Gå til innhold

MDG vil forby gratis parkering utenfor kjøpesentre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for ryktespredning. 

_popcorn_, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er galskap. Vi er i en situasjon nå hvor det er tusenvis som ikke får lov til å jobbe, og som er nødt til å gå på NAV. Prisene må gå ned for helvete, ikke opp! Folk har det tungt nok som det er!
Helvetes MDG. 

• Liker 10
Skrevet

Leser i artikkelen at ett av argumentene er at kjøpesentre med gratis parkering er en konkurrent mot butikker i byene og et levende bymiljø. Da burde de heller være mulig å gjøre noe med parkeringsprisene i byen. Jeg setter pris på både butikker i byen og butikker på kjøpesentrene og sier ja takk, begge deler.

Ser de sammenligner Norge og USA. Norge er ikke som USA, der det gjerne er store avstander og mange er mer avhengig av bil enn her. 

Netthandel er et fint alternativ for mange, men det betyr ikke at kjøpesentre er uten verdi.

Været er heller ikke alltid så mye å skryte av her i Norge, med kulde, vind og regn i øktet mellom solskinn. Forstår ikke MDG at dette også har mye å si for folks shoppingvaner?

• Liker 7
Skrevet

Vel, vel, er ikke gratis parkering i sentrum der jeg bor heller. Hvorfor det er så innmari ufint at man må betale på kjøpesentre kontra sentrum er ikke helt enkelt å skjønne.

Skrevet
vinterdekor skrev (19 minutter siden):

iVel, vel, er ikke gratis parkering i sentrum der jeg bor heller. Hvorfor det er så innmari ufint at man må betale på kjøpesentre kontra sentrum er ikke helt enkelt å skjønne.

Det oppleves ufint fordi man da hiver på en fiskalavgift som i praksis er en konsekvens av en annen fiskalavgift. Så det er idioti på toppen av idioti.

Utgangspunktet er jo at MDG og andre har jobbet knallhardt for å jage bilen ut fordi antagelsen da har vært at «bylivet skal blomstre». Virkemiddelet har vært å tappe bilistene for penger for å bekoste dyre prosjekter. Hadde man virkelig ville bli kvitt bilen, kunne man bare satt opp forbudskilt - men da får man jo ikke pengene inn lenger..

Nå oppdager jo man «plutselig» at det ikke går slik man hadde håpet. Folk velger vekk sentrum til fordel for alternativene, da sentrum ikke lenger er praktisk anvendbart for mange. Løsningen er altså at da skal man straffe dem som gjør det MDG med fler ville oppnå i utgangspunktet.

For min del er jeg drittlei av å høre på maset om å «frigjøre» plass fra bilen. I sentrum har det i tusenvis av år vært slik at mennesker må dele gatene med transport og handel. Der man før hadde hest og vogn har man nå biler.   Dette er jo en del av det som har gjort sentrum til sentrum - liv og røre.

På et eller annet tidspunkt har dog mange fått for seg at sentrum har handlet om blomsterbed og grønnsaksdyrking i gatene.. Noe som i praksis nesten aldri har skjedd før i historien.

Nei, la meg få handle på lokalsenterey i fred, så kan MDGerne få tomme gater med prikker i veiene og shabby «utekontor». 

• Liker 13
Skrevet

Jeg tror ikke at du har skjønt at MDG ønsker jo å få forbruket ned, da blir det jo stans ved både sentrum og kjøpesentre. Nedgang i unødvendig forbruk er jo veien til løsningen på overforbruk, noe vi nordmenn står i bresjen for!

• Liker 3
Skrevet
vinterdekor skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke at du har skjønt at MDG ønsker jo å få forbruket ned, da blir det jo stans ved både sentrum og kjøpesentre. Nedgang i unødvendig forbruk er jo veien til løsningen på overforbruk, noe vi nordmenn står i bresjen for!

MDG vil stanse også nødvendig forbruk ved slike drastiske tiltak. MDGs politikk fører til økonomisk tilbakegang og alvorlig resesjon. MDGs tiltak er overhodet ikke dimensjonert med tanke på konsekvenser for befolkningen, næringslivet og befolkningen. Dette er typiske trekk for partier langt i de ekstreme endene i politikken.

Likevel en veldig god nyhet

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/lEJOdy/mdg-smekk-i-ny-oslo-maaling

MDG er halvert i Oslo etter siste måling. Begynner folk i hovedstaden endelig å våkne?

Det eneste som bekymrer veldig med denne målingen er at Rødt får nesten 9% i Oslo. Flytter ekstremistene seg fra et ekstremistisk parti til et annet ekstremistisk parti?

• Liker 4
Skrevet
Druid skrev (20 timer siden):

MDG deler mye av sitt miljøsyn med Fremtiden I Våre Hender, så de er relativt ekstreme. Så ja, bilen er pr def  fiende; elbil er sånn sett kun en mindre miljøbelastning enn at samfunnet er bygd for å begrense individuell transport. 

Det viktige er sånn sett å se MDG sine forslag i forhold til hva de KAN få gjennomført.

Mye er helt uaktuelt, men akkurat dette forslaget med å gjøre det ulovlig med gratis parkering er ENKELT: alt forarbeidet er ferdig, lovhjemmel er uproblematisk. Dette er ett forslag som kan behandles, vedtas og implemeteres i løpet av uker. Selv høringsarbeidet er strengt tatt ferdig. 

Så der et forslag om forbud om reklame for kjøtt vil kreve flere år, så er dette noe som kan være virkelighet 1.1 2022

Jeg tror det er denne rammen (motstand mot bil) en må se deres politikk gjennom for at det skal gi mening. En del virker å tro at det er noen motsetning mot å jage bilene ut av byene og samtidig gjøre det vanskelig å kjøre til kjøpesentere utenfor byen, eller mellom det å forby fossilbil og samtidig gjøre livet surere for elbileiere. Dette er kun motsetninger om en tror det kun handler om direkte utslipp fra bil, og ikke bilen, forbruk og individuell mobilitet som sådan. 

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (5 timer siden):

MDG vil stanse også nødvendig forbruk ved slike drastiske tiltak. MDGs politikk fører til økonomisk tilbakegang og alvorlig resesjon. MDGs tiltak er overhodet ikke dimensjonert med tanke på konsekvenser for befolkningen, næringslivet og befolkningen. Dette er typiske trekk for partier langt i de ekstreme endene i politikken.

MDG er halvert i Oslo etter siste måling. Begynner folk i hovedstaden endelig å våkne?

Det eneste som bekymrer veldig med denne målingen er at Rødt får nesten 9% i Oslo. Flytter ekstremistene seg fra et ekstremistisk parti til et annet ekstremistisk parti?

Mener du virkelig at innførelse av p avgift utenfor kjøpesentre er et drastisk tiltak og at det vil medføre stans i nødvendig forbruk? 😆

• Liker 1
Skrevet
vinterdekor skrev (11 minutter siden):

Mener du virkelig at innførelse av p avgift utenfor kjøpesentre er et drastisk tiltak og at det vil medføre stans i nødvendig forbruk? 😆

Ja. Trenger jeg å forklare hvordan det kan slå feil ut for personer med lavere inntekt?

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

Ja. Trenger jeg å forklare hvordan det kan slå feil ut for personer med lavere inntekt?

Forklar gjerne. 

Skrevet
Drizzt skrev (6 timer siden):

Bra at folk rømmer fra MDG, men som du sier skummelt dersom de går til noe annet ekstremt. Det er jo ikke bra det heller.

• Liker 4
Skrevet
von Dünkel skrev (På 23.3.2021 den 21.13):

Oslo MDG foreslår å forby alle nye bilbaserte kjøpesenter og åpner for å kreve betaling for parkering ved kjøpesenter. I tillegg  innebærer også forslaget at all gratis parkering kan ryke.

– De mindre byene har ofte parkeringsmuligheter i nærheten av byene. I Tønsberg finner du en parkeringsplass og kan gå rundt i gatene. Men med mindre du skal kjøpe deg en vaskemaskin, klarer du å ta med varene noen hundre meter, sier nestleder Arild Hermstad i MDG.

MDG-Lan har også nylig gått ut og krevd en kraftig økning av bompenger i storbyene.

Er det andre enn hipstere uten bil som bor supersentralt midt i byen som stemmer MDG?

https://www.nettavisen.no/okonomi/nytt-oppsiktsvekkende-mdg-forslag-vil-apne-for-forbud-mot-gratis-parkering/s/12-95-3424105119

Mdg kan stappe en sokk i kjeften

• Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet
von Dünkel skrev (På 23.3.2021 den 21.13):

Oslo MDG foreslår å forby alle nye bilbaserte kjøpesenter og åpner for å kreve betaling for parkering ved kjøpesenter. I tillegg  innebærer også forslaget at all gratis parkering kan ryke.

– De mindre byene har ofte parkeringsmuligheter i nærheten av byene. I Tønsberg finner du en parkeringsplass og kan gå rundt i gatene. Men med mindre du skal kjøpe deg en vaskemaskin, klarer du å ta med varene noen hundre meter, sier nestleder Arild Hermstad i MDG.

MDG-Lan har også nylig gått ut og krevd en kraftig økning av bompenger i storbyene.

Er det andre enn hipstere uten bil som bor supersentralt midt i byen som stemmer MDG?

https://www.nettavisen.no/okonomi/nytt-oppsiktsvekkende-mdg-forslag-vil-apne-for-forbud-mot-gratis-parkering/s/12-95-3424105119

Det er jo netopp på senteret man trenger bilen. Med unger og store handleposer blir det meningsløst å ta kollektivt. 

Man skal jo ikke ønske vondt på folk, men .......   MDG må vekk. Snart får vi ikke lov å puste fordi det blir fare for å bruke opp oksygenet. 

Skrevet
Drizzt skrev (På 23.3.2021 den 22.46):

Ruccola, bompenger og sykler. Jeg tror jeg har dekket det meste.

MDG og fanatismen deres 😄

Jeg hadde ikke blitt overrasket om de røyket ruccolaen sin..man kan jo begynne å lure. 

• Liker 3
Skrevet
vinterdekor skrev (9 timer siden):

Og hva skal disse menneskene jobbe med tenker du? Skal alle male? 
MDG er det mest ekstreme politiske partiet Norge for tiden har. De vil rasere alt det vi forbinder med velferd, og ta i fra arbeidsfolket jobbene deres. Når man spør dem om hvordan vi som nasjon skal få inn penger til å drive velferd (hele helsesektoren er bygget på inntekter staten får fra vanlige lønnsmottakere, i tillegg til oljepenger) trekker de på skuldrene og svarer «Man kan jo stille seg opp i sentrum og selge feks en genser, for vi har uansett for mye ting»..det er så hårreisende idiotisk at jeg mangler ord! At folk virkelig stemmer på et parti som vil bygge ned landet deres bit for bit er for meg en gåte. 

• Liker 10
Skrevet
Vera skrev (1 minutt siden):

Og hva skal disse menneskene jobbe med tenker du? Skal alle male? 
MDG er det mest ekstreme politiske partiet Norge for tiden har. De vil rasere alt det vi forbinder med velferd, og ta i fra arbeidsfolket jobbene deres. Når man spør dem om hvordan vi som nasjon skal få inn penger til å drive velferd (hele helsesektoren er bygget på inntekter staten får fra vanlige lønnsmottakere, i tillegg til oljepenger) trekker de på skuldrene og svarer «Man kan jo stille seg opp i sentrum og selge feks en genser, for vi har uansett for mye ting»..det er så hårreisende idiotisk at jeg mangler ord! At folk virkelig stemmer på et parti som vil bygge ned landet deres bit for bit er for meg en gåte. 

