Gjest Ishm Skrevet 23. mars 2021 #1 Del Skrevet 23. mars 2021 Forstår ikke og er så komplisert kan jeg ha mer enn 5 besøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 23. mars 2021 #2 Del Skrevet 23. mars 2021 Ishm skrev (Akkurat nå): Forstår ikke og er så komplisert kan jeg ha mer enn 5 besøk? Du kan ha to gjester. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ishm Skrevet 23. mars 2021 #3 Del Skrevet 23. mars 2021 Pterinochilus skrev (Akkurat nå): Du kan ha to gjester. Men hvor står det? https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/reiser/rad-for-paskeferien-2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 23. mars 2021 #4 Del Skrevet 23. mars 2021 Ishm skrev (2 minutter siden): Men hvor står det? https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/reiser/rad-for-paskeferien-2021 Det er ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster i private hjem med flere enn to personer til stede utover egen husstand Det står her: https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/rad-og-regler-i-oslo/private-samlinger/ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forever22 Skrevet 23. mars 2021 #5 Del Skrevet 23. mars 2021 Ryddet for innlegg kun bestående av lenke og svar til det. Forever22,mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2021 #6 Del Skrevet 23. mars 2021 Du kan ha 5 men bør bare ha 2. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosabløff Skrevet 23. mars 2021 #7 Del Skrevet 23. mars 2021 Pterinochilus skrev (2 timer siden): Det er ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster i private hjem med flere enn to personer til stede utover egen husstand Det står her: https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/rad-og-regler-i-oslo/private-samlinger/ Det her gleder da bare for Oslo? Står "du bør unngå" på Helsedirektoratet sine sider. Forvirret selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2021 #8 Del Skrevet 23. mars 2021 Disse retingslinjene er nasjonale. https://www.vg.no/nyheter/i/gW4voL/regjeringen-innfoerer-nye-nasjonale-coronatiltak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 23. mars 2021 #9 Del Skrevet 23. mars 2021 Ishm skrev (3 timer siden): Forstår ikke og er så komplisert kan jeg ha mer enn 5 besøk? Du bør helst aldri ha besøk av noen. Besøk i hjemmene bør forbys for alltid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 23. mars 2021 #10 Del Skrevet 23. mars 2021 Peonjenta skrev (39 minutter siden): Du kan ha 5 men bør bare ha 2. Feil. Det er forbudt med fler enn 2 av gangen hjemme også maks fem forskjellige i uka 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giin Skrevet 23. mars 2021 #11 Del Skrevet 23. mars 2021 Spicymami skrev (2 minutter siden): Feil. Det er forbudt med fler enn 2 av gangen hjemme også maks fem forskjellige i uka Det står jo under anbefaling, ikke under regler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 23. mars 2021 #12 Del Skrevet 23. mars 2021 Giin skrev (Akkurat nå): Det står jo under anbefaling, ikke under regler. Nei. I Oslo så er det FORBUDT å ha mer enn 2 gjester, dette har blitt repetert 500000 ganger av Raymond snart. Også er det maks 5 nærkontakter i uka 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 23. mars 2021 #13 Del Skrevet 23. mars 2021 Sammenkomster i private hjem og hager Det er ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster i private hjem med flere enn to personer til stede utover egen husstand, men likevel slik at det maksimalt er ti personer til stede. Dette gjelder tilsvarende i hager, bakgårder, uteplasser og lignende i tilknytning til private hjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 23. mars 2021 #14 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) Rosabløff skrev (46 minutter siden): Det her gleder da bare for Oslo? Står "du bør unngå" på Helsedirektoratet sine sider. Forvirret selv. Han/hun som lagde tråden befinner seg i Oslo og det gjør jeg også. Hva som gjelder i andre deler av landet må du nesten finne ut av selv... Endret 23. mars 2021 av Pterinochilus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giin Skrevet 23. mars 2021 #15 Del Skrevet 23. mars 2021 Spicymami skrev (2 minutter siden): Nei. I Oslo så er det FORBUDT å ha mer enn 2 gjester, dette har blitt repetert 500000 ganger av Raymond snart. Også er det maks 5 nærkontakter i uka Beklager, jeg tenkte på de nasjonale retningslinjene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 23. mars 2021 #16 Del Skrevet 23. mars 2021 Giin skrev (Akkurat nå): Beklager, jeg tenkte på de nasjonale retningslinjene. Ja nasjonalt er det kun anbefaling om 2 det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 23. mars 2021 #17 Del Skrevet 23. mars 2021 Ishm skrev (3 timer siden): Forstår ikke og er så komplisert kan jeg ha mer enn 5 besøk? For Oslo er det faktisk ikke komplisert i det hele tatt. Følg denne linken, der står det veldig enkelt og greit: https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/rad-og-regler-i-oslo/#gref 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 23. mars 2021 #18 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) Jeg syns det er vanskelig, har noen skjønt dette: vi er en familie på fire. Vi kan da ha to gjester (bestemor og bestefar, ferdig vaksinerte tom) på besøk (hvis vi ikke har annet besøk andre dager heller). Men kan vi fire besøke dem hjemme hos dem? Da har de besøk av fire, men kun en husstand. Men fire. Vi besøker bare to... Endret 23. mars 2021 av Lou Salome 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 24. mars 2021 #19 Del Skrevet 24. mars 2021 Lou Salome skrev (9 timer siden): Jeg syns det er vanskelig, har noen skjønt dette: vi er en familie på fire. Vi kan da ha to gjester (bestemor og bestefar, ferdig vaksinerte tom) på besøk (hvis vi ikke har annet besøk andre dager heller). Men kan vi fire besøke dem hjemme hos dem? Da har de besøk av fire, men kun en husstand. Men fire. Vi besøker bare to... De kan kun ha besøk av to personer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 24. mars 2021 #20 Del Skrevet 24. mars 2021 Lou Salome skrev (9 timer siden): Jeg syns det er vanskelig, har noen skjønt dette: vi er en familie på fire. Vi kan da ha to gjester (bestemor og bestefar, ferdig vaksinerte tom) på besøk (hvis vi ikke har annet besøk andre dager heller). Men kan vi fire besøke dem hjemme hos dem? Da har de besøk av fire, men kun en husstand. Men fire. Vi besøker bare to... Mulig jeg har misforstått, men er det ikke slik at det kun er aleneboere som kan ha besøk av en husstand? Hvis besteforeldrene er enslige (eks mormor bor alene, og farfar bor alene) kan dere ha besøk av begge to samtidig, men hver av dem kan bare ha besøk av en husstand (evt 1-2 enkeltstående personer)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg