Gjest Acer Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 (endret) Nye anbefalinger: Én-meteren endres til to meter Det anbefales maks to gjester på besøk i private hjem – dersom hjemkommunen din anbefaler å unngå besøk, bør du følge dette rådet, enten du er hjemme, på hytta eller annet sted Barn kan ha besøk av en til to faste venner Kommer du fra områder med høyt smittenivå, bør du verken gå på eller ha overnattingsbesøk Bruk munnbind på alle steder der det ikke er mulig å holde to meter avstand Vi anbefaler folk å bare benytte seg av kjøpesenter og varehus i den kommunen de bor i Nye regler: Nasjonal skjenkestopp Innendørs idrett forbys med unntak av for profesjonelle utøvere Fornøyelsesparker og lignende må holde stengt. Personer som returnerer til Norge etter unødvendig utenlandsreise må nå tilbringe hele karantenetiden på hotell Myndighetene har lagt frem nye, og skjerpa tiltak en uke før påskeuken, og årets største utfartshelg. 1 meteren er byttet ut med 2 meteren. Spørsmålet mange stiller seg er hvor, og hvordan spres smitten ? Mange som har fått påvist positiv prøve vet ikkje engang hvor, og hvordan de er blitt smittet av denne usynlige fienden. Antiback flaskene står plassert rundt om ved dei fleste kjøpesenter / butikker, men hva med drivstofffyllinger, offentlige toaletter, etc. I realiteten blir det vel nå påbud om munnbind på alle butikker / kjøpesentra ettersom ein der ikkje alltid kan overholde 2 meters avstand. Endret 23. mars 2021 av Skybe
13579 Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Skybe skrev (2 timer siden): Nye anbefalinger: Én-meteren endres til to meter Det anbefales maks to gjester på besøk i private hjem – dersom hjemkommunen din anbefaler å unngå besøk, bør du følge dette rådet, enten du er hjemme, på hytta eller annet sted Barn kan ha besøk av en til to faste venner Kommer du fra områder med høyt smittenivå, bør du verken gå på eller ha overnattingsbesøk Bruk munnbind på alle steder der det ikke er mulig å holde to meter avstand Vi anbefaler folk å bare benytte seg av kjøpesenter og varehus i den kommunen de bor i Nye regler: Nasjonal skjenkestopp Innendørs idrett forbys med unntak av for profesjonelle utøvere Fornøyelsesparker og lignende må holde stengt. Personer som returnerer til Norge etter unødvendig utenlandsreise må nå tilbringe hele karantenetiden på hotell Myndighetene har lagt frem nye, og skjerpa tiltak en uke før påskeuken, og årets største utfartshelg. 1 meteren er byttet ut med 2 meteren. Spørsmålet mange stiller seg er hvor, og hvordan spres smitten ? Mange som har fått påvist positiv prøve vet ikkje engang hvor, og hvordan de er blitt smittet av denne usynlige fienden. Antiback flaskene står plassert rundt om ved dei fleste kjøpesenter / butikker, men hva med drivstofffyllinger, offentlige toaletter, etc. I realiteten blir det vel nå påbud om munnbind på alle butikker / kjøpesentra ettersom ein der ikkje alltid kan overholde 2 meters avstand. En meter forlenges til to meter, hvilket betyr at en avstand på 1,99 meter må politianmeldes, selv om det bare varte ett sekund. Alle brudd på Smittevernloven SKAL anmeldes og etterforskes, med påfølgende rettsak. 1
Tunique Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 13579 skrev (4 minutter siden): En meter forlenges til to meter, hvilket betyr at en avstand på 1,99 meter må politianmeldes, selv om det bare varte ett sekund. Alle brudd på Smittevernloven SKAL anmeldes og etterforskes, med påfølgende rettsak. Stemmer det. 1,998 feks må anmeldes 1
Gjest Acer Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 (endret) 13579 skrev (26 minutter siden): En meter forlenges til to meter, hvilket betyr at en avstand på 1,99 meter må politianmeldes, selv om det bare varte ett sekund. Alle brudd på Smittevernloven SKAL anmeldes og etterforskes, med påfølgende rettsak. Det å overholde 2 meters avstand blir bare en illusjon, og hypotetisk tanke ettersom ingen går rundt med målbandet på lomma . Utan de nasjonale tiltakene er det frykt for at smitten hadde komt til å eksplodere i tilknyttning til påskeferien, og tilsvarende som ved Juleferien 2020 Endret 23. mars 2021 av Skybe
13579 Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Skybe skrev (11 timer siden): Det å overholde 2 meters avstand blir bare en illusjon, og hypotetisk tanke ettersom ingen går rundt med målband på lomma. Uten de nasjonale tiltakene er det frykt for at smitten hadde kommet til å eksplodere i tilknytning til påskeferien, og tilsvarende som ved Juleferien 2020 Målbånd på lomma kan bli et krav til alle, eventuelt at alle ikler seg en anordning som nødvendiggjør 2 meters avstand til en hver tid. Problemet oppstår likevel for eksempel på en butikk der to står bare halvannen meter fra hverandre, men det står en hylle mellom dem slik at de ikke kan se hverandre. Muligens kan GPS løse problemet. Uansett blir overvåkingen av denne regelen krevende for politiet.
13579 Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 (endret) Tunique skrev (11 timer siden): Stemmer det. 1,998 feks må anmeldes Det må defineres hvor nøyaktig måling som kreves, og hvor på kroppen det skal måles fra/til. Jeg vil tro at de neppe krever måling som er mer presis enn til nærmeste cm. Endret 24. mars 2021 av 13579
Gjest Paramount Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 Hvorfor ikke sette grensene til 0,99 og 1,99 heller. Det ville blitt lettere å selge inn blant folk. Blir litt som prising av tilbud i butikken. Vanskelig å følge opp slike tiltak i praksis, kanskje vi skulle fått utdelt oppblåsbare sumodrakter med radius tilpasset anbefalinger fra myndighetene? Kombinert med munnbind og rød topplue, ville det gitt et fint bilde på norsk koronapolitikk.
Mezzosoprena Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Smittevernreglene hadde fungert de, hvis folk bare gadd å forholde seg til dem! 3
Blekkulfina Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 Teatrica skrev (23 minutter siden): Smittevernreglene hadde fungert de, hvis folk bare gadd å forholde seg til dem! Jeg følger alt som er av smittevernsregler og mer til, men må dessverre sende barna mine til skoler og barnehager uten smittevern, og slik er det for veldig mange barnefamilier rundt om i landet nå. Om vi får smitten i hus er det altså ikke min feil, men en risiko regjeringen synes det er verdt å ta for å skjerme barn og unge. 2
Mezzosoprena Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Blekkulfina skrev (9 minutter siden): Jeg følger alt som er av smittevernsregler og mer til, men må dessverre sende barna mine til skoler og barnehager uten smittevern, og slik er det for veldig mange barnefamilier rundt om i landet nå. Om vi får smitten i hus er det altså ikke min feil, men en risiko regjeringen synes det er verdt å ta for å skjerme barn og unge. Men det er heller ikke dere jeg snakker om, men du så vel at 40 000 mennesker har bestilt utenlandsreise i påsken? De fester sammen, de er på samlinger som ikke er nødvendig nå om dagen... Det er disse jeg snakker om, ikke dere som ikke har noe valg
Anbefalte innlegg