AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Baby sliter med veldig uro om ettermiddag/kveld. Hun kaver når hun spiser, spenner hele kroppen og skriker. Ingen ting hjelper av byssing, bæring osv. Sovner hun så våkner hun etter kun noen minutter og hyler. Hva er dine beste tips mot denne type uro? Hvor gammelt var barnet når det var på topp og når gav det seg? Anonymkode: ccd3d...51e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Det kalles ofte kveldsuro. Søk litt på det. Ellers kan det være et tips å pumpe seg litt på morgenen når melkeproduksjonen er størst, da har du litt ekstra til kvelds. Anonymkode: 12543...005 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Det spørs på grunnen til at hun skriker. Mange vil svare kveldsuro nå, men det er verdt å merke seg definisjonen på kolikk: skrik og uro som varer minst tre timer, tre eller flere dager i uken, og i flere uker. Med kolikk er det mest å vente til det går over. https://nhi.no/sykdommer/barn/magetarm/spedbarnskolikk/ Anonymkode: 21639...d83
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Det er typisk at de er urolige på ettermiddag/kveld, så unormalt er det ikke. Om det er noe trøst! Vår var sånn ihvertfall de tre første månedene også ble det bedre gradvis det er hardt å være et lite menneske. Anonymkode: 9b944...497
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Det er ikke kolikk og vet at kveldsuro er normalt, men om noen har noen triks som kan hjelpe å roe ned den lille, tas de i mot med takk! Ts Anonymkode: ccd3d...51e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Vår var alltid urolig fra kl 20 ca, slik som du beskriver. Jeg har begynt å legge meg med henne kl 20, og nå sover hun fra rundt da frem til hun blir sulten. Så her i hus, var det rett og slett at hun var trøtt og ikke fant roen i stuen. Anonymkode: 6c672...53f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 Her hjalp det litt med smokk. Anonymkode: dd423...883 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Ikke så mye som hjelper. Pupp, fysisk kontakt, bæresele, trilletur, er det som har hjulpet på våre. Anonymkode: 90676...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 Vi hadde det også, kveldsro, med begge barn og i noen måneder. Har heller ikke noen tips enn at du gjør hva som passer deg. Om det er ligge i senga med baby, gå ut og trille, ta på bæresele og sette deg på sprettball. Whatever som funker for dere begge. Jeg kjørte litt sånn desperat kombinasjon av alle metoder, ettersom hva passet meg best for humøret. Av og til er man sliten og kan godt bare legge seg for å sove med babyen, av og til er man rastløs og føler seg lei og innestengt inne, så ja, det har skjedd at jeg trillet vogna ute kl 9 på kvelden. Anonymkode: 6c0ae...02f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Her er det bæresele som fungerer. Har hatt lite kveldsuro, og tror virkelig på at det er alle timene i bæresele som har gjort det. Når jeg kan merke hun er urolig og utilfreds på kvelden er det opp i bæreselen, ofte imens jeg lager middag;) verdt et forsøk om du ikke har prøvd det. Anonymkode: bbf9e...0e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå