Taffel Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Så nettopp ett realityprogram, var det Norges tøffeste, kanskje? Ikke så viktig. Men deltakerene satt rundt et bord og spiste spaghetti, utstyrt med kun en gaffel, spadde innpå, bet av trådene slik at de ramlet ned på fatet og skuflet dem opp og inn igjen etterhvert. Jeg ser det på restauranter også, og har forstått at det ikke er uvanlig. Har også opplevd å få servert spaghetti som blir knekt på midten før den blir kokt, og servert slik. Hvorfor bruker man ikke gaffel og skje som man tvinner den på her til lands? 4
stan Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Spaghetti med gaffel og skje. Men nudler med spisepinner og en god del slurping. 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Alltid brukt gaffel og skje. Det er halve morroa. Anonymkode: 54b9f...9b3 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Med gaffel, slik jeg er oppvokst med og slik man gjør i Italia. Italienere bruker ikke skje. Man snurrer en passe bit spagetti på gaffelen på tallerkenen og putter dette pent i munnen. Ikke for mye om gangen. Ingen tråder, da må man snurre mer. Millioner av italienere gjør dette hver eneste dag. Det er ikke spesielt vanskelig, selv barn klarer det. Anonymkode: 8534e...87e 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med gaffel, slik jeg er oppvokst med og slik man gjør i Italia. Italienere bruker ikke skje. Man snurrer en passe bit spagetti på gaffelen på tallerkenen og putter dette pent i munnen. Ikke for mye om gangen. Ingen tråder, da må man snurre mer. Millioner av italienere gjør dette hver eneste dag. Det er ikke spesielt vanskelig, selv barn klarer det. Anonymkode: 8534e...87e Selvsagt, her i huset spiser vi også spaghetti med gaffel. Jeg var faktisk ikke klar over at det var noen annen måte? Dvs har noen vage minner fra 70-tallet om folk som surret med skje og gaffel, men jeg trodde den skikken hadde dødd ut forlengst. Anonymkode: fdf93...096 7
vinterdekor Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Her er mange rare spørsmål, gitt. Er det corona som gjør at man ikke vet hvordan spaghetti skal spises? Hva er neste spørsmål? Jeg synes det er mye mer komplisert å spise gele med spisepinner! 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 vinterdekor skrev (2 minutter siden): Her er mange rare spørsmål, gitt. Er det corona som gjør at man ikke vet hvordan spaghetti skal spises? Hva er neste spørsmål? Jeg synes det er mye mer komplisert å spise gele med spisepinner! Det er jo et problem at ts tror at spagetti skal spises med skje. Det skyldes neppe mangelen på Italiareiser det siste året, dessverre. Anonymkode: 8534e...87e 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Alltid brukt gaffel og skje. Samboeren bruker kniv og gaffel🤡 Anonymkode: 38307...8c0
vinterdekor Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo et problem at ts tror at spagetti skal spises med skje. Det skyldes neppe mangelen på Italiareiser det siste året, dessverre. Anonymkode: 8534e...87e Hvorfor er det et problem at TS tror at spag(h)etti skal spises med gaffel og skje? Ser at du tror at TS mener kun skje men TS skreiv gaffel og skje. Hva mener du egentlig? Mener du at TS tror at man skal spise spag(h)etti kun med skje, eller mener du at at det er et problem at TS tror at spag(h)etti skal spises med gaffel og skje? Skjønte deg ikke helt 2
Fabienne Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alltid brukt gaffel og skje. Samboeren bruker kniv og gaffel🤡 Anonymkode: 38307...8c0 Og dere er under 80 år gamle? 1
Fabienne Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 vinterdekor skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det et problem at TS tror at spag(h)etti skal spises med gaffel og skje? Ser at du tror at TS mener kun skje men TS skreiv gaffel og skje. Hva mener du egentlig? Mener du at TS tror at man skal spise spag(h)etti kun med skje, eller mener du at at det er et problem at TS tror at spag(h)etti skal spises med gaffel og skje? Skjønte deg ikke helt Du får leser litt mer nøye. jeg tror selvsagt ikke at TS spiser spagetti utelukkende med skje. Jeg er ikke dum. 1
vinterdekor Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Fabienne skrev (Akkurat nå): Og dere er under 80 år gamle? 🙇♀️ Hvorfor mener du at dette svaret som hn ga skulle tilsi at de er eldre enn 80 år? 1
vinterdekor Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 Fabienne skrev (9 minutter siden): Du får leser litt mer nøye. jeg tror selvsagt ikke at TS spiser spagetti utelukkende med skje. Jeg er ikke dum. Jeg har da ikke kalt deg for dum? Det er likevel forunderlig at du svarer på noe som ikke var ment til deg?
SPOCA Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Tja, jeg er bare ikke vokst opp med skje. Verken samboer eller jeg bruker skje når vi spiser spaghetti. Bruker gaffel, og om det er veldig små biter pasta også kniv til å spa pastaen opp på gaffelen. Kun brukt skje om det blir dekket på med det hos andre. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 vinterdekor skrev (15 minutter siden): Hvorfor er det et problem at TS tror at spag(h)etti skal spises med gaffel og skje? Ser at du tror at TS mener kun skje men TS skreiv gaffel og skje. Hva mener du egentlig? Mener du at TS tror at man skal spise spag(h)etti kun med skje, eller mener du at at det er et problem at TS tror at spag(h)etti skal spises med gaffel og skje? Skjønte deg ikke helt Mye de samme folkene som mener vin ikke kan drikkes av kjøkkenglass. Anonymkode: 01776...f17 2
Gjest Maxwell Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Med gaffel. Knekker spaghettien i to før jeg koker den.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 Fabienne skrev (19 minutter siden): Og dere er under 80 år gamle? Ja..? Er det kun folk over 80 som spiser spagetti med gaffel og skje? Anonymkode: 38307...8c0 3
Taffel Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #20 Skrevet 23. mars 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo et problem at ts tror at spagetti skal spises med skje. Det skyldes neppe mangelen på Italiareiser det siste året, dessverre. Anonymkode: 8534e...87e Jeg visste at dette spørsmålet ville vekke alt fra vanlige svar, til passiv-agressive som dette;-D Det er helt i orden, og litt gøy. Allerede nå har det jo kommet bra mange varianter, jeg synes det er interessant, men det er ikke et verdensproblem, og det er vel heller ikke et krav for å lage en tråd på KG. Jeg ikke bare tror at spaghetti kan spises med gaffel og skje, for å unngå søl, men kan tipse om at det fungerer faktisk! Det er strålende at du mestrer kunsten å bare bruke en gaffel, uten å ta på så mye at du lar det som henger utenfor munnen bites av og falle ned igjen på tallerkenen, du er flink! Vi nordmenn er veldig opptatt av at vi skal gjøre ting slik som man har en oppfatning av at "alle" i opprinnelseslandet til en rett eller en drikke gjør det, og liker å fremheve det. Blandt annet mine italienske venner synes også det er sjarmerende at vi prøver så hardt, mens de holder på skjeen og gaffelen sin. Andre italienere gjør gjerne som deg. Sikkert noen ramper som glefser den av, der også. Enkelte spanjoler sverger til kald rødvin i kjøkkenglass, mens andre skal ha riktig klokke og aroma. Meksikanere jeg har møtt har ganske ulike oppfatninger av tacoen vår og ikke minst tequila og salt, og slik kan vi holde på. "Jeg gjør som italienerne, jeg!" er egentlig litt søtt. Og ja, jeg bruker litt hersketeknikk mot deg her nå, fordi du fortjener det. Så kommer det vel et motsvar ganske så snart. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå