tallerkenen med brødet og spiser spagetti med gaffel slik jeg lærte som barn - helt uten italienske venner. Men det er jo ikke så sjokkerende eller uvanlig da - det er bare fransk. Jeg har til og med fått servert vin i kjøkkenglass på restaurant i Frankrike, og jeg mopper tallerkenen med en brødbit ikke bare der, men overalt hvor jeg har/får egnet brød servert til maten (og det er god saus igjen å moppe opp). Anonymkode: fdf93...096 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #27 Skrevet 24. mars 2021 Taffel skrev (17 timer siden): Så nettopp ett realityprogram, var det Norges tøffeste, kanskje? Ikke så viktig. Men deltakerene satt rundt et bord og spiste spaghetti, utstyrt med kun en gaffel, spadde innpå, bet av trådene slik at de ramlet ned på fatet og skuflet dem opp og inn igjen etterhvert. Jeg ser det på restauranter også, og har forstått at det ikke er uvanlig. Har også opplevd å få servert spaghetti som blir knekt på midten før den blir kokt, og servert slik. Hvorfor bruker man ikke gaffel og skje som man tvinner den på her til lands? Anonymkode: 320dc...560 4
Mynona Skrevet 24. mars 2021 #28 Skrevet 24. mars 2021 Bare gaffel. Skjønner ikke hva skjea skal være til hjelp for 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #29 Skrevet 24. mars 2021 Må referere til bolle-tråden som var her nå nylig. Jeg må si at jeg kun plukker meg ut 1 spagetti-strå hele tiden, for å virkelig nyte maten. Jeg liker ikke dem som jafser spagettien i seg, som fyller opp gaffelen med spagetti og som lager snurringer med gaffelen. Jeg derimot spiser kun 1 og 1 spagetti-rør om gangen fordi jeg kan kunsten å nyte livet. Jeg bare er sånn. Sukk. Anonymkode: 4ff20...9f0 1
Klink Skrevet 24. mars 2021 #30 Skrevet 24. mars 2021 Med gaffel, vet ikke hvordan man gjør det med skje
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. mars 2021 #31 Skrevet 24. mars 2021 Bruker kun gaffel, og surrer spaghettien rundt.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #32 Skrevet 24. mars 2021 Jeg spiser spaghetti kun med gaffel. Ruller det på gaffelen og slafser det i meg. Jeg visste ikke før for noen år siden at man kunne bruke skje, og det ble ansett som riktig spisemåte. Vi spiste ofte spaghetti, men aldri har jeg sett noen spise det med skje, så jeg var ikke klar over det. Har ikke prøvd skje, og kommer ikke til å prøve det heller. Ser ikke poenget. Anonymkode: 71a5e...8f6
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2021 #33 Skrevet 24. mars 2021 Knekker den i to, gidder ikke sitte med skje og gaffel. Gjør ikke det på restaurant heller. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #34 Skrevet 24. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg spiser spaghetti kun med gaffel. Ruller det på gaffelen og slafser det i meg. Jeg visste ikke før for noen år siden at man kunne bruke skje, og det ble ansett som riktig spisemåte. Vi spiste ofte spaghetti, men aldri har jeg sett noen spise det med skje, så jeg var ikke klar over det. Har ikke prøvd skje, og kommer ikke til å prøve det heller. Ser ikke poenget. Anonymkode: 71a5e...8f6 Er vel kun italienere som kan spise det med gaffel uten å drite seg ut. Vi andre må bruke bestikk i begge hendene. Anonymkode: 4ff20...9f0
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #35 Skrevet 24. mars 2021 Gaffel og skje. Det gjør alle ressursrsterke familier på vestkanten. Arbeiderklassen spiser kun med gaffel. Anonymkode: 5db81...51e 1
S4050-R40B Skrevet 24. mars 2021 #37 Skrevet 24. mars 2021 Som en grådig barbar. Knekker spagetti før den kokes. Drukner den så i hjemmelaget kjøttdeigsaus, mikser det sammen med litt rømme og ost. Skjærer opp alt og gafler innpå, med gaffelen 🤭 1
Fabienne Skrevet 24. mars 2021 #38 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men det er jo ikke så sjokkerende eller uvanlig da - det er bare fransk. Jeg har til og med fått servert vin i kjøkkenglass på restaurant i Frankrike, og jeg mopper tallerkenen med en brødbit ikke bare der, men overalt hvor jeg har/får egnet brød servert til maten (og det er god saus igjen å moppe opp). Anonymkode: fdf93...096 Ser man det! Da er jeg vel både fransk- og italienskinspirert i min måte og spise på, da.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #39 Skrevet 24. mars 2021 Finner det mer forstyrrende når saksa kommer fram og i bruk✂️ enn at man bruker kaffel å skje😂 Anonymkode: 320dc...560
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #40 Skrevet 24. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Finner det mer forstyrrende når saksa kommer fram og i bruk✂️ enn at man bruker kaffel å skje😂 Anonymkode: 320dc...560 Det er vel for å ikke måtte sminke seg på nytt. Anonymkode: 4ff20...9f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå