Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og tror vi kan leve i sus og dus! 
Vi har 35.000 i samlet inntekt netto og har gjeld på både hus og bil. Mens jeg sier vi må følge budsjett så er han uenig. Han betaler også 4000 i mnd på gjeld for gammel moro og røyker for 4000, så dette gjør jo innhugg i budsjettet også. 

Jeg overdriver jo ikke når jeg sier vi IKKE har god råd? 

Anonymkode: 27054...0b4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hva utgiftene deres er utover hans forbruk på gjeld og cig.

Anonymkode: c95b0...3c7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du overdriver ikke. Dere har egentlig ganske dårlig råd. Synd han ikke skjønner det.

4000 i røyk høres horribelt og veldig dumt ut. 

Anonymkode: e9ea0...161

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og har kr. 30 600,- netto og ingen lån, så nei dere kan ikke leve i sus og dus.

Anonymkode: 89cd1...238

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du overdriver ikke, dere har svært lav inntekt. Du sier ikke hvor mye gjelda er på, men det høres jo ut som om samboeren din ikke eier økonomisk sans. Det tyder "den gamle moroen" også på.

Anonymkode: 2ef4c...991

• Liker 21
Skrevet

Du skjønner vel at denne mannen har null forståelse for økonomi?

Dersom dere bidrar likt, bruker han halvparten av sitt bidrag på noe som ikke er til fordel for deg i det hele tatt.

Dersom du ikke ønsker å leve under fattigdomsgrensen resten av livet, bør du kvitte deg med han.

• Liker 14
Skrevet

Det er galskap å bruke 4K på røyk. 😳 Uansett hvor god råd man har er dette penger som bokstavelig talt går opp i røyk. Han må jo stinke til enhver tid med det forbruket?

Uansett dere har ikke god råd. Faktisk ligger dere vel under middelinntekt, og med en så stor mengde som går til røyk og tullegjeld, er dere i en økonomisk faresone hvis dere skulle komme i en situasjon hvor dere mister inntekt pga sykdom eller arbeidsløshet.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Dersom dere bidrar likt, bruker han halvparten av sitt bidrag på noe som ikke er til fordel for deg i det hele tatt.

Dersom du ikke ønsker å leve under fattigdomsgrensen resten av livet, bør du kvitte deg med han.

Ja, jeg føler rett og slett at jeg har bedre råd uten han. Før da jeg bodde alene levde jeg fint på budsjett og kunne spare, nå går alt ut. Klær skal han gjerne ha hver mnd også, selv om skapet er fullt.

Svar til en annen her: Han har forbrukslån på 100.000 og prøver ikke å betale det ned så fort han klarer, nei, han betaler heller minstebeløpet hver mnd.

Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (2 minutter siden):

Det er galskap å bruke 4K på røyk. 😳 Uansett hvor god råd man har er dette penger som bokstavelig talt går opp i røyk. Han må jo stinke til enhver tid med det forbruket?

Uansett dere har ikke god råd. Faktisk ligger dere vel under middelinntekt, og med en så stor mengde som går til røyk og tullegjeld, er dere i en økonomisk faresone hvis dere skulle komme i en situasjon hvor dere mister inntekt pga sykdom eller arbeidsløshet.

Det er ikke vanlig røyk, men sånn damp. Olje som dampes.

Damperne går i stykker støtt og stadig også. Ny koster rundt 1000 kr. Han er vel på nr 5 nå i løpet av forholdet vårt på 2 år.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kast fyren i søpla og kom deg vekk. 

Anonymkode: f9a3f...a33

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (13 minutter siden):

Vi betaler likt på boutgifter og bil, så bytter vi på å handle mat, men han bruker jo fort opp pengene på sin konto og da er det bare mine igjen. De går fort de også.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Moren hans presterte til og med å si her om dagen at jeg burde betale litt mer på boutgiftene enn samboer fordi han har gjelda?! Når jeg sa at jeg har jo til og med nesten 3000 mindre enn han utbetalt så svarte hun: men han røyker jo OG har gjeld, du har ingen av delene.

Føler jeg blir straffet fordi jeg ikke røyker eller har gjeld! ( før hus og bil )

Ts

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Moren hans presterte til og med å si her om dagen at jeg burde betale litt mer på boutgiftene enn samboer fordi han har gjelda?! Når jeg sa at jeg har jo til og med nesten 3000 mindre enn han utbetalt så svarte hun: men han røyker jo OG har gjeld, du har ingen av delene.

Føler jeg blir straffet fordi jeg ikke røyker eller har gjeld! ( før hus og bil )

Ts

Hva i alle dager?? Verken samboer eller svigermor er noe å samle på. 

• Liker 46
Skrevet

Dere tjener faktisk under fattigdomsgrensen, uten at man skal legge for mye i det, men dere har absolutt ikke god råd i norsk målestokk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får lage en "gjeld" der du setter X000 kr på sperret konto i måneden, og så presentere denne tvungne sparingen til svigermor som "gjeldsnedbetaling" så hun skjønnet at sønnen må bidra mer. Dersom hennes mening er viktig for deg da.

Anonymkode: a643a...90b

• Liker 6
Skrevet

35.000 på to voksne trenger ikke være helt krise dersom man er innstilt på å leve spartansk, men det er han jo ikke, og da blir det håpløst. Det kommer jo også an på hvor høye utgifter dere har til bolig, bil og alt annet nødvendig. 

Problemet er jo at han er totalt ansvarsløs. Ansvarsløshet er usexy. Han virker jo dum (og det gjør svigermor også). 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

DUMP!

Han er ikke noe å samle på og du må i tillegg styre med den svigermora. Jeg hadde løpt! 

Anonymkode: 52cbd...ad6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han får gjøre som alle andre med dårlig økonomi, droppe alle dyre uvaner. Som røyk. I det minste kutte drastisk ned på røyken.

Anonymkode: 3de3e...315

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere har svært dårlig råd. Jeg antar dere ikke jobber fulltid begge to siden inntekten er så lav? Med 100 000,- i forbruksgjeld, som han kun betaler minstebeløpet på slik at gjelden aldri går ned, så er han dessverre ikke noe å samle på ift. boligkjøp og en framtid med barn osv. 

Anonymkode: 34c98...dc2

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke vanlig røyk, men sånn damp. Olje som dampes.

Damperne går i stykker støtt og stadig også. Ny koster rundt 1000 kr. Han er vel på nr 5 nå i løpet av forholdet vårt på 2 år.

Ts

Hvordan i alle dager klarer han å bruke 4000 pr. mnd. på damp??? Jeg damper også, ca 300 kr pr mnd koster det meg... og jeg damper MYE.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...