Gå til innhold

Kjæresten vil ikke at jeg skal bli med til besteforeldrene hans

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten kom hjem fra jobb i dag og sa at han gledet seg til å besøke besteforeldrene sine i Mai, en uke. Jeg er student i utlandet (Europa) og har ikke sett min familie på snart ett år pga koronaen. Vi bor sammen. Men han jobber mye så jeg ser han bare på kveldene og jeg jobber helger, som regel.. 

Han vet hvor mye jeg savner familien min. Og hvor isolert jeg føler meg i leiligheten vi bor i og hvor lyst jeg har til å komme meg ut av byen, men aller mest hjem for å se mine besteforeldre. Jeg sa nå til han, ute av det blå at kanskje jeg kan bli med til besteforeldrene hans. Da ga han meg et «latterlig» blikk.. så sa jeg «har du ikke lyst til å ha meg med?». 
Han sa at han hadde lyst til «å ha de for seg selv» og at han egentlig hadde lyst på alene tid, med de. 

Hva hadde du tenkt? Jeg er en veldig varm person og har mer eller mindre blitt oppdratt av mine besteforeldre, så jeg har alltid likt å være rundt eldre. Vi har vært sammen i snart 3 år... 

Hva skal jeg si til dette? Ble skikkelig såret av dette, spesielt når jeg ikke har dratt ut av byen på evigheter. overreagerer jeg? 

Anonymkode: 5f2b1...3c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor dere i hans hjemland? Eller misforstår jeg? 

Anonymkode: 41984...d4c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Endret av Becky
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, i hans hjemmland. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Skrevet

Jeg synes du skal ta et nei for et nei. Respekter det valget å kanskje senere så vil han ha deg med. 

Hva vil du at vi skal gjøre for deg? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (5 minutter siden):

Korona restriksjoner? 

Der jeg bor har det vært restriksjoner i over siden jul.. Veldig vanskelig å dra hjem pga endring i regler, karantene, skole online, helgejobbing, mulig karantene-hotell.. etc. 

TS

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å ta på veg for. La han få kose seg med besteforeldrene alene. 

Anonymkode: ecef0...c1c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Revenmann29 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du skal ta et nei for et nei. Respekter det valget å kanskje senere så vil han ha deg med. 

Hva vil du at vi skal gjøre for deg? 

Jeg ville aldri sagt at han ikke kunne blitt med til mine besteforeldre en uke. Spesielt om han var i Norge og ikke hadde sett familien sin på nesten ett år. Oppå det om han er hjemme hver eneste dag og det eneste han har skakket om de siste ukene er at han ønsker å komme seg ut av byen og ut av leiligheten en ukes tid..Syntes faktisk det er helt sjokkerende at han kan si noe sånt. Oppå det hele, jobber han nesten hele tiden.. så vi ser jo ikke hverandre heller.. Jeg er nesten 24/7 alene. Møter noen venner i ny og ne.

TS 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (1 minutt siden):

Ja men er besteforeldrene vaksinerte? 

Til det du egentlig spør om så vil jeg si at alle familier er forskjellige. Det er ikke sikkert det passer seg at du blir med. Ville prøvd å ikke ta det så ille opp. 

Ja de er det. Har jo møtt de flere ganger, de liker meg, så er jo ikke det heller. Det er faktisk det at han ikke vil ha meg med. Jeg tar det ille opp. 

TS 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om dere har vært mye hjemme, sammen, så trenger han kanskje litt alenetid?

Anonymkode: 8f6b4...482

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Han skal ikke til besteforeldrene sine, må du skjønne. 

Anonymkode: 24e9d...fb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå ham. Jeg bor langt unna mine besteforeldre, og treffer dem kanskje 1-2 ganger i året. Når jeg først reiser på besøk til dem vil jeg ha mest mulig ut av tiden med dem, så jeg foretrekker å reise dit alene. Synes vi har de beste samtalene når vi er alene, og det blir noe helt spesielt når det er bare oss.

Anonymkode: 8f65f...1bf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han har lyst på generell tid uten deg. Det handler ikke om besteforeldrene, men at han trenger litt "fri". 

Anonymkode: 68256...3d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om han er usikker på forholdet, og vil ikke blande deg mer inn i familien sin i tilfelle det blir slutt snart.

Spør han rett ut om dette.

Anonymkode: ff512...159

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde få være med. Uten tvil!

Anonymkode: 03841...c5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om dere har vært mye hjemme, sammen, så trenger han kanskje litt alenetid?

Anonymkode: 8f6b4...482

Greia er at vi ikke er mye sammen. Han jobber fra 10-21/22 hver dag. Så den tiden vi ser hverandre er 2 timer før sengetid.. Gir han også selvsagt mye frihet ifh til venner etc. Jeg jobber så og si hver eneste helg. 
TS 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Han har lyst på generell tid uten deg. Det handler ikke om besteforeldrene, men at han trenger litt "fri". 

Anonymkode: 68256...3d9

Jeg hadde skjønt det om ting var normalt nå. Men han drar på jobb hver dag, ser kolleger, gjør noe han elsker, jobber med kompiser, gamer med de etc. Snakker språket her han bor, har familien sin her, venner .. altså alt. Siden pandemien er ting litt annerledes for meg. Jeg har online skole hver dag, ved siden av en lidenskap/ karriere som også må tas online pga pandemien. Er timer med fly unna familien, kan ikke kaste meg på tog eller fly, ingen av mine norske venner i nærheten. Mine venner herfra har også sine liv og kan ikke treffes hele tiden selvsagt.

Jeg savner familien min så utrolig mye.. dette vet han. Har vært litt nedfor det siste pga av det. Har ikke sett dem på snart et år. Har besteforeldre som begynner å bli gamle og bekymrer meg for at noe skal skje når jeg er her i utlandet. Han vet at en ting som virkelig kunne lyst opp hverdagen min hadde vært et lyspunkt: som å komme seg ut av byen med han til familien hans, ut i naturen og litt kvalitetstid, som vi har lite av. Måtte uansett studert der, hadde ikke sittet oppå dem akkurat.

Men de kjenner meg jo, de liker meg... så jeg skjønner ikke helt. De må jo også syntes det er rart at han lar meg bli... tenker jeg da. Eller at han i det minste ikke har spurt. Det hadde ikke alle fall mine besteforeldre gjort.

TS 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan forstå ham. Jeg bor langt unna mine besteforeldre, og treffer dem kanskje 1-2 ganger i året. Når jeg først reiser på besøk til dem vil jeg ha mest mulig ut av tiden med dem, så jeg foretrekker å reise dit alene. Synes vi har de beste samtalene når vi er alene, og det blir noe helt spesielt når det er bare oss.

Anonymkode: 8f65f...1bf

Dette kan jeg forstå. Hadde forstått det om han aldri fikk tid for seg selv eller til sin familie , men de bor jo i samme land i det minste. Jeg har ingen her, ingen familie.. trodde jeg hadde hans .. men der vil han ikke inkludere meg, tydeligvis. Til tross for at de liker meg etc.

hadde skjønt det om han skulle besøke kompiser en uke, men blir litt annerledes når det er familie og du vet at kjæresten din bokstavlig talt nesten stirrer i veggen hverdag pga pandemien. Her jeg bor har det vært lockdown siden jul. Alt er stengt siden da. Er faktisk barnemat ifh til Norge.  

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...