Gå til innhold

Nye nasjonale tiltak!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Klink skrev (2 minutter siden):

Ja så da bør tiltakene følges så vi slipper enda sterkere tiltak! 

De plassene som har stort smittetrykk må skjerpe seg, fordi det er deres feil at X antall kommuner med lite smitte har fått de samme retningslinjene og tiltakene. Som selvfølgelig er helt høl i hodet. Myndighetene tenker tydeligvis at Oslo= Norge.

Slå ned smitten med de kraftigste tiltakene der den er størst, så kan de stedene med lite smitte få leve med lettere restriksjoner og mer normalt. Alle ser jo hvor håpløst urettferdig dette er.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Catalina Culès skrev (3 minutter siden):

Blir spennende å se om regjeringen følger disse tiltakene selv..

Nei, de er en del av sosieteten, så det gjelder bare de på "gulvet".

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (3 timer siden):

Er 2 ekstra gjester påbud?

Nei, bare en anbefaling. Ikke noe å bry seg om. 

• Liker 4
Skrevet
NorthernLight skrev (3 timer siden):

Noen som vet om tannleger må bruke visir om dagen? De står jo ofte bare med ett munnbind ganske tett på pasienten. Det er jo ikke akkurat bra smittevern isåfall. 

De bør muligens se hva de holder på med kanskje? 

Du var ikke så heldig med den kommentaren der. 

• Liker 3
Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

Kanskje man dkal slutte å konspirere , det regjeringen ber om er ikke til å sammenligne med å hoppe ut av et stup. 

Nei, det er verre. 

Hopper du utfor et stup så er det raskt overstått. 

Dette autoritære tullet de holder på med nå er fullstendig bak mål, og fører ikke til annet enn forakt for myndighetene. 

• Liker 9
Skrevet
Mezinchaleft skrev (5 minutter siden):

De bør muligens se hva de holder på med kanskje? 

Du var ikke så heldig med den kommentaren der. 

??

• Liker 1
Skrevet
NorthernLight skrev (Akkurat nå):

??

Jeg tror nok tannlegen ville stått som et spørsmålstegn også hvis han fikk et visir foran øynene. Er det helt sikkert at det er visir du mener? 

• Liker 3
Skrevet
Expandable86 skrev (21 minutter siden):

De plassene som har stort smittetrykk må skjerpe seg, fordi det er deres feil at X antall kommuner med lite smitte har fått de samme retningslinjene og tiltakene. Som selvfølgelig er helt høl i hodet. Myndighetene tenker tydeligvis at Oslo= Norge.

Slå ned smitten med de kraftigste tiltakene der den er størst, så kan de stedene med lite smitte få leve med lettere restriksjoner og mer normalt. Alle ser jo hvor håpløst urettferdig dette er.

Tror man vil unngå at folk på ferie setter seg på pub i hjembyen og sprer smitten i hytt og gevær. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Lurer litt på hvor opposisjonen er nå??

De ropte jo høyt i Januar, men nå er de visst musestille.....

Jeg emigrerer fra dette landet så fort det er mulig, og jeg følger ikke en smittevernregel lenger, er igrunn lenge siden jeg gjorde også.

Folk tror visst fortsatt på at "Bare vi er flinke, så går smitten ned og de åpner igjen".

Det fungerer ikke sånn lengre, nå er den beste metoden fra folket å leve som normalt, i protest mot makt arrogansen, så kan de bare sitte der i fengselet sitt alene......

Alle andre land åpner opp en etter en, og har gjenåpningsplanene klare....utenom lille Norge,... 😉 som vanlig

Endret av Sportydame
  • Liker 12
Skrevet

To-meteren må jo gjelde i grunnskolen også, eller regner man klassene som kohorter, så trenger man ikke tenke på det? Jeg synes det er så rart at grunnskolen ikke er nevnt... 

• Liker 6
Skrevet
Sportydame skrev (1 minutt siden):

Lurer litt på hvor opposisjonen er nå??

De ropte jo høyt i Januar, men nå er de visst musestille.....

Jeg emigrerer fra dette landet så fort det er mulig, og jeg følger ikke en smittevernregel lenger, er igrunn lenge siden jeg gjorde også.

Folk tror visst fortsatt på at "Bare vi er flinke, så går smitten ned og de åpner igjen".

Det fungerer ikke sånn lengre, nå er den beste metoden fra folket å leve som normalt, i protest mot makt arrogansen, så kan de bare sitte der i fengselet sitt alene......

Alle andre land åpner opp en etter en, og har gjenåpningsplanene klare....utenom litt Norge,... 😉 som vanlig

Vel vel. Både Italia, Frankrike og Tyskland stenger ned nå, er vel nesten bare Danmark og Storbritannia som diskuterer noe som ligner en gjenåpning per nå.

• Liker 8
Skrevet
Pommeline skrev (1 minutt siden):

To-meteren må jo gjelde i grunnskolen også, eller regner man klassene som kohorter, så trenger man ikke tenke på det? Jeg synes det er så rart at grunnskolen ikke er nevnt... 

Grunnskole og barnehager blir ikke nevnt, fordi avstand er umulig å gjennomføre i praksis og det samfunnsøkonomisk koster for mye å stenge dem ned. Beklageligvis så går altså økonomi foran smittevern, for alle lærere, barnehageansatte og barn med deres familier.

• Liker 7
Skrevet
13579 skrev (1 time siden):

Nei, men dersom en risikerer å treffe på et menneske på mindre enn to meters avstand, kreves korrekt bruk av munnbind. Helsedirektoratet burde dog innført krav om dobbelt munnbind i en hver situasjon, og at dette er testet mtp lekkasje. Dette burde også gjelde i hjemmene, samt hele døgnet.

Tenker du man skal ha dobbelt munnbind på seg 24/7 i sitt eget hjem om man bor alene også???    Nei vent, det gjør du jo selvsagt...:laugh:

• Liker 6
Gjest Lasox
Skrevet
Peonjenta skrev (4 minutter siden):

Tenker du man skal ha dobbelt munnbind på seg 24/7 i sitt eget hjem om man bor alene også???    Nei vent, det gjør du jo selvsagt...:laugh:

🤣  🤣

Skrevet

Morsomt å se hvor sutrete folk blir av å nærme seg tiltakene folk i Oslo har levd med i snart et halvt år. 

• Liker 9
Skrevet
Aliquis skrev (5 minutter siden):

Morsomt å se hvor sutrete folk blir av å nærme seg tiltakene folk i Oslo har levd med i snart et halvt år. 

Tenker det samme. Er ganske underholdende i grunn. Folk sutrer over tiltak vi har levd med i månedsvis 😂 Velkommen etter! 

• Liker 2
Skrevet
solavskjerming skrev (2 timer siden):

Har full forståelse for at det må strenge tiltak til når det er mye smitte. Men Norge strekker seg over store områder, og mange av områdene har ikke smitte. Og har heller ikke hatt, eller har hatt veldig lite smitte. Har lite til overs for at det skal være like tiltak uavhengig av smittesituasjon.

Jeg tenker mer; hvorfor vente på smittekaos i kommunene, som man kan regne med at uansett kommer.... når det er kritisk å få r-tallet ned så fort som mulig. Jeg forstår at tiltakene kan oppleves fortvilende, men nå kan vi ikke vente lenger. Utviklingen MÅ snu.

• Liker 6
Skrevet
Blekkulfina skrev (30 minutter siden):

Grunnskole og barnehager blir ikke nevnt, fordi avstand er umulig å gjennomføre i praksis og det samfunnsøkonomisk koster for mye å stenge dem ned. Beklageligvis så går altså økonomi foran smittevern, for alle lærere, barnehageansatte og barn med deres familier.

Beklageligvis? Hvem skal betale for at foreldre ikke kan jobbe fordi de må være hjemme med små barn? Har du tenkt til å punge ut av din egen lomme kanskje? Eller mener du at folk uten barn og folk med store barn skal dra hele lasset? Kanskje piske gamlingene tilbake i arbeid? For noen må jo holde arbeidsplassene i gang. 

• Liker 3
  • Opprett ny...