AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Økonomien preger veldig forholdet... jeg skjønte ikke hvor ille det var, før vi flyttet sammen og ble samboere. Varsel lampene begynte lyse da vi skulle innrede barne utstyr (hans barn, 2 barnehagebarn). Han mente det MÅTTE være samme utstyr som de var vandt med fra før, dvs krakke stoler til 5000 kr hver. Barnesengene kostet 10 000 kr hver. Jeg lot det gå, for det er jo ikke så ofte man kjøper disse møblene. Men nå ryker det ut av ørene mine.... Han bruker totalt 10 000 kr på mat i mnd!! Jeg er student, og vandt til å føre budsjett. Før han brukte jeg 1500 kr på mat i mnd. Da jeg fortalte han hvor mye han bruker på mat til seg selv og de 2 barna (som han har 2 dager i uken) så ble han sjokkert. Men null vilje til å endre dette. Han MÅ ha biff, sinnsykt mye melk, dyr barnemat (sære barn, må ofte lage de 2 forskjellige middager). Jeg lot det også gå, men sa jeg ikke var noe interessert i å spytte inn noe penger til matbudsjettet hans (men han gidder ikke ha budsjett uansett). Ellers er det bare jeg som har stål kontroll på økonomien, her vi leier er det jeg som står med mitt navn på kontrakten og jeg betaler halvparten av alt mitt selv, selv om jeg er student. Han tjener typ 30 000 kr i mnd. Nå klikker det for meg.... han har nemlig totalt skeivt syn på hvor mye penger vi skal bruke på oss selv. Greit nok at han tjener mer og kan bruke mer, men han forventer at av den lille slunten jeg har av MIN EGEN økonomi skal brukes på hans hobbyer. Han mener nemlig at hans hobby er en selvfølge, ellers så blir han deprimert om han kjeder seg. Hobbyene hans er fotball, dvs rundt tusen lappen på forskjellige abo for forskjellige ligaer vises på forskjellige kanaler, og det er døds viktig at han får med seg alt. Selv om han fortsatt blir deprimert og gråter om laget hans taper (måtte bare, men er sant). Så er det hans ANDRE nye hobby som er akvarie fisk! Greit nok det, tenkte jeg i starten, koselig med dyr og fint for barna hans. Dyrt å sette opp, men fiskemat koster jo ikke mye i lengden. Men neida. Han liker vist ikke å HA fisk, han liker å SKAFFE fisk og sette opp akvarier. Startet med noentetra, nei kjedelig, selge det, nytt akvarium som er større, skalarer, men nei, de var kjedelige, han måtte ha puffer fisk, men nei, solgte den, han skal ha halvt fisk- halvt øgle, nytt akvarium,.. altså vi er oppe i over 50 000 kr på et halvt år. Han er veldig opptatt av at jeg sminker meg og fikser meg, noe jeg satte pris på, for sminke er nemlig min hobby. MEN. Han fatter ikke at det koster penger. Og han er snurt om jeg vil kjøpe meg HVERDAGSSMINKE som foundationen og maskara. Da blir han en liten dritt unge og forventer at vi kjøper ny fisk??????? Jeg måtte bare blåse ut. Jeg orker ikke være sammen med han mer. Jeg er så dritt lei. Men jeg er bundet opp i en kontrakt her vi bor i et halvt år til og det er barn involvert.... Føler meg så dum som inngikk en relasjon med denne mannen og ikke tok faretegn seriøst... Anonymkode: ccaf3...067
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Hans navn står forresten som med leietaker nederst på kontrakten, men jeg er hoved leie taker. Men uansett så får jeg ikke sagt opp før om et halvt år. Enda en ting som irriterer VETTET av meg, er at han nettopp solgte huset han hadde med eksen, og han fikk 300 000 kr på konto. Vi har snakket om å kjøpe sammen, er jo også derfor jeg er så opptatt av budsjett, men tror du ikke faen meg han tok alle pengene og brukte det på en brukt bil???? Og etterpå ringte han bestemoren sin for å spørre om penger på barna, SOM HAN BRUKTE PÅ FISK!!!! Og svaret jeg fikk av han var fordi han mente han fortjente å spandere på seg noe fint, for han har syntes så synd på seg selv etter at barnemor dumpet han! JEG FORSTÅR GODT HVOROFR HUN DUMPET DET BALLELØSE NEKET! Anonymkode: ccaf3...067 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Synes også du skal dumpe det balleløse neket før du blir ruinert. Sier ser selv at det der ikke går i lengden. Anonymkode: c1739...0f9 15
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Dette går jo ikke. Anonymkode: c7c6c...0ec 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Alt dette visste du veldig godt før du valgte å flytte sammen med ham og hans barn. Du valgte å akseptere det da, og nå har du ikke annet valg enn å fortsette å akseptere det (eventuelt kan du avslutte forholdet, men det regner jeg med at du er for svak til å klare). Anonymkode: a6056...859 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes også du skal dumpe det balleløse neket før du blir ruinert. Sier ser selv at det der ikke går i lengden. Anonymkode: c1739...0f9 Ja jeg vil det 😩 Men jeg vet ikke hvordan løse dette her praktisk... 😕 ts Anonymkode: ccaf3...067
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Du har jo to valg da. Snakke med han, og ikke legge noe som helst i mellom, si at du vurderer å gå, få han til å forstå det, eller valg nr 2, gå. Så enkelt som det. Anonymkode: 624e9...238 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt dette visste du veldig godt før du valgte å flytte sammen med ham og hans barn. Du valgte å akseptere det da, og nå har du ikke annet valg enn å fortsette å akseptere det (eventuelt kan du avslutte forholdet, men det regner jeg med at du er for svak til å klare). Anonymkode: a6056...859 Nei jeg visste ikke dette... han kjørte før en billig Toyota familie bil så jeg ante ikke at han hadde planer om å kjøpe seg en dyr og brukt audi... jeg har latt mye gå ja, men jeg føler meg lurt og bitter fordi disse dyre en gang greiene han maser om slutter ikke... jeg hadde godtro til han, forventet at han var et voksent menneske, med billig familiebil og var en stabil barnefar som ikke likte dra ut på byen.... men jeg kunne ikke tatt mer feil. Jeg vil dumpe han og det skal jeg. Men det er vanskelig iforhold til at jeg er låst til å bo her et halvt år til. Og det er barn involvert jeg også må ta hensyn til.... 😕 ts Anonymkode: ccaf3...067
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har jo to valg da. Snakke med han, og ikke legge noe som helst i mellom, si at du vurderer å gå, få han til å forstå det, eller valg nr 2, gå. Så enkelt som det. Anonymkode: 624e9...238 Jeg føler jeg har mistet all tiltro til han, han er ikke noe interessert i å spare noe, og jeg har fått helt avsmak av hele fyren... tanken av å ha sex med han får meg til å brekke meg. Jeg er helt ferdig 🙈 ts Anonymkode: ccaf3...067
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja jeg vil det 😩 Men jeg vet ikke hvordan løse dette her praktisk... 😕 ts Anonymkode: ccaf3...067 Dere løser det at du flytter inn til et billig sted og så blir du kvitt ham. Anonymkode: c7c6c...0ec
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Ødlegge familien fordi han bruker for mye penger... Stakkars barn Anonymkode: 11b52...200 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Tenk at noen lever sånn... og da mener jeg både TS og typen. Anonymkode: 90cf2...e09 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei jeg visste ikke dette... han kjørte før en billig Toyota familie bil så jeg ante ikke at han hadde planer om å kjøpe seg en dyr og brukt audi... jeg har latt mye gå ja, men jeg føler meg lurt og bitter fordi disse dyre en gang greiene han maser om slutter ikke... jeg hadde godtro til han, forventet at han var et voksent menneske, med billig familiebil og var en stabil barnefar som ikke likte dra ut på byen.... men jeg kunne ikke tatt mer feil. Jeg vil dumpe han og det skal jeg. Men det er vanskelig iforhold til at jeg er låst til å bo her et halvt år til. Og det er barn involvert jeg også må ta hensyn til.... 😕 ts Anonymkode: ccaf3...067 Selvfølgelig visste du dette før du bestemte deg for å inngå samboerskap med denne mannen og hans barn. Selvfølgelig diskuterte dere økonomi, barneoppdragelse og rollefordeling før du bestemte det for å flytte sammen med denne mannen, og ikke bare dele bolig med ham men også med hans barn. Noe annet ville være ren idioti, og jeg nekter å tro at det finnes voksne mennesker som er så tilbakestående. Anonymkode: a6056...859 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dere løser det at du flytter inn til et billig sted og så blir du kvitt ham. Anonymkode: c7c6c...0ec Men jeg kan ikke bare dra fra mitt ansvar med å betale leie her jeg bor nå, for kontrakten kan ikke sies opp før om et halvt år 😩 dermed har jeg heller ikke råd til å leie et annet sted... ts Anonymkode: ccaf3...067
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tenk at noen lever sånn... og da mener jeg både TS og typen. Anonymkode: 90cf2...e09 Ja jeg skjønte virkelig ikke at det var mulig før jeg står her selv 🙄 er helt på tryne...... ts Anonymkode: ccaf3...067
Gjest Råååsa Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Hvem har du kontrakt med? Firma eller privatpersoner? Om det er privatpersoner så snakk med de om å bli løst ut før? Har du depositum der dere bor? Kan det brukes for å bo alene ut tiden? Kan ei venninne flytte inn sammen med deg? Kan du leie ut et rom? Kan du betale alt selv? Kan du låne penger? Kan noen hjelpe deg? Får du igjen på skatten?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig visste du dette før du bestemte deg for å inngå samboerskap med denne mannen og hans barn. Selvfølgelig diskuterte dere økonomi, barneoppdragelse og rollefordeling før du bestemte det for å flytte sammen med denne mannen, og ikke bare dele bolig med ham men også med hans barn. Noe annet ville være ren idioti, og jeg nekter å tro at det finnes voksne mennesker som er så tilbakestående. Anonymkode: a6056...859 Nei jeg visste ikke dette.... vi snakket ikke så mye om økonomi før, han virket jo helt Okei økonomisk. Før vi bodde sammen så var vi hos meg om vi skulle være sammen, og da var det jeg som sto for maten og bare ba han vipse meg et beløp for hver middag.... men etter vi flyttet sammen og begynte handle mat sammen, så ønsket han seg biff og takeaway pizza annenhver dag. Ikke ante jeg heller noe om mat vanene til barna... Han har innrømmet at han har et forbrukslån på 70 000 fra da han spilte pokemon go i går...... Vi diskuterte ikke barneoppdragelse eller rollefordeling. Det er hans barn og jeg har ikke noe erfaring med barn. Vi snakket om at jeg syntes det var litt skummelt, men han sa jeg bare skulle lene meg og gjøre som han, og det har gått veldig fint. Føler meg ikke som en stemor, men heller en veldig god leke venn med barna. Kommet til det stadiet med dem at de ønsker jeg skal gjøre alt, istedenfor pappaen sin, som jeg syntes er ganske søtt. Men nok om det. Men da får du vell bare tro jeg er en idiot og tilbakestående da. ts Anonymkode: ccaf3...067
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Råååsa skrev (6 minutter siden): Hvem har du kontrakt med? Firma eller privatpersoner? Om det er privatpersoner så snakk med de om å bli løst ut før? Har du depositum der dere bor? Kan det brukes for å bo alene ut tiden? Kan ei venninne flytte inn sammen med deg? Kan du leie ut et rom? Kan du betale alt selv? Kan du låne penger? Kan noen hjelpe deg? Får du igjen på skatten? Leier av privat person ja, så jeg kan spørre om å få flytte ut før. Det er et depositum her, men vi eier halvparten hver..... så den blir litt vanskelig. Han trenger det for å finne seg et nytt sted å bo. Og jeg har stipend og klarer ikke betale 14 000 kr i leie selv... får ikke igjen på skatten og eneste igjen levende familie er uføre. Han derimot har familie som kan hjelpe han, så får håpe det løser seg på den måten ts Anonymkode: ccaf3...067
Gjest Råååsa Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leier av privat person ja, så jeg kan spørre om å få flytte ut før. Det er et depositum her, men vi eier halvparten hver..... så den blir litt vanskelig. Han trenger det for å finne seg et nytt sted å bo. Og jeg har stipend og klarer ikke betale 14 000 kr i leie selv... får ikke igjen på skatten og eneste igjen levende familie er uføre. Han derimot har familie som kan hjelpe han, så får håpe det løser seg på den måten ts Anonymkode: ccaf3...067 Snakk med de du. Og legg det fram slik at de blir bittelitt nervøse for å gå glipp av leie (da vil de ha deg ut raskt). Og du kan også se om du finner en god kandidat til å ta over leiestedet også. Da kan de være villige til å slippe deg før. Vær smart og litt ego, så skal du se at du finner ut av det. Endret 23. mars 2021 av Råååsa
Rucula Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 Huff Ts, kjip situasjon... særlig kjipt for barna å måtte flytte igjen. Men du må jo bare komme deg vekk. Jeg hadde tatt en prat med han, sagt du vil ut av forholdet med at du er inneforstått med at dere må fortsette å bo sammen de neste 6 mnd. så sier dere opp kontrakten og han får også tid til å finne seg en ny leilighet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå