Gå til innhold

Nye nasjonale tiltak!

Fremhevede innlegg

Gjest Tutte
Skrevet
Klappe skrev (1 time siden):

Veldig forvirrende. Står at treningssentrene må stenge men det er lov med individuell trening for innbyggerne i kommunen?🤷‍♀️

Den forstod ikke jeg noe av heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lasox
Skrevet
Tutte skrev (3 minutter siden):

Den forstod ikke jeg noe av heller.

Det har blitt forklart flere ganger i tråden allerede. :)

Skrevet
NorthernLight skrev (16 minutter siden):

Det er ikke bra nok. Husk pasienten har ikke munnbind og en tannlege står jo helt innpå trynet til pasienten i lang tid. 

Tannleger bruker visir. Tannlegene er blant de yrkesgruppene med lavest smitte. Det basale smittevernet er svært godt. 

Hilsen tannlege 

• Liker 10
Gjest Tutte
Skrevet
Lasox skrev (1 minutt siden):

Ok, orket ikke å lese igjennom alt😄

Skrevet
Lasox skrev (2 minutter siden):

Folk har tydet det på sin måte ja

• Liker 6
Skrevet
Nightcrawler skrev (24 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor folk skal ha så store problemer med å følge anbefalinger/påbud/whatever. :klo:

Ikke jeg heller! Hva er problemet🙉 Alle er jo tjent med at vi får kontroll og etter hvert kan se tilbake på denne perioden.... Hvorfor ikke innfinne seg med realiteten? Jo kjappere folk gjør det, jo raskere når vi målet. Er SÅ lei av "buhu urettferdig for meg"...

• Liker 9
Skrevet
Jdz skrev (1 time siden):

Her har det ikke vært smittetilfeller på flere dager. Vær flink å følg rådene, når smittetallene går ned kan vi lette på restriksjonene er budskapet fra myndighetene både lokalt og sentralt. I stedet blir vi belønnet med full nedstenging.

FML!

Samme her, ikke ETT tilfelle på en uke minst, og da må man stenge ned...;-)

Tenker at vi lever som før nå jeg....

• Liker 6
Skrevet
Merenwen skrev (6 minutter siden):

Tannleger bruker visir. Tannlegene er blant de yrkesgruppene med lavest smitte. Det basale smittevernet er svært godt. 

Hilsen tannlege 

Takk for svar. Men når jeg var nylig hos tannlege for en sjekk så brukte tannlegen bare munnbind. (det var i et område med mye smitte)

• Liker 2
Skrevet

Hvordan blir dette for restauranter tror dere, det må vel legges til rette for 2m mellom hver gjest slik som det tidligere var krav om 1m? 🤔

• Liker 2
Skrevet
NorthernLight skrev (1 time siden):

Var virkelig på tide at det ble anbefalt 2 meter avstand. 1 meter er latterlig med ett så smittsomt virus . 

Folk kommer jo ikke til å øke den avstanden uansett, så at det kommer en «regel» om to meter fremfor en har ingenting å si for praksis

• Liker 2
Gjest Rocka69
Skrevet
Ab_naturals skrev (2 minutter siden):

Hvordan blir dette for restauranter tror dere, det må vel legges til rette for 2m mellom hver gjest slik som det tidligere var krav om 1m? 🤔

Restauranter må trolig stenge, hvis de ikke kan ha take-away

Skrevet
Merenwen skrev (12 minutter siden):

Hilsen tannlege 

Er det et sted jeg føler meg trygg, så det det hos tannlegen.

• Liker 4
Skrevet
Nightcrawler skrev (38 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor folk skal ha så store problemer med å følge anbefalinger/påbud/whatever. :klo:

Hvis myndighetene sier du skal hoppe ut ved stup, vil du da adlyde?

• Liker 10
Skrevet
Expandable86 skrev (Akkurat nå):

Kanskje man dkal slutte å konspirere , det regjeringen ber om er ikke til å sammenligne med å hoppe ut av et stup. 

• Liker 12
Skrevet
Expandable86 skrev (5 minutter siden):

Nå er det jo ikke slik at myndighetene sier "Gå og dø", de sier "Hold avstand, ha på munnbind og ikke spre smitte". Ganske tynt sammenligningsgrunnlag, spør du meg.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Unnskyld, men jeg lo høyt av "To gjester påbudt".

Ja, det er påbudt. Alle må ha to gjester til enhver tid. 

Men det er råd. Han hadde en lang tirade om at husstander holder seg helst for seg selv, men enslige kan tilbringe tid (også på hytta) med 1-2 faste venner eller med én fast husstand. Noe som er morsomt, fordi husstanden som den enslige vil reise på hytta sammen med (og kan reise sammen med iflg rådene) kan faktisk ikke ta med den enslige dersom DE skal følge rådene. 

Jeg, mann og barn kan reise på hytta. Bare oss.

Min single, barnløse svoger kan reise på hytta med 1-2 faste venner... ELLER sammen med oss! For det er innenfor anbefalingene.

Men vi skal helst ikke reise med ham, altså. For det er i mot anbefalingene...?

Det er ikke bare kommareglene det skorter på, den fremstillingen som gis muntlig er også høyst åpen for tolkninger og veldig preget av anbefaling og råd. De faste restriksjonene (forbud og forskrifter) gjelder sjenkestopp, antall besøkende i planlagte arrangementer/begravelser, samt bransjer og aktiviteter som blir helt stengt (voksen-idrett innendørs og bingo'n, for eksempel)

Endret av Zoey
  • Liker 15
Skrevet

Men hva med skole og barnehage? Det er vel fortsatt kommunalt bestemt det da. Vanskelig med 2 meters avstand her gitt. Har ikke hørt ett ord om det.  

• Liker 4
Skrevet

Mitt treningssenter sier nå at de holder åpent for innbyggere i kommunen. Ikke andre. Så da vet vi det.
Og ingen gruppetrening. 

• Liker 5
Skrevet

Så dette er takken for oss i kommuner med ingen smitte, som også har gitt vaksiner til Oslo-området. 

Er helt med på å gi vaksiner til områder med mer smitte. Men at vi da i tillegg skal stenge ned på nærmest lik linje som Oslo, nei den forstår jeg ikke...

• Liker 20
Skrevet
Nightcrawler skrev (12 minutter siden):

Nå er det jo ikke slik at myndighetene sier "Gå og dø", de sier "Hold avstand, ha på munnbind og ikke spre smitte". Ganske tynt sammenligningsgrunnlag, spør du meg.

Klink skrev (17 minutter siden):

Kanskje man dkal slutte å konspirere , det regjeringen ber om er ikke til å sammenligne med å hoppe ut av et stup. 

Ikke ta det bokstavelig, dere misser poenget.

• Liker 4
  • Opprett ny...