Gå til innhold

Bruker du munnbindet flere ganger?

Giin

Anbefalte innlegg

Bytter du engangs munnbindet hver gang du tar på det? Altså hvis du drar det ned på haka, kaster du det og tar på et nytt? Eller drar du bare det gamle opp igjen. 

Evt bruker det samme munnbindet over flere dager. 

Munnbind er dyrt, og jeg har et i bilen som brukes et par dager før det kastes. Jeg vet det er feil bruk, men jeg bruker bare munnbind fordi det et pålagt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker det helt feil. Tar det av og på. Stapper det i lomma og bruker på nytt ved neste butikkbesøk. 

Bruker det og fordi det er pålagt. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tøymunnbind mange mange ganger. Også bare fordi jeg må. Kjenner flere som bruker engangsmunnbind om igjen også

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker engangsmunnbind og bruker det flere ganger. Så sjelden som mulig. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat ja. Rører det ikke før jeg skal ta det av og kaste det. 

På jobb får vi kun et munnbind pr dag. Så det går av og på 20 ganger pr dag og brukes gjennom hele dagen med pasienter. Vet det er likt på andre klinikker i samme yrke. Gniene leger som ikke vil bruke penger på det. Skal kjøpe inn egne nå og bruke et pr pasient. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aubree skrev (2 minutter siden):

Privat ja. Rører det ikke før jeg skal ta det av og kaste det. 

På jobb får vi kun et munnbind pr dag. Så det går av og på 20 ganger pr dag og brukes gjennom hele dagen med pasienter. Vet det er likt på andre klinikker i samme yrke. Gniene leger som ikke vil bruke penger på det. Skal kjøpe inn egne nå og bruke et pr pasient. 

Jeg gjør omvendt av deg😅 bruker det korrekt på jobb for der er de gratis. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Giin skrev (3 minutter siden):

Jeg gjør omvendt av deg😅 bruker det korrekt på jobb for der er de gratis. 

Sånn det burde være 😅👍🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giin skrev (1 time siden):

Bytter du engangs munnbindet hver gang du tar på det? Altså hvis du drar det ned på haka, kaster du det og tar på et nytt? Eller drar du bare det gamle opp igjen. 

Munnbind er dyrt, og jeg har et i bilen som brukes et par dager før det kastes. Jeg vet det er feil bruk, men jeg bruker bare munnbind fordi det et pålagt. 

Har ca 20 tøymunnbind hvor jeg bruker 2 for dagen på bussen frem og tilbake fra jobb,så kastes de i vaskemaskinen. Har også medisinske munnbind i veska hvis jeg skal i butikken som kastes etter bruk.

Det går utover meg selv hvis jeg kladder på munnbindet, drar det ned på haken eller bruker det flere ganger og SÅ dum er jeg bare ikke. 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker engangsmunnbindet flere ganger på samme dag ja. Feks tar det på før lege time, tar det av etter. Kjører feks så til butikk og tar munnbindet på igjen.  

Vet at det er feil bruk.

Egentlig Bruker jeg det kun fordi det er påbudt her. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Bruker engangsmunnbind, og bruker det korrekt, og bare en gang per. Spriter meg før og etter jeg tar det på, og før og etter jeg tar det av. Gjør det for å beskytte meg selv, og å beskytte andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bruker jeg et engangs-munnbind kun égang. Er jo ikke komplett idiot.  

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Selvsagt bruker jeg et engangs-munnbind kun égang. Er jo ikke komplett idiot.  

Enig. Helt utrolig at mange bruker engangsmunnbind flere ganger. Helt latterlig.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de tre innleggene over. Opplyst som jeg er vet jeg selvsagt betydningen av ordet engangs eller disposable og bruker munnbindet kun èn gang. At dette er så sinnsykt vanskelig sliter jeg virkelig med å forstå. Altså alle kan jo glippe èn gang iblant, men skjer det regelmessig har man enten elendig økonomi eller et begrenset intellekt. Førstnevnte er jo trist, men forstålig (når påbud gjelder), men sistnevnte er... well what to say...?!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker engangsmunnbind fullstendig feil. Tar på det flere ganger, putter det i lomma og bruker det om igjen og om igjen.

Hvorfor...jo, fordi jeg ikke har råd til å koste på meg flere hundretalls munnbind!

Syns de kunne ha gitt faen i munnbind påbud for den vanlige mann, mest for at det er helt jævlig å se alle som ligger strødd på gata og i naturen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de rett. Er da ikke i så mange butikker osv nå. Har droppet buss og heller syklet, så slipper jeg smittefaren og får mosjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker tøymunnbind flere ganger ja, tror de fleste gjør det. Kaster som regel engangsmunnbind etter bruk, men ikke alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker engangsmunnbind flere ganger. Vet det er feil, men har ikke råd til å bruke så mye penger på munnbind. På jobb er regelen maks to munnbind per vakt. Så det blir brukt feil der også. De fleste jeg kjenner bruker det samme munnbindet flere ganger, altså ikke det samme i dagesvis, men kanskje det samme munnbindet den dagen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4-5 tøymunnbind, brukt de hele tiden siden det ble krav om munnbind. Byttet litt på, vasket dem noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giin skrev (20 timer siden):

Jeg har både tøybind av den svarte typen som kan brukes flere ganger og vaskes og engangs av den blå medisinske typen. De svarte vasker jeg etter hver gang de er brukt og de engangs kaster jeg etter 1 bruk. Gjenbruker ikke. Tas det av, kastes det eller vaskes det - ut fra type munnbind. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...