Gå til innhold

Storfamilie og voksne barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 5 søsken. Så vi er da 6 barn og 2 foreldre. Hvordan blir det for oss når vi skal møtes i påsken? Vi skal til fjells alle sammen. Også er det da 2 barn under 3 år. Og da 2 partnere/mødre til barna. Har forstått at barn ikke går under antall pers? 

Er dette lovlig?  Jeg skjønner ikke helt. Blir ikke helt klok her..

Anonymkode: 3d726...f6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere blir for mange. Eier dine foreldre hytten kan dem ha 2 stk på besøk av gangen. Barn teller som personer også.

Anonymkode: 05290...ebd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

2 gjester. 2 gjester. Jeg gjentar, 2 gjester. Det opplegget der kan dere bare glemme! 

Anonymkode: a17f0...1e6

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere hadde bodd sammen til daglig hadde det vært ok, ellers ikke.

Anonymkode: 19b93...f84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dere blir for mange. Eier dine foreldre hytten kan dem ha 2 stk på besøk av gangen. Barn teller som personer også.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

2 gjester. 2 gjester. Jeg gjentar, 2 gjester. Det opplegget der kan dere bare glemme! 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis dere hadde bodd sammen til daglig hadde det vært ok, ellers ikke.

Anonymkode: 19b93...f84

Nei, vi leier hytte selv. Alle «familiene» leier hytte selv. Spiser hver for oss, sover hver for oss osv. så møtes vi ute på skiturer/grilling.

Er leid en stue på fellesarealet der 1 kveld hvor alle skal samles 1 kveld. Og det blir jo da et «arrangement» eller hva man skal kalle det. Dette er blitt sjekket ut med den som leier ut. Så alt skal egentlig være lovlig,  mener de. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, vi leier hytte selv. Alle «familiene» leier hytte selv. Spiser hver for oss, sover hver for oss osv. så møtes vi ute på skiturer/grilling.

Er leid en stue på fellesarealet der 1 kveld hvor alle skal samles 1 kveld. Og det blir jo da et «arrangement» eller hva man skal kalle det. Dette er blitt sjekket ut med den som leier ut. Så alt skal egentlig være lovlig,  mener de. 

Nei, dere kan ikke møtes en kveld. Det er ikke så forbanna vanskelig å skjønne. Følger du med i media? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jo visst det er et "arrangement" i et leid lokale med smittevern kan de møtes.  Er også lov å møtes ute med god avstand 

Anonymkode: 5fb28...b50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, dere kan ikke møtes en kveld. Det er ikke så forbanna vanskelig å skjønne. Følger du med i media? 

Jeg er så usikker på hva som gjelder ang dette. Er kun jeg som «pirker»..

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så lett å skjønne hvor mange dere er til sammen, når du legger sammen søsken, foreldre, barn og alt??

Anonymkode: 0d173...c59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo visst det er et "arrangement" i et leid lokale med smittevern kan de møtes.  Er også lov å møtes ute med god avstand 

Det stemmer ja. Det er det. Okei. Godt å høre. Da skal jeg ikke stresse😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke så lett å skjønne hvor mange dere er til sammen, når du legger sammen søsken, foreldre, barn og alt??

Nei, beklager. Skrev veldig rotete her.. Vi blir 10 voksne og 2 barn. Så totalt 12 stk da.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, beklager. Skrev veldig rotete her.. Vi blir 10 voksne og 2 barn. Så totalt 12 stk da.

Da vil dere komme i samme situasjon som Erna, og risikerer bot hvis dere blir oppdaget.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ute, ja. Inne, nei. Dette blir jo en "Erna-situasjon". 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

12 er for mange også ved arrangment, er det ikke 10 som er grensen nå? Ute er helt greit

Anonymkode: a0fa2...63b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror dere kan være opp til 10 stk innendørs. Utendørs går det nok fint

Ellers er det råd om å ha besøk av Max 2 stk, men det er bare råd ikke regel.

Anonymkode: 60f9f...f07

AnonymBruker
Skrevet

Hver deres hytter er ok, og å gå på ski og møtes ute må være ok, med god avstand. 

Den innendørs fellesgreia er mot anbefalingene, men ikke forbudt, sånn jeg leser det. 
Så da må dere velge hvilken tilnærming dere tar - om dere velger å følge anbefalingen eller å gi faen, fordi dere «skal jo bare og det er ikke forbudt». Her sakset fra Dagbladet:

«Regjeringen anbefaler at alle planlagte arrangementer avlyses. Hvis arrangementer ikke kan utsettes, gjelder disse reglene:
- Innendørs tillates 20 personer på arrangementer med faste, tilviste sitteplasser.»

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tilleggsspørsmål: hvor skal dere? Og er fra? Kan jo være strengere regler der dere skal, eller kommer fra. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud , skjønner ikke at det er mulig å bevisst planlegge å reise hele storfamilien på tur nå. Greit nok at dere har leid forskjellige hytter, men dere kommer jo til å omgås sammen uansett? 

Ikke rart vi ikke får kontroll på det muterte viruset når folk er så dumme. 

Anonymkode: 716b5...8e2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å FØLGE ANBEFALINGENE???

Sitte å finlese på hva som er anbefalt kontra forbudt - det er jo derfor vi ikke klarer å komme ned i antall smitta. NEI det er ikke greit at du møter 3 stk en dag og 3 andre neste dag osv. du/vi drar med oss smitte til andre kohorter på den måten. Og husk nå 2 meter avstand ute også. 

Anonymkode: dd15b...1ee

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er lovlig. Det er ikke anbefalt. 

Med forbehold om at kommunen hytten er i kan ha strengere tiltak lokalt. 

Anonymkode: 57b5d...7d2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...