Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hjemmesentral (modem/router) der jeg har slått av det trådløse nettverket. Et annet sted i huset har jeg en Get-forsterker som jeg benytter som aksesspunkt. Denne er kablet til en av hjemmesentralens LAN-porter.

Bør den porten som dette aksesspunktet er koblet til være satt i bridge-mode for at dette skal fungere best mulig? Fungerer forsåvidt greit men får ca 25% av hastighet i forhold til kabel rett i router.

Noen som har erfaringer?

Skrevet

Jeg sliter litt med å skjønne oppsettet ditt... Hvorfor har du slått av wifi på hovedenhet mens du samtidig har et wifi-aksesspunkt på en annen enhet? 

Kan det være at den duppedingsen du har i enden av oppsettet ikke støtter 1000Mbit kablet nettverk? Eldre enheter støtter bare 100Mbit. Eller at kabel er dårlig og ikke fungerer optimalt... 

Skrevet
newman01 skrev (12 timer siden):

Jeg sliter litt med å skjønne oppsettet ditt... Hvorfor har du slått av wifi på hovedenhet mens du samtidig har et wifi-aksesspunkt på en annen enhet? 

Kan det være at den duppedingsen du har i enden av oppsettet ikke støtter 1000Mbit kablet nettverk? Eldre enheter støtter bare 100Mbit. Eller at kabel er dårlig og ikke fungerer optimalt... 

Fordi hovedenheten står ugunstig plassert i en kjellerbod mtp rekkevidde og kvalitet på signal. Ved at signalet sendes fra en annen enhet et annet sted i huset får jeg iallefall dekning overalt:)

Skrevet (endret)

Oki, da var halvparten av kommentaren min besvart. Hva med kabling og den aksess-duppedingsen? Jeg tipper det finnes i overkant av 100 slike enheter på det nordiske markedet, så å komme med en diagnose eller hypotese om hvorfor du kun får 1/4 hastighet er fortsatt litt i det blå

Er det mulig å flytte hovedenheten vekk fra kjeller og skap? f.eks med lenger kabler? 

Endret av newman01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...