Gå til innhold

Nye nasjonale tiltak!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fotgjenger skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker mer; hvorfor vente på smittekaos i kommunene, som man kan regne med at uansett kommer.... når det er kritisk å få r-tallet ned så fort som mulig. Jeg forstår at tiltakene kan oppleves fortvilende, men nå kan vi ikke vente lenger. Utviklingen MÅ snu.

Det er kun vaksinen som kan snu utviklingen. Alt annet er som å pisse i buksa for å holde seg varm

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SagaP skrev (Akkurat nå):

Det er kun vaksinen som kan snu utviklingen. Alt annet er som å pisse i buksa for å holde seg varm

Da må vi kanskje "pisse i buksa" for å kunne opprettholde kapasitet mtp. smittesporing/sykehus enn så lenge. Vi har som kjent marginalt å gå på hvis utviklingen fortsetter som nå. 

• Liker 5
Skrevet
Expandable86 skrev (5 timer siden):

Nye overgrep mot folket.

Har du sett for deg hvordan det blir i landet om det ikke er tiltak?

• Liker 4
Skrevet
Fotgjenger skrev (Akkurat nå):

Da må vi kanskje "pisse i buksa" for å kunne opprettholde kapasitet mtp. smittesporing/sykehus enn så lenge. Vi har som kjent marginalt å gå på hvis utviklingen fortsetter som nå. 

Hvordan i huleste klarte man å håndtere nesten 5000 innlagte influensapasienter i løpet av et halvt år 2017/2018? Flere av dem på intensiv. 
https://sykepleien.no/2018/04/influensasesongen-har-vaert-uvanlig-lang

• Liker 12
Skrevet
Kjøttmeisen skrev (18 minutter siden):

Har du sett for deg hvordan det blir i landet om det ikke er tiltak?

Håper vedkommende i det minste vaksinerer seg, men det er vel et overgrep det også

• Liker 5
Skrevet
LadyTrouble skrev (44 minutter siden):

Kanskje på tide å slutte å sammenligne korona og influensa i 2021,  siden dette ble tilbakevist i fjor?

Det har likhetstrekk! Les artikkelen så skjønner du mer

• Liker 7
Skrevet
Lasox skrev (6 timer siden):

Problemet er som Bent Høie pratet på er at det er veldig inngripende å nekte noen å reise, men dersom situasjonen ikke blir bedre selv om vi har de nye tiltakene så bør det innføres portforbud. Da kan det ikke være noe «kjære mor» lengre. Situasjonen er blitt svært alvorlig nå med ekstremt mange smittede per dag. Ingen ønsker lignende situasjoner som Sverige, Brasil.

Det er veldig inngripende å nekte noen å reise til utlandet og tilbake under en pandemi, men det er ikke veldig inngripende å nekte folk å få besøk av hvem de vil, å samles, å trene, å spille fotball sammen utendørs, å drive restauranten eller butikken eller dansestudioet sitt...? Jeg skjønner bare ikke hvordan de kommer frem til disse reglene sine. Å stenge grensene for alt annet enn varetransport og kanskje noen ytterst få, forhåndsgodkjente «nødvendige» reiser der man må sitte i isolat i 14 dager etterpå, er det mest fornuftige tiltaket selv om det nå dessverre er for sent å ha som eneste tiltak.

Little Diva skrev (5 timer siden):

Hvordan mener du det skal foregå, når ikke engang all reisende inn til Norge testet. Kun 60% av de som kommer til landet testes.. 

Dette. Grensekontrollen er helt latterlig. De har kapasitet til at politiet stadig bryter opp fester med en person for mye, men ikke kapasitet til å holde de jævla grensene stengt?

Vepsen skrev (2 timer siden):

Poenget er at om ikke tiltakene settes inn og deretter etterleves, vil du få viruset på besøk før du aner.

Og innen da er sykehus og intensivavdelinger kollapset forlengst. 

Mulig tiltakene ikke føles så bortkastet nå?

Hatt besøk av viruset. Gikk helt fint med alle.

Tror ikke det påvirker meg i særlig grad om sykehusene kollapser heller. Da dør jeg vel om jeg blir skadet eller syk, men det er jo ikke akkurat noe som skjer til stadighet.

Jeg argumenterer ikke for at vi ikke skal ha tiltak, for det synes jeg vi skal, men jeg synes argumentene dine er dårlige. 

• Liker 8
Skrevet
Sportydame skrev (2 timer siden):

Lurer litt på hvor opposisjonen er nå??

De ropte jo høyt i Januar, men nå er de visst musestille.....

Jeg emigrerer fra dette landet så fort det er mulig, og jeg følger ikke en smittevernregel lenger, er igrunn lenge siden jeg gjorde også.

Folk tror visst fortsatt på at "Bare vi er flinke, så går smitten ned og de åpner igjen".

Det fungerer ikke sånn lengre, nå er den beste metoden fra folket å leve som normalt, i protest mot makt arrogansen, så kan de bare sitte der i fengselet sitt alene......

Alle andre land åpner opp en etter en, og har gjenåpningsplanene klare....utenom lille Norge,... 😉 som vanlig

Mulig "opposisjonen" har følgt litt med på hva som skjer i Brasil hvor presidenten har ført den politikken de ønsker. Kanskje de innser at tiltaksfrihet ikke er den utopien de drømmer om i møte med så mye død. 

Lykke til med emigrasjonen 👍

• Liker 3
Skrevet
XaoS skrev (17 minutter siden):

Mulig "opposisjonen" har følgt litt med på hva som skjer i Brasil hvor presidenten har ført den politikken de ønsker. Kanskje de innser at tiltaksfrihet ikke er den utopien de drømmer om i møte med så mye død. 

Texas er uten tiltak - smitten har gått ned

• Liker 6
Skrevet
SagaP skrev (28 minutter siden):

Texas er uten tiltak - smitten har gått ned

Texas lettet på tiltakene for 2 uker siden og har vaksinert 22,3% av befolkningen. 

• Liker 4
Skrevet
Peonjenta skrev (4 timer siden):

Skal du inn noe sted så må du nok det, ellers blir du bortvist. 

Blir du ikke når det står bruk munnbind hvis du ikke kan overholde 2 m. I min jobb er vi under 2 m unna folk hele tiden.

• Liker 3
Skrevet
XaoS skrev (3 timer siden):

Eller de har brutt så mange smittevern regler selv og redd for å bli oppdaget av pressen 😂

• Liker 3
Skrevet
NorthernLight skrev (11 timer siden):

Var virkelig på tide at det ble anbefalt 2 meter avstand. 1 meter er latterlig med ett så smittsomt virus . 

Vi har hatt 2 meteren på jobb i flere mnd nå. 

• Liker 1
Skrevet
Blekkulfina skrev (8 timer siden):

Veldig festlig å lese hvordan folk roper opp fordi alle nå må følge samme strenge, nasjonale regler. «For vi har jo ingen smitte her». Vel. Det var knapt smitte i Ålesund eller på Askøy heller, før det plutselig eksploderte i forrige uke. For å nevne noen.

Også er det ofte lurt å kikke litt lenger enn sin egen navle når man står midt i en langvarig global pandemi. Hvis det kjennes vanskelig, kan man f.eks tenke på de 100 000 vis av innbyggerne i Oslo, som har levd med sosial lockdown i flere måneder nå, pga smitte som skjer spesielt mye i helt andre bydeler enn de man selv bor i, eller alle millioner av folk rundt om i Europa og verden ellers som VIRKELIG har måttet lide under lockdown, på en helt annen og mer inngripende måte enn de halvveis-greiene vi kjører her til lands.

Når det er sagt, så er jeg usikker på om dette vil være nok, så lenge barnehager og skoler fortsatt får fungere som effektive smittespredere, ikke bare i Oslo, men i nesten samtlige av kommunene rundt også, hvor smitten er like høy og også høyere enn Oslo per dags dato.

Problemet er at regjeringen skal fatte nasjonale tiltak når f.eks trondheim kommune har vist at de selv klarer å ta egne, kjappe vurderinger av tiltak ved behov. Det er det som irriterer meg. Det og det at næringslivet vil blø. 

Skulle likt å sett at det motsatte hadde skjedd uten en eneste lyd; at Oslo stengte ned pga mye smitte annen plass i landet. Hadde ALDRI skjedd.

• Liker 5
Skrevet
Ukjent. skrev (9 timer siden):

Så lenge det ikke medfører straff, er det uaktuelt å følge disse sinnsyke «anbefalingene». Det holder nå. 

Samme her. Nok er nok bruk hode. Sprit vaske hender hold avstand 

• Liker 2
Skrevet
Salmonella skrev (55 minutter siden):

Problemet er at regjeringen skal fatte nasjonale tiltak når f.eks trondheim kommune har vist at de selv klarer å ta egne, kjappe vurderinger av tiltak ved behov. Det er det som irriterer meg. Det og det at næringslivet vil blø. 

Skulle likt å sett at det motsatte hadde skjedd uten en eneste lyd; at Oslo stengte ned pga mye smitte annen plass i landet. Hadde ALDRI skjedd.

Jepp sånn er d blitt.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Salmonella said:

Du har rett. Vi får heller vente til de har 200 per dag, og så innføre tiltak øh unnskyld jeg mener anbefalinger. Please please please vær hjemme.

• Liker 2
  • Opprett ny...