Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et jobbintervju i morgen med 7 andre mennesker. De nye tiltakene trer jo ikke i kraft før midnatt, men samtidig føles det ikke helt greit ut å ha dette intervjuet, synes jeg? Det er jo mennesker fra sannsynligvis helt forskjellige kretser, så evt smitte sprer seg jo annerledes enn om en vennegjeng møtes for en siste pizza.

Jeg har samboer i risikogruppen og går på dagpenger - tror dere NAV ville godtatt at jeg skippet dette intervjuet? (Jeg hadde selvfølgelig gått hvis det var et "vanlig" jobbintervju med 1-2 andre.) Jeg tør nok ikke å *ikke* gå MTP det nådeløse NAV-systemet, men jeg håper egentlig veldig at jeg våkner opp til en e-post om at intervjuet er avlyst i morra... :(

Det er kanskje bare jeg som overreagerer og dette er helt greit?

Hilsen Bekymret.

Anonymkode: 1777d...1fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du overreagerer ikke, og jeg synes det er helt hårreisende at man har gruppeintervjuer i disse tider.

Men, å la være å gå på intervju? Jeg ville nok hørt med NAV, eller gått men prøvd å holde god avstand til de andre. Uansett er jeg usikker på om jeg personlig ville jobbet for en bedrift som åpenbart tar ganske lett på situasjonen vi er i nå.

Gruppeintervju midt i en pandemi. Nå har jeg hørt det også.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg også synes det var veldig spesielt med gruppeintervju under en pandemi... Noen timer før lockdown synes jeg dog det blir nesten helt uforsvarlig.

Tenker det blir umulig å holde 2 meter fra 7 andre mennesker - måtte jo i såfall vært et ganske spesielt rom. Jeg har lyst til å gå med maske iaf, men vet jo at det egentlig ikke hjelper så mye med mindre resten gjør det óg.

Jeg tenker jeg ringer arbeidsgiver i morgen og spør om intervjuet virkelig skal finne sted nå med nye tiltak, så krysser jeg fingrene for at de avventer. Må innrømme at jeg ikke er så keen på å jobbe der når de er såpass uansvarlige, nei.

Anonymkode: 1777d...1fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...