Nei, alle trenger jo ikke å male men dersom de har mistet jobben sin, kan de jo få seg annen jobb. Som jeg nevnte finnes det jo også vaskejobber. Forøvrig kan de få seg jobb i et fornybar selskap. Kjenner ganske mange som har sluttet i oljebransjen (siden du trakk frem akkurat den bransjen) og fått seg god jobb i solenergi selskap. Det er flinke, oppegående folk og de røyker hverken ruccola salat, ei heller strømpene sine (såvidt jeg vet). MDG vil ikke bygge landet ned, de vil bare rekonstruere det. Og det er jo det som er i ferd med å skje. Du kan ta for deg feks danske Ørsted. De har kommet litt lengre enn oss. Equinor er i ferd med å gjøre det samme. Røkke er i ferd med å gjøre det som Ulltveit Moe har gjort i over 11 år. Spetalen prøver iherdig å følge etter. Hegnar er en desperat mann som tidligere har frarådet grønne aksjer men som nå har begynt å gi råd på en aksje som han frarådet for 3 år siden. Så - enten du liker det eller ei, verden er i endring.

Skrevet
vinterdekor skrev (1 minutt siden):

Nei, alle trenger jo ikke å male men dersom de har mistet jobben sin, kan de jo få seg annen jobb. Som jeg nevnte finnes det jo også vaskejobber. Forøvrig kan de få seg jobb i et fornybar selskap. Kjenner ganske mange som har sluttet i oljebransjen (siden du trakk frem akkurat den bransjen) og fått seg god jobb i solenergi selskap. Det er flinke, oppegående folk og de røyker hverken ruccola salat, ei heller strømpene sine (såvidt jeg vet). MDG vil ikke bygge landet ned, de vil bare rekonstruere det. Og det er jo det som er i ferd med å skje. Du kan ta for deg feks danske Ørsted. De har kommet litt lengre enn oss. Equinor er i ferd med å gjøre det samme. Røkke er i ferd med å gjøre det som Ulltveit Moe har gjort i over 11 år. Spetalen prøver iherdig å følge etter. Hegnar er en desperat mann som tidligere har frarådet grønne aksjer men som nå har begynt å gi råd på en aksje som han frarådet for 3 år siden. Så - enten du liker det eller ei, verden er i endring.

Javisst er verden i endring, men man må ikke selge skinnet før bjørnen er solgt! Man må starte i riktig ende om det skal ha noe for seg, planlegge for hvor vi skal hente inntekter, nye arbeidsplasser osv. MDG slenger bare utav en masse tøv uten grep i virkeligheten. De påfører nasjonen masse støy og stress, og utviser ikke et snev av kompetanse eller konsekvenstenking. Jeg kjenner et par MDGere som er høyt oppe i systemet, jeg tror du ville ha dånt litt om du visste hva de bedrev på fritiden. 

• Liker 6
Skrevet
Vera skrev (5 minutter siden):

Javisst er verden i endring, men man må ikke selge skinnet før bjørnen er solgt! Man må starte i riktig ende om det skal ha noe for seg, planlegge for hvor vi skal hente inntekter, nye arbeidsplasser osv. MDG slenger bare utav en masse tøv uten grep i virkeligheten. De påfører nasjonen masse støy og stress, og utviser ikke et snev av kompetanse eller konsekvenstenking. Jeg kjenner et par MDGere som er høyt oppe i systemet, jeg tror du ville ha dånt litt om du visste hva de bedrev på fritiden. 

Jeg er ikke særlig interessert i hva de gjør på fritiden men det er vel flere partier enn MDG som ikke sammenfaller med ALLE mine meninger 😆.Forøvrig sikkert også dine?

Skrevet
vinterdekor skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke særlig interessert i hva de gjør på fritiden men det er vel flere partier enn MDG som ikke sammenfaller med ALLE mine meninger 😆.Forøvrig sikkert også dine?

Tja, for meg går det så fullstendig mot hva jeg står for og hva mine verdier er, at når jeg ser disse personene i disse posisjonene blir jeg ikke annet enn skremt. At det er svin på skogen i alle partier er vel ingen hemmelighet..men når jeg hører uttalelsene til MDG begynner man jo å lure på hva de har i drikkevannet sitt. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...