Pipaluk Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Tre barn som er ute av redet vil dra hjem til mor og far på besøk. Nå er det ikke lov ( eller ikke anbefalt?) å ha mer enn to gjester på besøk. Bør én av barna droppe besøket eller er det “innafor» da de tilhører samme?
Snurrepurre Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 De er gjester. Husstand er de som bor sammen til vanlig 🙂 23
Snurrepurre Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Så svaret er altså at kun 2 av barna kan komme på besøk samtidig. 3
Pipaluk Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2021 Snurrepurre skrev (4 minutter siden): Så svaret er altså at kun 2 av barna kan komme på besøk samtidig. Ok!
Sylveon Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Pipaluk skrev (17 minutter siden): Tre barn som er ute av redet vil dra hjem til mor og far på besøk. Nå er det ikke lov ( eller ikke anbefalt?) å ha mer enn to gjester på besøk. Bør én av barna droppe besøket eller er det “innafor» da de tilhører samme? Spørs hvor du bor, må følge med på lokale tiltak. Utifra pressekonferansen så er det kun en anbefaling. I Oslo er det ikke lov med mer enn to gjester på besøk. 4
Snurrepurre Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Sylveon skrev (1 time siden): Spørs hvor du bor, må følge med på lokale tiltak. Utifra pressekonferansen så er det kun en anbefaling. I Oslo er det ikke lov med mer enn to gjester på besøk. De er uansett ikke fra samme husstand 😉. Definisjonen varierer ikke med kommune til kommune. Derimot er det noen kommuner som godtar 5 gjester fra ulike husstander. Det er dog noe annet. 3
moho Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Det er (bare) en anbefaling. Selvsagt får alle tre barna komme hjem! 7
Deterbaremeg Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Pipaluk skrev (4 timer siden): Tre barn som er ute av redet vil dra hjem til mor og far på besøk. Nå er det ikke lov ( eller ikke anbefalt?) å ha mer enn to gjester på besøk. Bør én av barna droppe besøket eller er det “innafor» da de tilhører samme? Alle tre bør droppe besøket 🙂 4
Sylveon Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Snurrepurre skrev (3 timer siden): De er uansett ikke fra samme husstand 😉. Definisjonen varierer ikke med kommune til kommune. Derimot er det noen kommuner som godtar 5 gjester fra ulike husstander. Det er dog noe annet. Det er som påpekt over. Bare en anbefaling. I Oslo er det ikke lov med mer enn to på besøk og da blir det noe helt annet. 2
Anomalisa Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Svarene du har fått er ikke i tråd med Nakstads svar, som sier at det avhenger av livssituasjonen til sønnen din: "Hvis sønnen min kommer til meg for å bo her i påsken, kan jeg ha besøk av to andre i tillegg? SVAR: Sønnen din inngår i husstanden hvis han ikke er etablert med egen familie i en egen husstand. Da kan man ha inntil 2 gjester i tillegg." 3
Pipaluk Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2021 Anomalisa skrev (4 timer siden): Svarene du har fått er ikke i tråd med Nakstads svar, som sier at det avhenger av livssituasjonen til sønnen din: "Hvis sønnen min kommer til meg for å bo her i påsken, kan jeg ha besøk av to andre i tillegg? SVAR: Sønnen din inngår i husstanden hvis han ikke er etablert med egen familie i en egen husstand. Da kan man ha inntil 2 gjester i tillegg." Det var interessant! Hvor har han sagt dette? Ikke rart at folk er i stuss når det kommer til regler nå
rosemarin Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 Pipaluk skrev (10 timer siden): Det var interessant! Hvor har han sagt dette? Ikke rart at folk er i stuss når det kommer til regler nå Det er tydeligvis ganske mye rom for skjønn. Målet er vel generelt å unngå at for mange husstander blandes og at folk har store tilstelninger..? 3
Anbefalte innlegg