Gå til innhold

Hva unner du deg som student? (Mat/ drikke)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler at mitt matbudsjett har sprengt grenser. Jeg bruker ikke penger på noe annet enn høyst nødvendige ting (vaskemiddel, dopapir, og snus *kremt* osv). Ikke en gang nye klær. Derfor har jeg brukt mye på mat! En del trøstespising og lettvinte løsninger.

Det har gått mye i junkfood, chips og sjokolade. Av type burgere, pizza, sørlandschips og freiasjokolade! Må også innrømme at det har blitt en del vinflasker (i eget selskap/ digitale møter med venninner) Men det har jo også ført til at jeg har gått opp en del kilo!!

Hva med deg?

Anonymkode: e2d77...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme som deg, vin og snus. Men kjøper ikke så mye godis da, heller mat i litt "bedre kvalitet", altså gilde, norvegia, og fancy type hakkede tomater istedet for first price.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg "unnet meg" litt godteri i helgene, ellers spiste jeg sunt og variert. Litt vin en sjelden gang, men ikke ofte. Trente 4-5 ganger i uken og da trenger kroppen god næring, ikke junkfood og snus.

Anonymkode: 0eba4...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ferske grønnsaker (som ikke har vært fryst) unner jeg meg et par ganger i uka. Paprika, avokado, purre, aubergine, osv. Det samme gjelder fersk frukt 

Anonymkode: 1bee4...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du lever ganske luksuriøst til å være student da. Snus, junkfood og vin? Ikke rart du legger på deg nei. Jeg kjøper en vinflaske kanskje 1-2 ganger i mnd, godt kun i helga, spiser mat laget fra bunnen stort sett hele tiden, men jeg har et par frossenpizza i fryseren om jeg skulle føle meg lat en dag. 
setningen «Jeg bruker ikke penger på noe annet enn høyst nødvendige ting» passer liksom ikke helt inn 😛 

Anonymkode: 66543...d1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper meg en stor flaske pepsimax hver helg, og har alltid Norvegia (og ikke FirstPrice/rema1000 ost) i kjøleskapet. Agurk unner jeg meg også, så det har jeg alltid i kjøleskapet.

Utover det bruker jeg bare penger om jeg virkelig må ha noe.

Anonymkode: ae88f...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har omtrent alltid Pepsi Max i kjøleskapet, men drikker mye vann også. Har oatly melk med kakaosmak til når jeg får skikkelig søtsug. Har sjokolade i skapene til når jeg trenger det, alkohol drikker omtrent ikke. Middager i fra fattig student boka, havregrøt til frokost. Wraps/lomper til lunsj og vaniljekesam med granola til mellommåltider. Veldig sjeldent jeg kjøper chips, snuser eller røyker ikke og prøver å leve ganske sunt. Trener hver dag, og noen dager til og med to ganger om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (2 minutter siden):

Jeg har omtrent alltid Pepsi Max i kjøleskapet, men drikker mye vann også. Har oatly melk med kakaosmak til når jeg får skikkelig søtsug. Har sjokolade i skapene til når jeg trenger det, alkohol drikker omtrent ikke. Middager i fra fattig student boka, havregrøt til frokost. Wraps/lomper til lunsj og vaniljekesam med granola til mellommåltider. Veldig sjeldent jeg kjøper chips, snuser eller røyker ikke og prøver å leve ganske sunt. Trener hver dag, og noen dager til og med to ganger om dagen. 

Har husleie på 5000kr i måneden, har ikke bil, bruker nesten aldri kollektiv og har en deltidsjobb. Prioriterer sunn mat og trening (ikke treningssenter) fordi jeg vet at da lærer jeg bedre og raskere og har det bra med meg selv. Spiser sjeldent ute, synes det er vel så koselig å lage mat i sammen med noen, eller ta med hjemmebakst på tur fremfor å sitte på cafe. Så det er sånn jeg får prioritert denne type kosthold. Prøver å være smart i innkjøpene, kjøper mye når det er tilbud, kjøper masse mat på 50% osv. Veldig lite som faktisk kjøpes til fullpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er noen år siden nå.

Eneste drikke jeg unnet meg var en flaske vin til fest, ellers vann. 

Eneste ikke-mat jeg unnet meg var en sjokolade innimellom. 

Av mat spiste jeg sunt og variert, grønnsaker, mye korn, bønner og linser. Rotgrønnsaker i sesong. Og fulgte med på priser på grønnsaker. 

Var en sjelden gang ute og spiste på studentstedene, med venner, date/kjæreste. Ellers kjøpte jeg aldri junk eller ferdigmat. 

Anonymkode: edaac...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levde veldig nøkternt som student, men ble selvfølgelig brukt en del penger på alkohol i perioder det var mye fester.

Ble sammen med kjæresten nest siste året på masteren (bodde hver for oss), og begynte å lage litt mer forskjellig mat sammen. Vi brukte da sikkert litt mer penger på mat, men spiste sjeldent ute. Kjøpte på tilbud om mulig, og omtrent bare billigmerkene.

Godis bare på tilbud. Ble kanskje kjøpt litt mye av det, da det egentlig var tilbud konstant. Husker godt priskrigen på smågodt 😅 

Aldri vært veldig glad i brus, så ble vel bare kjøpt inn Solo til påsketider hvert år.

Ingen snus eller tobakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte mye penger på fest og moro, så må vel si at det var det jeg unnet meg 😁  Matbudsjettet var lavt.... Havregrøt, hjemmelagde rundstykker, og rimelig og lettvint middag (bortsett fra søndagsmiddagen som nesten alltid ble inntatt hos foreldrene mine)  Jeg klarte faktisk å spare litt også, siden jeg tjente ganske godt.

Anonymkode: 03383...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...