AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Økonomien preger veldig forholdet... jeg skjønte ikke hvor ille det var, før vi flyttet sammen og ble samboere. Varsel lampene begynte lyse da vi skulle innrede barne utstyr (hans barn, 2 barnehagebarn). Han mente det MÅTTE være samme utstyr som de var vandt med fra før, dvs krakke stoler til 5000 kr hver. Barnesengene kostet 10 000 kr hver. Jeg lot det gå, for det er jo ikke så ofte man kjøper disse møblene. Men nå ryker det ut av ørene mine.... Han bruker totalt 10 000 kr på mat i mnd!! Jeg er student, og vandt til å føre budsjett. Før han brukte jeg 1500 kr på mat i mnd. Da jeg fortalte han hvor mye han bruker på mat til seg selv og de 2 barna (som han har 2 dager i uken) så ble han sjokkert. Men null vilje til å endre dette. Han MÅ ha biff, sinnsykt mye melk, dyr barnemat (sære barn, må ofte lage de 2 forskjellige middager). Jeg lot det også gå, men sa jeg ikke var noe interessert i å spytte inn noe penger til matbudsjettet hans (men han gidder ikke ha budsjett uansett). Ellers er det bare jeg som har stål kontroll på økonomien, her vi leier er det jeg som står med mitt navn på kontrakten og jeg betaler halvparten av alt mitt selv, selv om jeg er student. Han tjener typ 30 000 kr i mnd. Nå klikker det for meg.... han har nemlig totalt skeivt syn på hvor mye penger vi skal bruke på oss selv. Greit nok at han tjener mer og kan bruke mer, men han forventer at av den lille slunten jeg har av MIN EGEN økonomi skal brukes på hans hobbyer. Han mener nemlig at hans hobby er en selvfølge, ellers så blir han deprimert om han kjeder seg. Hobbyene hans er fotball, dvs rundt tusen lappen på forskjellige abo for forskjellige ligaer vises på forskjellige kanaler, og det er døds viktig at han får med seg alt. Selv om han fortsatt blir deprimert og gråter om laget hans taper (måtte bare, men er sant). Så er det hans ANDRE nye hobby som er akvarie fisk! Greit nok det, tenkte jeg i starten, koselig med dyr og fint for bar