AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Jente 22 Jeg skal til høsten begynne å studere, men er veldig usikker på hva. Innerst inne har jeg en drøm om å bli butikksjef, da jeg har god erfaring fra å jobbe i butikk. Dette er ikke særlig populært hos verken familie eller venner, men jeg har nå bestemt meg for å følge drømmen og ikke tenke på hva de synes. Så jeg lurer egentlig mest på om noen har studier å anbefale som gir en god mulighet til å få som jobb sjef senere? Jeg har tenkt på økonomi og administrasjon, men er der flere? Og til deg som er butikksjef, hvordan fikk du jobben? Og ikke minst: trives du? Anonymkode: 1ead4...054 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Jeg fikk jobben ved å søke. De færreste har utdannelse, 99% har bare arbeidet seg oppover. Anonymkode: 25aea...da4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk jobben ved å søke. De færreste har utdannelse, 99% har bare arbeidet seg oppover. Anonymkode: 25aea...da4 Var du ansatt i butikken før du søkte sjefsstilling? Anonymkode: 1ead4...054
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Administrasjon og ledelse Markedsføring og salgsledelse HR og personalledelse ..kan også fungere. Ellers så skapes butikksjefer gjennom å starte i kassen, jobbe på seg erfaring og kurses internt. Anonymkode: 7cdeb...571 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var du ansatt i butikken før du søkte sjefsstilling? Anonymkode: 1ead4...054 Jeg var det, det er den letteste måten å få jobb som butikksjef. Men kan søke over i andre kjeder også. Erfaring stiller ofte sterkest. Anonymkode: 25aea...da4
Mariell1995 Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jente 22 Jeg skal til høsten begynne å studere, men er veldig usikker på hva. Innerst inne har jeg en drøm om å bli butikksjef, da jeg har god erfaring fra å jobbe i butikk. Dette er ikke særlig populært hos verken familie eller venner, men jeg har nå bestemt meg for å følge drømmen og ikke tenke på hva de synes. Så jeg lurer egentlig mest på om noen har studier å anbefale som gir en god mulighet til å få som jobb sjef senere? Jeg har tenkt på økonomi og administrasjon, men er der flere? Og til deg som er butikksjef, hvordan fikk du jobben? Og ikke minst: trives du? Anonymkode: 1ead4...054 SÅ BRA AT DU FØLGER DRØMMEN DIN! HURRA! 🥳 Jeg har også gjort det ved to anledninger mtp. videre skolegang, selv om ikke det var like populært (har allerede en utdanning som apotektekniker, men valgte å ta påbygg rett etterpå, og studie litt senere - som jeg går nå). Dette er det BESTE jeg kunne ha gjort for meg selv! Nå går jeg andreåret på Sosialt arbeid for å bli sosionom, og blir forhåpentligvis ferdig sommeren 2022 Dette er noe jeg virkelig vil - jeg måtte bare få troen på at jeg kom til å klare å begynne på et studie akkurat da, og jeg hoppet i det Hva så om ikke alle er enige i dine valg, når det er ditt liv? Dessuten, trenger vi butikksjefer! Vi trenger egentlig alle yrkesgrupper for å få alt til å gå rundt Og som et svar til deg, så kunne kanskje bachelor i Økonomi og ledelse vært noe for deg? Masse lykke til! Endret 23. mars 2021 av Mariell1995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå