AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Hei Lurer på om hva er egentlig "fristen" på å klage etter overtakelse av bolig? Vi kjøpte enebolig i januar og overtakelsen var 3.mars. men mannen min var på jobbreise og jeg er høygravid derfor tok det litt tid og vi flyttet ikke inn før 20.mars. Etter at vi flyttet inn så la vi merke til at gulvet er veldig møkkete. Noe man ikke kan se. Gulvet har grå farge ser rent og pent ut men etter at man har gått litt rundt i 10-15 minutter så ser man at føttene/sokkene blir møkkete. Har 3 bad. To av badene har dusj hjørne. Der kan man se at det er flekker på veggene. og at selgeren ikke har vasket før vi tok over boligen. Og så er sluket også tett på det ene badet. Vannet går ned veldig sakte når vi dusjer. Og så er det et par ting til som er rengjørings relatert som vi har lagt merke til etter at vi flyttet inn. Lurer på om vi kan klage til selgeren nå eller er det forsent?? Tenker å ta kontakt med vaskefirmaet siden jeg ikke klarer å moppe og vaske et hus på 300 kvm Anonymkode: 167f0...3eb
Pikeliten Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Hei Lurer på om hva er egentlig "fristen" på å klage etter overtakelse av bolig? Vi kjøpte enebolig i januar og overtakelsen var 3.mars. men mannen min var på jobbreise og jeg er høygravid derfor tok det litt tid og vi flyttet ikke inn før 20.mars. Etter at vi flyttet inn så la vi merke til at gulvet er veldig møkkete. Noe man ikke kan se. Gulvet har grå farge ser rent og pent ut men etter at man har gått litt rundt i 10-15 minutter så ser man at føttene/sokkene blir møkkete. Har 3 bad. To av badene har dusj hjørne. Der kan man se at det er flekker på veggene. og at selgeren ikke har vasket før vi tok over boligen. Og så er sluket også tett på det ene badet. Vannet går ned veldig sakte når vi dusjer. Og så er det et par ting til som er rengjørings relatert som vi har lagt merke til etter at vi flyttet inn. Lurer på om vi kan klage til selgeren nå eller er det forsent?? Tenker å ta kontakt med vaskefirmaet siden jeg ikke klarer å moppe og vaske et hus på 300 kvm Anonymkode: 167f0...3eb Ved overtakelse signerte dere vel en overtskelsesprotokoll? Der godtar dere bl.a. vasking. Så dere er nok for sent ute, skulle tatt det opp ved selve overtakelsen. 14
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Å klage 3 dager etter innflytting er ikke for sent. Anonymkode: 0ca6d...284
Sommerfuul Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Det måtte dere klaget på ved overtakelse. Dere kan ikke klage på vasking 3 uker senere. 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Dette måtte dere har klaget på ved overtakelse. Nå er det for sent, og dere må pent vaske selv. Anonymkode: bb8d1...773 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Sommerfuul skrev (1 minutt siden): Det måtte dere klaget på ved overtakelse. Dere kan ikke klage på vasking 3 uker senere. helt enig! For på den tiden kan det fint være dere selv som har skitnet til. Det kan ikke bevises at det var slik ved overtagelse. Anonymkode: 4eddd...5b2 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Jeg hadde uansett vasket selv ved innflytting. Anonymkode: 12d16...7c5 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Jeg hadde også uansett vasket selv, totalt uavhengig av om det så rent ut eller ei. Ikke noe jeg hadde laget nummer av hvertfall. Anonymkode: 09ea9...7c9 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Herregud...bare vask ordentlig selv. Det gjør man jo uansett. Anonymkode: 28f79...310
Gjest Kastanjefrø Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei Tenker å ta kontakt med vaskefirmaet siden jeg ikke klarer å moppe og vaske et hus på 300 kvm Anonymkode: 167f0...3eb 300 kvm er ikke veldig mye å vaske, tar maksimalt 4 timer om du skal vaske ekstremt nøye.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Kastanjefrø skrev (2 minutter siden): 300 kvm er ikke veldig mye å vaske, tar maksimalt 4 timer om du skal vaske ekstremt nøye. Hun skriver at hun er høygravid, så forstår godt at hun vil leie inn folk da... Og maks 4 timer, da har vi nok forskjellig syn på ekstremt nøye! Bare gulvene er en ting, men flere bad, alle lister, dører++++ når man leier inn folk til flyttevask så bruker de over 4 timer på en 40 m2 hybel.... Anonymkode: 9919b...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 Har dere kjøpt dere hus på 300 kvm får dere bare ta dere råd til vaskehjelp, da? Dere skulle i det minste gjort noe med det med en gang. Ikke bodd der, dusjet osv. for så å klage. Anonymkode: dc9b4...d46 2
Gjest Kastanjefrø Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun skriver at hun er høygravid, så forstår godt at hun vil leie inn folk da... Og maks 4 timer, da har vi nok forskjellig syn på ekstremt nøye! Bare gulvene er en ting, men flere bad, alle lister, dører++++ når man leier inn folk til flyttevask så bruker de over 4 timer på en 40 m2 hybel.... Anonymkode: 9919b...ea6 Det må vel mer enn én person til for å lage en baby? Vi har nok ikke forskjellig syn på ekstremt nøye, du har nok trolig bare særdeles lav kapasitet. Og hvor skal du vaske dørene?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å klage 3 dager etter innflytting er ikke for sent. Anonymkode: 0ca6d...284 3 dager? De overtok 3. mars. Når de flyttet inn vedkommer jo ikke saken. Anonymkode: 3bb8a...74c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Som flere nevner. Du godtar vaskingen så fort du tar i mot nøklene og signert overtakelsen. Etterpå kan dere ikke klage. Anonymkode: f67ea...525 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå