Gjest Made4u Skrevet 24. mars 2021 #21 Skrevet 24. mars 2021 Munnbind er såpass billig at jeg har benyttet 4-5 esker med 50 munnbind i hver alt, jeg har også kjøpt flere pakker med 10 munnbind i hver pakke... Skjønner ikke at folk argumenterer for at munnbind er dyrt, for det er det jo ikke... Får være grenser hva folk skal bruke penger på. Jeg skifter munnbind relativt ofte og flere ganger om dagen, men jeg bytter ikke et munnbind som er benyttet på en kort tur inn et sted, når jeg på den samme turen skal inn et annet sted, da benytter jeg det samme begge steder og finner det også mest praktisk da det ville vært upraktisk å bruke tid til å gå tilbake til bilen og hente ett nytt for hvert gjøremål. Er såpass billig munnbind, at det blir for dumt å spare penger på noe så viktig og nødvendig i disse tider.
Gjest Tamsi Skrevet 24. mars 2021 #22 Skrevet 24. mars 2021 Bruker ikke engangs flere ganger, men tar det ned på haka innimellom hvis jeg er alene en stund eller drikker noe. Det ser jeg ikke problemet med, og det går i tilfelle ut over meg selv. Vi har brukt munnbind på jobb i et halvt år, og jeg sliter hvis jeg ikke får drukket noe. Da må munnbindet ned innimellom. Bruker vanligvis ett frem til lunsj, nytt etter lunsj. Bytter også etter kontakt med covid+, eller hvis jeg nyser i det. Men å bytte bare fordi jeg har tatt i det bryr jeg meg ikke med, selv vi får gratis. Det er noe med forbruk også, oppi alt dette. Og hendene spriter jeg sikkert 80 ganger om dagen på jobb.
student86 Skrevet 24. mars 2021 #23 Skrevet 24. mars 2021 Jeg bruker munnbind kun en gang, rører konsekvent ikke munnbindet etter at jeg har tatt det på meg, helt til jeg tar det av. Min motivasjon for å bruke det korrekt er fordi jeg ellers ikke ser noe poeng i det og like gjerne kunne latt være å ta det på i utgangspunktet. Vurderer derfor fra situasjon til situasjon om det er mulig å overholde den anbefalte avstanden enten det er 1 eller 2 meter, om det er hensiktsmessig å bruke munnbind eller ikke. Har delvis erstattet håndsprit med håndvask før/etter munnbind, dette for å skåne hendene. Miljømessig syns jeg det er trist å bruke så mye plast, og ser ofte munnbind ligge strødd på gata og i naturen, men det var dessverre ikke ukjent med plastforsøpling før korona heller. På fritiden bruker jeg enten engangsmunnbind eller tøymunnbind så lenge sistnevnte er vasket og tørt, bruker det også da korrekt. 1
TantePose Skrevet 24. mars 2021 #25 Skrevet 24. mars 2021 Jeg har brukt det samme munnbindet siden midten av januar. Har ikke blitt smittet = billig og bra 🙂 5
Marshmallow Skrevet 25. mars 2021 #26 Skrevet 25. mars 2021 Jeg bytter hver gang. Et munnbind koster ca kr 2,50 på apoteket nå. Men det har hendt at jeg har løsnet det på en side for å drikke, men da har jeg spritet hender før og etter 3
Nikitaspin Skrevet 25. mars 2021 #27 Skrevet 25. mars 2021 Bruker det mange ganger, de holder i ukesvis. 3
Tøvftta Skrevet 25. mars 2021 #28 Skrevet 25. mars 2021 Made4u skrev (11 timer siden): Munnbind er såpass billig at jeg har benyttet 4-5 esker med 50 munnbind i hver alt, jeg har også kjøpt flere pakker med 10 munnbind i hver pakke... Skjønner ikke at folk argumenterer for at munnbind er dyrt, for det er det jo ikke... Får være grenser hva folk skal bruke penger på. Jeg skifter munnbind relativt ofte og flere ganger om dagen, men jeg bytter ikke et munnbind som er benyttet på en kort tur inn et sted, når jeg på den samme turen skal inn et annet sted, da benytter jeg det samme begge steder og finner det også mest praktisk da det ville vært upraktisk å bruke tid til å gå tilbake til bilen og hente ett nytt for hvert gjøremål. Er såpass billig munnbind, at det blir for dumt å spare penger på noe så viktig og nødvendig i disse tider. Vi som har vært arbeidsledig pga korona og mottatt mindre ‘lønn’ i mange måneder har ofte ikke så jævla mye til overs... Så den 100 lappen man kunne ha brukt til munnbind må brukes på enten mat eller regninger! Dumt å tro at noen faktisk sparer når man har strevd i månedsvis...... 3
minister-mio Skrevet 25. mars 2021 #29 Skrevet 25. mars 2021 TantePose skrev (8 timer siden): Jeg har brukt det samme munnbindet siden midten av januar. Har ikke blitt smittet = billig og bra 🙂 Flaks du ikke har vært smitter enda for det munnbindet er jo fullt av ditt sekret 1
frokenbeist Skrevet 25. mars 2021 #30 Skrevet 25. mars 2021 Jeg bruker det også bare fordi det er påbudt. Kan gjenbruke samme engangs i et par dager før jeg kaster det. 1
TantePose Skrevet 25. mars 2021 #31 Skrevet 25. mars 2021 minister-mio skrev (11 timer siden): Flaks du ikke har vært smitter enda for det munnbindet er jo fullt av ditt sekret Kan godt være jeg har vært smittet? Mange blir jo det uten å ha noen symptomer... 2
little fairy Skrevet 25. mars 2021 #32 Skrevet 25. mars 2021 Ja. Bruker engangs. Men er veldig bevisst på det. Tar av i strikkene og berører ikke masken. Legger feks oppå en serviett. Tar på på samme måte.
Gjest Chroma Skrevet 25. mars 2021 #33 Skrevet 25. mars 2021 frokenbeist skrev (8 timer siden): Jeg bruker det også bare fordi det er påbudt. Kan gjenbruke samme engangs i et par dager før jeg kaster det. Tror veldig mange gjør det, så egentlig er hele munnbindgreia bare en vits. Eller en falsk trygghet.
mandel92 Skrevet 25. mars 2021 #34 Skrevet 25. mars 2021 2 minutter siden, Chroma said: Tror veldig mange gjør det, så egentlig er hele munnbindgreia bare en vits. Eller en falsk trygghet. Det er en vits, ja. Tror noen få er veldig nøye å bruker det akkurat slik man skal. Men de aller fleste jeg kjenner (inkludert meg) bruker det helt feil, og kun fordi det er påbudt. Har snakket med flere som innrømmer at de bruker engangsmunnbindet flere ganger, og flergangsmunnbind blir også brukt flere ganger uten å ha blitt vasket så ofte som det bør. Jeg tviler på at munnbind egentlig har så veldig stor effekt når det gjelder å forhindre smitte. Men jeg fortsetter å ha det på så lenge det er påbudt, selv om jeg bruker det fullstendig feil. 1
solangun Skrevet 25. mars 2021 #35 Skrevet 25. mars 2021 Har et par-tre munnbind liggende i bilen som jeg har brukt i et halvår. Kravet er vel munnbind, ikke nytt munnbind😅
Jaimatadi Skrevet 25. mars 2021 #36 Skrevet 25. mars 2021 mandel92 skrev (53 minutter siden): Det er en vits, ja. Tror noen få er veldig nøye å bruker det akkurat slik man skal. Men de aller fleste jeg kjenner (inkludert meg) bruker det helt feil, og kun fordi det er påbudt. Har snakket med flere som innrømmer at de bruker engangsmunnbindet flere ganger, og flergangsmunnbind blir også brukt flere ganger uten å ha blitt vasket så ofte som det bør. Jeg tviler på at munnbind egentlig har så veldig stor effekt når det gjelder å forhindre smitte. Men jeg fortsetter å ha det på så lenge det er påbudt, selv om jeg bruker det fullstendig feil. Ser også flere og flere som henger det i speilet på bilen 😂 Tipper ikke det er for å kaste det etterpå. 2
Gjest Villfisker Skrevet 25. mars 2021 #37 Skrevet 25. mars 2021 Jaimatadi skrev (2 minutter siden): Ser også flere og flere som henger det i speilet på bilen 😂 Tipper ikke det er for å kaste det etterpå. Hahaha. 😂 Jeg har sett skitne på dashbordet i folks arbeidsbiler flere ganger.
Apollonia Skrevet 25. mars 2021 #38 Skrevet 25. mars 2021 Bruker det flere ganger. Munnbindbruken ute i samfunnet er ment for å beskytte andre, og det gjør det like godt om jeg gjenbruker det. Så skal man uansett vaske henda ofte og ikke drive å plukke på ting unødig. Det viktigste er at man bare tar på kanten av munnbindet, og ikke mot midten, der man kommer i kontakt med munnen/nesa. Skulle jeg brukt det korrekt på jobb måtte jeg hatt ca 40 om dagen, og det er hverken jeg eller arbeidsgiver interessert i å betale for.
Fremhevede innlegg