Gå til innhold

Hvor mange kan jeg ha i besøk i Oslo? 5 gjester?

Gjest Ishm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ishm skrev (Akkurat nå):

Forstår ikke og er så komplisert

kan jeg ha mer enn 5 besøk? 

Du kan ha to gjester.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ishm skrev (2 minutter siden):

Det er ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster i private hjem med flere enn to personer til stede utover egen husstand

Det står her: https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/rad-og-regler-i-oslo/private-samlinger/

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innlegg kun bestående av lenke og svar til det.

Forever22,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pterinochilus skrev (2 timer siden):

Det er ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster i private hjem med flere enn to personer til stede utover egen husstand

Det står her: https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/rad-og-regler-i-oslo/private-samlinger/

Det her gleder da bare for Oslo? Står "du bør unngå" på Helsedirektoratet sine sider. Forvirret selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ishm skrev (3 timer siden):

Forstår ikke og er så komplisert

kan jeg ha mer enn 5 besøk? 

Du bør helst aldri ha besøk av noen. Besøk i hjemmene bør forbys for alltid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (39 minutter siden):

Du kan ha 5 men bør bare ha 2.

Feil. Det er forbudt med fler enn 2 av gangen hjemme også maks fem forskjellige i uka

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spicymami skrev (2 minutter siden):

Feil. Det er forbudt med fler enn 2 av gangen hjemme også maks fem forskjellige i uka

Det står jo under anbefaling, ikke under regler. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giin skrev (Akkurat nå):

Det står jo under anbefaling, ikke under regler. 

Nei. I Oslo så er det FORBUDT å ha mer enn 2 gjester, dette har blitt repetert 500000 ganger av Raymond snart. Også er det maks 5 nærkontakter i uka

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenkomster i private hjem og hager

Det er ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster i private hjem med flere enn to personer til stede utover egen husstand, men likevel slik at det maksimalt er ti personer til stede. Dette gjelder tilsvarende i hager, bakgårder, uteplasser og lignende i tilknytning til private hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosabløff skrev (46 minutter siden):

Det her gleder da bare for Oslo? Står "du bør unngå" på Helsedirektoratet sine sider. Forvirret selv.

Han/hun som lagde tråden befinner seg i Oslo og det gjør jeg også. Hva som gjelder i andre deler av landet må du nesten finne ut av selv...

Endret av Pterinochilus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spicymami skrev (2 minutter siden):

Nei. I Oslo så er det FORBUDT å ha mer enn 2 gjester, dette har blitt repetert 500000 ganger av Raymond snart. Også er det maks 5 nærkontakter i uka

Beklager, jeg tenkte på de nasjonale retningslinjene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giin skrev (Akkurat nå):

Beklager, jeg tenkte på de nasjonale retningslinjene. 

Ja nasjonalt er det kun anbefaling om 2 det stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er vanskelig, har noen skjønt dette: vi er en familie på fire. Vi kan da ha to gjester (bestemor og bestefar, ferdig vaksinerte tom) på besøk (hvis vi ikke har annet besøk andre dager heller). Men kan vi fire besøke dem hjemme hos dem?  Da har de besøk av fire, men kun en husstand. Men fire. Vi besøker bare to...

Endret av Lou Salome
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lou Salome skrev (9 timer siden):

Jeg syns det er vanskelig, har noen skjønt dette: vi er en familie på fire. Vi kan da ha to gjester (bestemor og bestefar, ferdig vaksinerte tom) på besøk (hvis vi ikke har annet besøk andre dager heller). Men kan vi fire besøke dem hjemme hos dem?  Da har de besøk av fire, men kun en husstand. Men fire. Vi besøker bare to...

De kan kun ha besøk av to personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
Lou Salome skrev (9 timer siden):

Mulig jeg har misforstått, men er det ikke slik at det kun er aleneboere som kan ha besøk av en husstand?

Hvis besteforeldrene er enslige (eks mormor bor alene, og farfar bor alene) kan dere ha besøk av begge to samtidig, men hver av dem kan bare ha besøk av en husstand (evt 1-2 enkeltstående personer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...