Gå til innhold

Oppussing av kjøkken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, skal si jeg er total grønn på dette området og har bare bodd på steder med kjøkken som er brukbare. Men denne gangen må jeg pusse opp for standarden holder ikke mye lenger. Men er det noen som kan forklare meg dette. Kjøkkenet her trenger nye vegger da den har strie, slitt gulv og fornye innredning. Er dette noe HTH tar på seg, eller må jeg få inn folk fra et sted først og deretter HTH. Har ikke tålmodighet til noe IKEA og gjøre mye jobb selv. Har noen egne erfaringer? 

Anonymkode: db6d4...08b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg reist til et byggevarehus, f.eks Montér. De har Aubo kjøkken (kjempekvalitet) og alt det andre til å fornye kjøkkenet ditt fra topp til tå. De har også kjennskap til firmaer som kan utføre jobben.

Anonymkode: 14eab...c06

• Liker 1
Skrevet

Du fikser rommet (altså gulv, vegger og tak) selv, det er ikke noe kjøkkenmontørene ordner nei. Da må du ha maler og gulvlegger/snekker inn hvis du ikke fikser det på egenhand - og det blir fort dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er veldig lite handy anbefaler jeg deg å få inn en entreprenør som gjør hele jobben. Jeg fikk koblet på en gjennom kjøkkenleverandøren vi brukte. Da koordinerer og fikser de alt. Det koster litt mer enn å gjøre ting selv (som jeg har gjort før), men er ekstremt bekymringsfritt så lenge det er et ålreit firma. 

Anonymkode: 5a790...0e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bedt kjøkkenleverandøren anbefale meg en entreprenør. De kan gjøre alt dette for deg. Til og med IKEA er knyttet opp mot lokale entreprenører. 

Kan jeg spørre hvorfor du skal ha HTH? Jeg har det selv fordi utbygger valgte dem, og skal absolutt ikke velge dem neste gang. Dårlig utvalg og veldig lite plass i skapene. Just saying. Ta en runde til alle leverandørene og gjør deg opp et inntrykk før du velger. 

Anonymkode: 0d2b6...732

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 7.55):

Jeg ville bedt kjøkkenleverandøren anbefale meg en entreprenør. De kan gjøre alt dette for deg. Til og med IKEA er knyttet opp mot lokale entreprenører. 

Kan jeg spørre hvorfor du skal ha HTH? Jeg har det selv fordi utbygger valgte dem, og skal absolutt ikke velge dem neste gang. Dårlig utvalg og veldig lite plass i skapene. Just saying. Ta en runde til alle leverandørene og gjør deg opp et inntrykk før du velger. 

Anonymkode: 0d2b6...732

Ok - dette stemmer ikke med mine erfaringer. De har da akkurat like stor plass inni skapene de som andre? 

Anonymkode: 6f011...4ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte nytt kjøkken via Ikea, men gjorde ingenting selv. Man kan bestille håndverkere gjennom Ikea. De kom og målte, rev det gamle kjøkkenet, la opp nye rør og el, monterte kjøkkenet og la fliser. 

Anonymkode: 0d58b...0b7

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok - dette stemmer ikke med mine erfaringer. De har da akkurat like stor plass inni skapene de som andre? 

Anonymkode: 6f011...4ad

Kanskje hun sammenligner med XL løsningen til Kvikk og Ikea? Der de enten bygger skap dypere eller lavere søkkel, eller skuff i sokkel, og på den måten øker utnyttelsen av plassen?

Men HTH har vel også noe liknende?

Anonymkode: ea086...6f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 10.06):

Vi kjøpte nytt kjøkken via Ikea, men gjorde ingenting selv. Man kan bestille håndverkere gjennom Ikea. De kom og målte, rev det gamle kjøkkenet, la opp nye rør og el, monterte kjøkkenet og la fliser. 

Jeg visste ikke at man kunne få tatt hele jobben - med rørlegger og elektriker også - gjennom IKEA. Hvor mye betalte du for dette? Jeg vurderer å pusse opp kjøkkenet selv, men nettopp koordineringen gjør at jeg sitter på gjerdet.

Anonymkode: 73175...b63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt IKEA har voldsomt lang leveransetid på kjøkken nå pga pandemien. Kvik har jeg hørt mange er fornøyde med, kanskje prøve de først.

Skulle jeg pusset opp kjøkken hadde jeg nok valgt å bruke litt dyrere materialer, så er man fornøyd og kan ha kjøkkenet i mange år.

Anonymkode: 4a30e...1ef

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg visste ikke at man kunne få tatt hele jobben - med rørlegger og elektriker også - gjennom IKEA. Hvor mye betalte du for dette? Jeg vurderer å pusse opp kjøkkenet selv, men nettopp koordineringen gjør at jeg sitter på gjerdet.

Anonymkode: 73175...b63

Betalte ca 80.000 totalt til Ikea på forskudd for selve kjøkkeninnredning, noen hvitevarer, riving og bortkjøring av det gamle og montering av det nye. + æ ca 20.000 til elektriker/rørlegger på etterskudd. Resten av hvitevarer og flis kjøpte vi utenom, der husker jeg ikke pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...